- Berichten
- 135
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Hallo allemaal,
omdat ik sinds kort weer wat meer gebruik ben gaan maken van de Digitale Radio functie van de MediaBox, heb ik een paar suggesties om deze functie te verbeteren. Ik weet dat sommige al eerder door anderen genoemd zijn, maar ik heb ze hier maar allemaal bij elkaar gezet:
- een lager volume, zodat het overeen komt met dat van de TV-zenders (nu zijn de Radio-zenders veel harder dan de TV-zenders, waardoor opname apparatuur verzadigd kan raken en er minder dynamiek over blijft);
- een betere kwaliteit, met minder compressie (het blijft muziek en geen beeld, dus erg veel extra bandbreedte kost dat niet);
- een knop op de afstandsbediening die de Radio opstart;
- de gewone zap-toetsen (P+ en P-) laten werken om ook gemakkelijk van radio-zender te kunnen wisselen;
- en op het display van de MediaBox de gekozen zender en de RDS-data laten zien, net zoals bij de TV-zenders het geval is.
Ook zou het mooi zijn als:
- de DVR ook zou werken voor de Radio, zodat je radio-programma's ook kunt opnemen, pauzeren en terug spoelen;
- en alle analoge radio-zenders ook digitaal aangeboden worden, want nu ontbreken bijvoorbeeld alle duitstalige WDR zenders nog.
Ik hoop dat iemand van UPC hier eens naar wil kijken, want het is een mooie functie, maar het lijkt wat verwaarloosd t.o.v. de TV functies!
Alvast bedankt!
Freddy
omdat ik sinds kort weer wat meer gebruik ben gaan maken van de Digitale Radio functie van de MediaBox, heb ik een paar suggesties om deze functie te verbeteren. Ik weet dat sommige al eerder door anderen genoemd zijn, maar ik heb ze hier maar allemaal bij elkaar gezet:
- een lager volume, zodat het overeen komt met dat van de TV-zenders (nu zijn de Radio-zenders veel harder dan de TV-zenders, waardoor opname apparatuur verzadigd kan raken en er minder dynamiek over blijft);
- een betere kwaliteit, met minder compressie (het blijft muziek en geen beeld, dus erg veel extra bandbreedte kost dat niet);
- een knop op de afstandsbediening die de Radio opstart;
- de gewone zap-toetsen (P+ en P-) laten werken om ook gemakkelijk van radio-zender te kunnen wisselen;
- en op het display van de MediaBox de gekozen zender en de RDS-data laten zien, net zoals bij de TV-zenders het geval is.
Ook zou het mooi zijn als:
- de DVR ook zou werken voor de Radio, zodat je radio-programma's ook kunt opnemen, pauzeren en terug spoelen;
- en alle analoge radio-zenders ook digitaal aangeboden worden, want nu ontbreken bijvoorbeeld alle duitstalige WDR zenders nog.
Ik hoop dat iemand van UPC hier eens naar wil kijken, want het is een mooie functie, maar het lijkt wat verwaarloosd t.o.v. de TV functies!
Alvast bedankt!
Freddy

? Heb je er al eens een audiometer op los gelaten

Joehoe!!! UPC! Waarom kijkt er niemand naar de radio!?... 