• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

digitale ontvanger/powerbundel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rodijaka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rodijaka

Ik heb sinds 16 mei een powerbundel en dat is geinstalleerd.
Voordat ik dit kreeg had ik al een digitale ontvanger met een kaart van multikabel waar mee ik een maand gratis alle kanalen kon kijken.

Nu is mijn vraag doordat ik nu een powerbundel heb gekregen krijg ik een digitale ontvanger er gratis bij met een kaart van multikabel,kan ik nu die nieuwe kaart in de oude digitale ontvanger steken en weer een maandje alle kanalen bekijken?


Mvg roy
 
rodijaka zei:
Nu is mijn vraag doordat ik nu een powerbundel heb gekregen krijg ik een digitale ontvanger er gratis bij met een kaart van multikabel,kan ik nu die nieuwe kaart in de oude digitale ontvanger steken en weer een maandje alle kanalen bekijken?
De smartcard is niet ontvanger gebonden. Je kan dus je nieuwe smartcard in de oude ontvanger gebruiken. De zogenaamde preview periode is volgens mij echter 2 weken op een nieuwe smartcard i.p.v. een maand, maar dat merk je vanzelf wel.
 
ArChie zei:
rodijaka zei:
Nu is mijn vraag doordat ik nu een powerbundel heb gekregen krijg ik een digitale ontvanger er gratis bij met een kaart van multikabel,kan ik nu die nieuwe kaart in de oude digitale ontvanger steken en weer een maandje alle kanalen bekijken?
De smartcard is niet ontvanger gebonden. Je kan dus je nieuwe smartcard in de oude ontvanger gebruiken. De zogenaamde preview periode is volgens mij echter 2 weken op een nieuwe smartcard i.p.v. een maand, maar dat merk je vanzelf wel.

Maar berekenen ze dan niet weer opnieuw die 1.95 euro?
 
rodijaka zei:
Maar berekenen ze dan niet weer opnieuw die 1.95 euro?

Nee, je krijgt inderdaad zoals Archie schrijft de eerste 2 weken alles te zien, daarna krijg je alleen het abonnemnt wat je kiest. Met een power-bundel krijg je gratis het digitaal basispakket dus die 1.95 betaal je nooit.

Je kunt overigens ook beide smartcards geactiveerd laten. Dat kost momenteel 0.50 cent per maand voor een extra smartcard. Dus voor 50 cent extra kun je de oude ontvanger op de slaapkamer gebruiken. Vermoedelijk zat bij je nieuwe ontvanger een kaart die je moest terugsturen anders gaat die kaart na 2 weken op zwart. Maar het kan ook zijn dat de smartcard automatisch geregistreerd wordt, dat is me momenteel niet helemaal duidelijk. Toen ik in februari mijn ontvanger kreeg moest ik nog een kaart terugsturen. Deze week meldde iemand op het forum dat het nu automatisch zou gaan omdat hij geen kaart gekregen had, maar zou kunnen dat hij die over het hoofd heeft gezien.

Er gaan geruchten dat die tweede smartcard in de toekomst duurder zou gaan worden, maar daarover is nog niets bekend gemaakt door Multikabel dus kun je dat nu nog voor 50 cent doen.
 
CeeS zei:
Maar het kan ook zijn dat de smartcard automatisch geregistreerd wordt, dat is me momenteel niet helemaal duidelijk. Toen ik in februari mijn ontvanger kreeg moest ik nog een kaart terugsturen. Deze week meldde iemand op het forum dat het nu automatisch zou gaan omdat hij geen kaart gekregen had, maar zou kunnen dat hij die over het hoofd heeft gezien.
Misschien een goede zaak als hierover navraag wordt gedaan door het MGV.

Als ik die acties een beetje begrijp dan krijgen de mensen met zo'n bundel aanbieding een kosteloos abonnement op het Basis Pakket en een ontvanger. Dat Multikabel die smartcard dan mogelijk automatisch registreert bij een adres waar nog geen smartcard geregisteerd staat is nog wel te billijken. Het wordt echter een ander verhaal als blijkt dat er bij mensen ook automatisch de tweede smartcard wordt geregisteerd als er al een smartcard op dat adres geregisteerd was. Dat zal immers ongetwijfeld niet bij de aanbieding zitten en leiden tot een abonnementsprijs verhoging van € 0,50 zonder dat die kanten het misschien doorhebben. Er werd ze immers een "gratis" abonnement belooft op het digitale Basis Pakket.

Mocht er straks wel sprake blijken te zijn van het volledig tarief voor elke smartcard dan kunnen die onwetende klanten voor een onaangename verrassing komen te staan als ze de tweede gekregen smartcard bijvoorbeeld nog nooit gebruikt hebben. Tegen de tijd dat ze het doorhebben en de tweede smartcard geannuleerd hebben heeft Multikabel dan al snel één à twee maanden extra abonnementsgeld geïnd.
 
De smartcard die bij de ontvanger geleverd is wordt automatisch geregistreerd.Het is niet nodig de kaart in te vullen en op te sturen.
Bij de eerst volgende factuur wordt deze in rekening gebracht.
De preview periode gaat in op moment dat de kaart in de ontvanger wordt gestoken en duurt maar 2 weken.
 
auto registratie smartcard

Hans1971 zei:
De smartcard die bij de ontvanger geleverd is wordt automatisch geregistreerd.Het is niet nodig de kaart in te vullen en op te sturen.
Bij de eerst volgende factuur wordt deze in rekening gebracht.
De preview periode gaat in op moment dat de kaart in de ontvanger wordt gestoken en duurt maar 2 weken.

smartcard registratie: OF kaartje invullen en opsturen OF helpdesk opbellen en MAC adres smartcard doorgeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan