• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

digitaale televisie + extra channel pack + HDTV box met HD kanalen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter curica
  • Startdatum Startdatum
C

curica

Hi, heeft nog iemand anders het echt oude abonnement van UPC:
digitaale televisie + extra channel pack + extra HD box met HD kanalen (nog voordat royaal bestone en toen je HD box nog gewoon extra erbij kon nemen?)

vandaag hebben wij een brief gehad dat ons abonement te laag was en dat het wordt aangepast omdat het huidige niet meer bestaat.

Bellen met de helpdesk leverde volgende informatie:
zij beweeren dat wij nooit voor de HD box betaald, omdat ons abonnement toen we de HD box hebben genomen eigenlijk had moeten overgaan naar royaal. en dat dit dus nu gebeurd.
Zij beweeren dat het nooit mogelijk was om HDbox en kanalen te nemen zonder aanpassing van het abonnement.

Maar dit is niet juist, toen wij de HD box hebben genomen bestond het Digitale TV abonemen met extra channel packet gewoon nog en kon je de HD box en kanalen voor een extra bedrag erbij nemen.
Toen bestond nog geen ander abonement, dus was overgaan naar roaal helemaal niet mogelijk.

Is er nog iemand op het forum die dit probleem heeft of die wel het oude DTV abonement + ECP + HDTV heeft?

Als zij willen dat oude abonees overgaan naar het nieuwe abonement kunnen zij dat ook gewoon zeggen en geen verhalen verzinnen over dat het nooit mogelijk was om HDTV extra erbij tenemen!!!!

Weer eens jammer!
Curica
 
Ik heb dezelfde brief ontvangen. Heb ook gebeld met de klantenservice. Kreeg eigenlijk hetzelfde verhaal te horen als wat er in de brief stond.

Ik heb erop gewezen dat er geen spraken van was dat er een té laag tarief gefactureerd werd (zoals de brief vermeld). Het gefactureerde bedrag klopt met de overeenkomst die gesloten is met UPC in april 2007, volgens de voorwaarden van het 'HD' abonnement van destijds.

Na deze mededeling ging ze overleg voeren met haar collega. Ze wist te melden dat er naar aanleiding van deze kwestie, vanmiddag al nieuw overleg was gevoerd. Ik werd verzocht een copy van de brief plus de overeenkomst uit 2007 naar UPC te sturen.

Natuurlijk een beetje omgekeerde wereld, ik moet eigenlijk gaan bewijzen dat ik een ander abonnement heb :-(
 
Helaas weet ik niet meer het exacte bedrag, maar je betaalde een TvPack + ECP + circa €6,- voor HDTV. Dit is inderdaad de allereerste HDTV prijsstructuur en heeft dus zeker wel bestaan. Het is dus inderdaad merkwaardig dat UPC met deze reden komt en ik vind je verontwaardiging terecht.

Uiteraard heeft UPC wel het recht om de prijs van deze klanten aan te passen. Dit betekent wel dat je dan per die datum het abonnement kosteloos kan opzeggen.
 
Wettelijk gezien mag je bij een wijziging van de voorwaarden door de leverancier gewoon per direct opzeggen. Dit is dus een ideaal moment om UPC op te zeggen, zonder lang te hoeven wachten! Ik zeg: doen!

Mocht je wel tevreden zijn met UPC (wat ik zelf best wel ben hoor), dan hoef jij NIETS te bewijzen. De wet zegt simpelweg: wie eist bewijst. Maar ja, voorwaarden mogen dus ook gewoon gewijzigd worden... Kortom: je zou moeten gaan kiezen.
 
Ze proberen je gewoon met leugens te misleiden. Wees blij dat jij nog bewijzen hebt van je oude abonnement.

Het is gewoon een manier om je weer meer geld af te troggelen. Wat een respectloos gedrag naar de klant toe, zeg!
 
wij moeten nog naagaan of wij iets op papier hebben ove het oude abonement met HDTv, hebben toen HDTV online erbij besteld.

dus hebben zeker ergens op de computer iets opgeslagen, maar of wij dit 2 jaar lang hebbn bewaard?
ik weet het niet.

Het is inderdaad een beetje omgekeerde wereld, dat wij nu moeten gaan bewijzen dat deze abonementsvorm wel bestond en dat wij deze hebben genomen. Zij zouden toch zelf moeten eten welke pakketen zij toen hebben verkocht?

Ik ben er nog steed een beetje boos over.....
 
In de wet staat dat de eiser met beweis moet komen, dus upc moet het opzoeken en regelen niet de klant.
 
De uitkomst blijft hetzelfde dus heeft het niet zoveel zin om van alles op te zoeken. UPC verandert de prijs. Je kan opzeggen of je gaat akkoord met de nieuwe prijs.
 
Het probleem is dat UPC dus eigenhandig naar een nieuw abonnement plaatst zonder daar de (wettelijke?) regels te hanteren. KPN doet het nog netjes bij de tariefsverhoging van Digitenne, ze wijzen je op het feit dat je op mag zeggen. Nee UPC 'misleid' HD klanten van het eerste uur door gewoon te zeggen dat je een fout abonnement hebt. Ik zie het tevens gebeuren dat ze me overgeplaatst hebben naar een nieuw jaarabonnement...

Ik ga niets bewijzen, dit is het abonnement wat zij aanbieden destijds: https://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1935532
zo staat het ook vermeld op alle facturen.

Het is jammer dat ze niet gewoon een brief sturen met de melding: U heeft een abonnement uit 2007, dit abonnement komt per 1 sept 2009 te vervallen. U wordt per september overgeplaatst naar het huidige HD abonnement van 9 euro. Mocht u niet akkoord gaan dan is het mogelijk kosteloos op te zeggen blabla.

Als ze slim zijn sturen ze mensen met een HD abonnement uit 2007 een speciale aanbieding voor een HD DVR dan verdienen ze er ook nog iets mee. Maar de huidige manier van handelen is niet echt een sterkstaaltje van marketing voeren, zeker gezien het feit dat ik ook nog notebene in een gebied zit met een sterke glasvezel TV aanbieder.
 
Tuurlijk zetten ze je om naar een nieuw abonnement.

Over 4 maanden begint youca, dus ze dwingen je nu.
Er is nu nog géén alternatief dus je kunt bijna niet anders dan je abonnement te verlengen.

Net zoals de 3=2 klanten geen automatische upgrade kregen, maar moesten bellen (ook een nieuw contract als je de verhoging wilde)

Reken er maar op dat UPC nog met veel meer streken komt de komende maanden.
 
Terug
Bovenaan