• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digi1 Decoder en problemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter migroen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

migroen

Sinds 3 weken digitale TV.

Op zich zeer tevreden over kwaliteit die is perfect. We kregen gratis de Digi1 decoder en dat is mijn probleem ook direct.

Elke dag moet ik de decoder minimaal 1x opnieuw opstarten door de stekker eruit te halen en soms ook de smartcard om de volgende problemen op te lossen. Na een boot werkt alles weer maar is natuurlijk niet zoals het hoort. Het kan altijd een keer voorkomen maar als dit een dagelijk handeling gaat worden dan wordt het een andere verhaal.

- Beeld wordt plotseling zwart. Geluid en info doen het wel gewoon
- E19 foutmelding
- Decoder reageert niet meer. Ook uitzetten met AB of met de hand lukt dan niet meer.

Zijn er meer mensen met deze problemen.

Ik zag dat de firmware van +/- een jaar terug is en er is geen update beschikbaar volgens de decoder.
 
Via Anoniem, de medewerker van Essent Kabelcom, heb ik vernomen dat de genoemde problemen met het zwart gaan van de Digi1 ontvanger door Multikabel zijn gemeld tijdens het wekelijks overleg tussen de kabelbedrijven. De fabrikant heeft aangegeven dat ze voor dit probleem een oplossing hebben en momenteel wordt er een risico analyse uitgevoerd om te kunnen bepalen of het mogelijk is om een zogenaamde tussen release van de firmware uit te brengen voor deze ontvanger.

Eén en ander is zoals gebruikelijk onder voorbehoud. Meer dan dit weet ik niet. Zodra ik meer informatie over dit punt ontvang zal ik dat hier melden.
 
Dank voor je antwoord. Maar hopen dat dit dan ook snel wordt opgelost. :(
 
zelfde probleem met digi1 decoder

Ik heb ook sinds 3 weken digitale tv van Multikabel. Exact dezelfde problemen met de gratis Digi1 decoder. Beeld wordt zwart en een algehele reboot is noodzakelijk om weer normaal tv te kunnen kijken. Heb hier nog niet bij MultiKabel over geklaagd, want op dit moment probeer ik eerst mijn telefonie via de kabel aan de praat te krijgen; al 3 weken. Als dat eenmaal werkt ga ik goed zeiken over die decoder, want ik vind het nl. NIET kunnen dat je iedere dag dat apparaat moet rebooten om tv te kunnen kijken.
 
Tja , de enige manier om die DIGI1 decoder te slijten is ze gratis weg te geven he. :lol:
Maar serieus, het is bekend dat die Digi1 decoder niet geweldig is
Zeker niet voor de eerste kennismaking met Digitale TV.

TVhomeforum.tk: Digi1 STB-85
 
welke dan ipv digi1?

Het was natuurlijk ook wel te verwachten dat deze 'jongens' niet super zijn daar ze gratis worden aangeboden. als je alleen de site van digi1 al bekijkt, schieten de tranen al in je ogen. Alsof deze lui een firmware update uit zouden brengen?
Welke decoder is dan wél aan te raden en betaalbaar?
 
Re: welke dan ipv digi1?

ericvanhamburg zei:
Welke decoder is dan wél aan te raden en betaalbaar?
Wat ik in jouw geval eens zou proberen is om Multikabel op het slechte functioneren van deze ontvanger aan te spreken middels een klacht brief aan Klantenservice waarin je als oplossing voorstelt om de ontvanger om te ruilen voor een ander merk. Zorg er voor dat er duidelijk het woord klacht in het onderwerp staat zodat men verplicht is om officieel te reageren. Het inzenden van een email of het invullen van het contact formulier heeft geen zin. Het moet echt een brief zijn.
 
The_Doman zei:
Tja , de enige manier om die DIGI1 decoder te slijten is ze gratis weg te geven he. :lol:
Maar serieus, het is bekend dat die Digi1 decoder niet geweldig is
Zeker niet voor de eerste kennismaking met Digitale TV.

TVhomeforum.tk: Digi1 STB-85

Hmpz, behalve de vastlopers zo nu en dan was ik er wel tevreden over - wat voor problemen zijn er nog meer?
Vind het beeld van m'n Humax PVR wel beter overigens, misschien doel je daar ook op? :)
 
Na gistern nog een vervelende bug gevonden van de DiGi1.

Het beeld en geluid liep niet meer gelijk. Ik dacht wat als ik nu eens de spanning eraf haal en daarna er weer op. Jawel hoor na de herstart werkte het beeld en geluid weer gelijk.

Heb nu officeel ook een klacht bij MK ingedient over het slecht werken van de DIGI1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan