• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DHCP renew probleem Sitecom

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ronald_koeman
  • Startdatum Startdatum
R

ronald_koeman

Ongeveer eens per week moet ik mijn Sitecom router handmatig een DHCP renew laten doen om ervoor te zorgen dat m'n internet verbinding weer werkt. Volgens mij komt dit omdat z'n DHCP lease verloopt en er geen nieuwe IP wordt toegekend.

Waar kan dit aan liggen, fout in de router, verkeerde instelling, router kan niet overweg met kabelmodem....?

Iemand een idee?
 
Vaak ligt dit aan de firmware van de router.
Kijk eens op de site van Sitrecom of er geen nieuwere firmware voor je router is.
 
Als je de DHCP van de router uitzet en voor de PC's in je thuisnetwerk vaste IP adressen gebruikt, dan heb je daar geen last van. In de router kan je dan weer instellen dat alleen jouw PC's toegang mogen hebben (MAC adres filtering).

Maar bij de Sitecom kan je in de configuratie de leasetijd ook op "altijd" zetten. Moet je probleem ook voorbij zijn.
 
Volgens mij gaat het hier om de DHCP service vanuit UPC en niet op zijn lokale netwerk. Het instellen van vaste IP's zal dan niet helpen. DE leasetijd op "altijd" zetten is zelfs af te raden.
 
Terug
Bovenaan