DHCP probleem bij WiFiSpots

Berichten
24
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een iPad die maar geen verbinding wil maken met een WiFiSpot (en nee niet bij ons thuis). Bij nader onderzoek met WireShark blijkt dat het DHCP request geen reactie krijgt van de Ziggo server. De uitwisseling van het certificaat verloopt echter probleemloos. Als ik dan vervolgens even verderop verbinding maak met een veel een zwakker BSSID dan kan ik terug lopen en is alles ok tot de DHCP lease verloopt.

Er is dus een veel sterker BSSD in de buurt, maar daar wil de iPad geen verbinding mee maken. Althans niet voordat ik eerst verbinding met een ander BSSID heb gemaakt. Ik heb nooit verbinding gehad met het WiFi van deze Ziggo box dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Overigens is er nu ook een ander BSSID waar ik nu geen verbinding meer mee kan maken, dus het lijkt erop dat Ziggo een vreemde registratie van MAC adressen bij aan het houden is wat dit probleem veroorzaakt.

Het probleem is dat de personen van de helpdesk, en sorry hoor, er geen bal van snappen. Ze komen met allerlij onzinnige / nep oplossing zoals het in en uitschakelen van WifiSpots in MijnZiggo of dan gebruik je jouw telefoon toch(?). Lekker dan.

Iemand anders hier met hetzelfde probleem?
 
Misschien heeft / hebben de weigerachtige Wi-Fi spot(s) het maximum aan gebruikers bereikt waardoor hij de aanmelding weigert.
Ben je eenmaal op Ziggo Wi-Fi spot netwerk aangemeld dan laat de Wi-Fi spot je wel toe.

Geen idee of dit klopt / zo gaat, maar het lijkt mij best mogelijk.
 
Hallo Johnny54,

Allereerst bedankt voor je reactie. Nou. Ik heb gedurende drie maanden dit probleem onderzocht en op de meest vreemde tijden verbinding proberen te maken, maar dat lukte alleen als ik eerst naar één van de zes andere Ziggo WiFiSpots toe liep.

Wat jij hier schetst zou ook betekenen dat er op een zeker moment meer dan het toegestane limiet van vijf (?) gebruikers per WiFiSpots kunnen zijn. Dat lijkt mij ook niet wenselijk.
 
Of het aan het mac adres ligt, moet je snel kunnen testen door met een ander device te verbinden.

Misschien kan de eigenaar van de router jouw mac adres op de blacklist gezet hebben? Ik heb overigens geen idee of dat kan. Ik dacht dat dit met de eerste versie van de wifispots op de Ubee wel kon. Met de huidige firmware komen ze er automatisch op als je ook 2x de gewone wifi gebruikt hebt en kun je ze er wel weer handmatig af halen. Hoe dat bij andere routers werkt weet ik niet.
 
Of het aan het mac adres ligt, moet je snel kunnen testen door met een ander device te verbinden.

Misschien kan de eigenaar van de router jouw mac adres op de blacklist gezet hebben? Ik heb overigens geen idee of dat kan. Ik dacht dat dit met de eerste versie van de wifispots op de Ubee wel kon. Met de huidige firmware komen ze er automatisch op als je ook 2x de gewone wifi gebruikt hebt en kun je ze er wel weer handmatig af halen. Hoe dat bij andere routers werkt weet ik niet.
Een meegenomen Mac mini werkt wel zonder tussenkomst van andere WiFiSpots op hetzelfde BSSID. Het duurt soms wel even, maar dan click ik op de System Preferences -> Network -> Disconnect button, en laat hem opnieuwverbinding maken. De PEAP (MSCHAPv2) authentication verloopt overigens altijd prima.

Ik kan thuis ook gewoon op ons Ziggo WiFiSpot inloggen maar als ik het MAC adres van de iPad blokkeer in onze ConnectBox, als test, dan kan ik geen verbinding meer maken. Ook niet met tussenkomst van een andere Ziggo BSSID. Helaas kan ik dat natuurlijk niet controleren op andere WiFiSpots.
 
Als je het nog niet gepobeerd hebt.
Verwijder en installeer Ziggo hotspot eens opnieuw op je iPad.
 
Ik kon nu ook ineens niet meer met de Mac mini op het betreffende BSSID komen, dus heb ik het MAC adres aangepast in een terminal window, maar nu heb ik alleen verbinding met een andere BSSID. Lijkt inderdaad niet op een MAC filter.

Edit: Ik heb de Mac mini nu op "Manually" i.p.v. "Using DHCP" gezet (met dezelfde adressen) en dat werkt ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan