Ik heb een iPad die maar geen verbinding wil maken met een WiFiSpot (en nee niet bij ons thuis). Bij nader onderzoek met WireShark blijkt dat het DHCP request geen reactie krijgt van de Ziggo server. De uitwisseling van het certificaat verloopt echter probleemloos. Als ik dan vervolgens even verderop verbinding maak met een veel een zwakker BSSID dan kan ik terug lopen en is alles ok tot de DHCP lease verloopt.
Er is dus een veel sterker BSSD in de buurt, maar daar wil de iPad geen verbinding mee maken. Althans niet voordat ik eerst verbinding met een ander BSSID heb gemaakt. Ik heb nooit verbinding gehad met het WiFi van deze Ziggo box dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Overigens is er nu ook een ander BSSID waar ik nu geen verbinding meer mee kan maken, dus het lijkt erop dat Ziggo een vreemde registratie van MAC adressen bij aan het houden is wat dit probleem veroorzaakt.
Het probleem is dat de personen van de helpdesk, en sorry hoor, er geen bal van snappen. Ze komen met allerlij onzinnige / nep oplossing zoals het in en uitschakelen van WifiSpots in MijnZiggo of dan gebruik je jouw telefoon toch(?). Lekker dan.
Iemand anders hier met hetzelfde probleem?
Er is dus een veel sterker BSSD in de buurt, maar daar wil de iPad geen verbinding mee maken. Althans niet voordat ik eerst verbinding met een ander BSSID heb gemaakt. Ik heb nooit verbinding gehad met het WiFi van deze Ziggo box dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Overigens is er nu ook een ander BSSID waar ik nu geen verbinding meer mee kan maken, dus het lijkt erop dat Ziggo een vreemde registratie van MAC adressen bij aan het houden is wat dit probleem veroorzaakt.
Het probleem is dat de personen van de helpdesk, en sorry hoor, er geen bal van snappen. Ze komen met allerlij onzinnige / nep oplossing zoals het in en uitschakelen van WifiSpots in MijnZiggo of dan gebruik je jouw telefoon toch(?). Lekker dan.
Iemand anders hier met hetzelfde probleem?