• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DHCP Issues met Horizon (samsung) icm eigen DHCP server en netwerk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vinceblack
  • Startdatum Startdatum
V

vinceblack

Hallo,

Ik heb een Cisco EPC3925 die ik als internet GW gebruik. Die gaat naar een Fortigate firewall waar het netwerk gezoneerd is in 3 segmenten. Mijn mediabox draait als client in het intern segment. Doordat hij een client is krijgt hij een DHCP adres. Maar om een rare reden gedraagt de box zich nog steeds als DHCP server. hierdoor heb ik een aantal rare problemen.

Als ik de horizon box in een bestaand netwerk zet mag je je local netwerk settings niet aanpassen.
door hem naar een nieuw netwerk setting te zetten mag je DHCP uitzetten maar stopt on Demand ermee

Als je DHCP uitzet werkt ondemand niet meer omdat de mbox zn DHCP het adres voorziet voor de on demand connectie gebruik van maakt

Met DHCP aan werkt ondemand maar als een host zich aanmeld via de WIFI van de horizon box krijgt hij een IP van de box en heeft hij geen internet verbinding.

ik heb het ip van de mbox aangepast naar mijn eigen netwerk segment maar met deze DHCP issues werkt dit niet lekker. als ik hem op zijn standaard settings laat staan kan ik de twonky client niet gebruiken omdat deze dan in een ander segment zit als mijn plex server.

Dus alles bij elkaar is het een leuk doordachte oplossing maar de software van de box zit nog wel een hoop werk in.

Wat ik wil
Zelf IP addressen kunnen geven aan private netwerk kant
Twonkey gebruiken in dit segment
DHCP uit kunnen zetten zonder dat On Demand omvalt
DHCP uit kunnen zetten omdat ik zelf een DHCP server heb
Local Switch in de unit blijven gebruiken
WIFI 2,4 en 5 Ghz gebruiken in hetzelfde segment zonder conflicten

Wanneer kunnen we een software versie verwachten waar dit kan?

groeten
 
Ik denk dat je per ongeluk iets fout doet waardoor het niet lukt.

Het lukte mij eerst ook niet goed maar ondertussen is het gelukt met deze handleiding:
https://ziggoforum.nl/posts/596971/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb dit geprobeerd op alle mogelijke manieren maar elke keer is er iets wat niet werkt.

in een bestaand netwerk setup
bemoeid de DHCP zich ermee

in een nieuw netwerk
kun je DHCP uitzetten dan werkt on Demand niet

in dezelfde range
geen internet

in een andere ip range
geen streaming media (zit in ander subnet)
 
Heb het nu weer even getest

in een nieuwe setup met de Horizon box
ip adres veranderd naar ip in mijn reeks
DHCP aan
1 adres uitgegeven aan de box zelf
On Demand werkt
iphone krijgt DHCP adres van mediaox terwijl mijn eigen server dit zou moeten doen.
maar hij connect via WIFI van de Horizone box dus die reageert sneller
gevolg geen internet

DHCP uitgezet
On demand weg
en tv mist zender en EPG info
 
Dat is toch weer een vreemd verhaal (niet voor het eerst met de Horizon :cheesy:).

Zoals je het beschrijft is precies mijn setup, behalve dan die firewall met segmenten. Ik heb ook een Cisco 3925. Ik het bij de DHCP server van de 3925 het starting ip-address op 192.168.1.10 gezet.

Op de HB de optie Nieuw Thuisnetwerk met een fixed ip-adres op 192.168.1.3. DHCP server uitgeschakeld en ik heb als DNS servers de twee servers ingesteld die mijn 3925 krijgt van UPC.

Dit werkt zonder probleem, ook wifi werkt goed, kan ik gewoon mee internet op (via de 3925 dus).

Ik vind het zeker vreemd dat OnDeamdn ermee ophoudt. In mijn setup is OnDemand volledig onafhankelijk van mijn UPC internet verbinding die dus via de Cisco 3925 loopt. Ook als ik de netwerk kabel uit mijn HB haal doet OnDemand het gewoon. Volgens mij zou OnDemand altijd via het internet modem van de HB zelf moeten lopen. Ik heb een tijdje het probleem gehad dat de HB niet online wou raken (offline lampje bleef branden) en toen deed OnDemand het ook niet.

Brandt bij jou het offline lampje?

Ik heb even een backup gedaan van de instellingen van mijn HB, zie attachment (heb er .txt achtergezet want deze site accepteert geen .bin). Dit kun je eens proberen. Zou wel eerst een backup van je huidige instellingen maken.

Ik denk trouwens dat deze post beter in Horizon-Netwerk zou horen.
 

Bijlagen

zie https://ziggoforum.nl/topics/47223/ voor oplossing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vince,

Ik denk ineens dat het aan de segmentering ligt. Ik zie hier heel veel mensen waarbij de methode van FrancWest gewoon werkt, maar een aantal (jij, RvL, ik) niet...

Ik werk hier ook met een segmentering (wifi is apart van het LAN) en misschien dat daar iets helemaal fout loopt. Ik heb precies dezelfde problemen als jij (box in nieuw netwerk zorgt ervoor dat on demand en apps niet meer werken op de box)
 
Terug
Bovenaan