N
Nightshadow
Hallo,
Ik had even een paar vraagjes.
Ik wil mijn tv op mijn slaapkamer graag analoog en misschien als het goed bevalt digitaal bekabelen. Echter praat ik hier over een afstand van naar schatting zo'n 25 meter. Hoe kan ik het beste achter de demping komen? Ik had ergens iets gevonden om het een beetje uit te rekenen, maar dat kan ik niet terug vinden. Die demping kan ik toch opvangen door een versterker er tussen te zetten? En wat is de optimale signaal sterkte nou voor analoog en voor digitaal?
Even wat gegevens:
In de huiskamer zit de WCD (met de opsteek optimizer) en tevens AOP. Daarop 1m kabel naar de settopbox, vanaf de uitgang wordt hij gesplits naar enerzijds de dvd/video en anderzijds mijn televisie. Onderweg wordt de kabel nog onderbroken door 2 (4 dus eigenlijk) pluggen die niet meer gebruikt worden maar er nog wel zitten. Volgens mij gaat het om een 7 mm kabel (maar dat kan ik niet controleren, er staat althans niks op de kabel).
Signaalsterkte bij de modem:
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8
Wie kan mij wat tips hierover? Zoals hoe ik dit het beste kan meten/berekenen en wat voor een versterker (prijsindicatie) er tussen moet. Het gaat slechts om een jaartje o.i.d. (huis staat in verkoop) dus ik wil er niet te veel voor betalen.
Alvast bedankt voor de moeite om het te lezen.
Met vriendelijke groet,
Frank
Ik had even een paar vraagjes.
Ik wil mijn tv op mijn slaapkamer graag analoog en misschien als het goed bevalt digitaal bekabelen. Echter praat ik hier over een afstand van naar schatting zo'n 25 meter. Hoe kan ik het beste achter de demping komen? Ik had ergens iets gevonden om het een beetje uit te rekenen, maar dat kan ik niet terug vinden. Die demping kan ik toch opvangen door een versterker er tussen te zetten? En wat is de optimale signaal sterkte nou voor analoog en voor digitaal?
Even wat gegevens:
In de huiskamer zit de WCD (met de opsteek optimizer) en tevens AOP. Daarop 1m kabel naar de settopbox, vanaf de uitgang wordt hij gesplits naar enerzijds de dvd/video en anderzijds mijn televisie. Onderweg wordt de kabel nog onderbroken door 2 (4 dus eigenlijk) pluggen die niet meer gebruikt worden maar er nog wel zitten. Volgens mij gaat het om een 7 mm kabel (maar dat kan ik niet controleren, er staat althans niks op de kabel).
Signaalsterkte bij de modem:
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 44.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM8
Wie kan mij wat tips hierover? Zoals hoe ik dit het beste kan meten/berekenen en wat voor een versterker (prijsindicatie) er tussen moet. Het gaat slechts om een jaartje o.i.d. (huis staat in verkoop) dus ik wil er niet te veel voor betalen.
Alvast bedankt voor de moeite om het te lezen.
Met vriendelijke groet,
Frank
