• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Definitieve oplossing Horizonbox WiFi (hele Box werkt beter) met bestanden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Snarf71
  • Startdatum Startdatum
S

Snarf71

Bij deze de beste oplossing.

De meesten kennen wel het netwerkprobleem van de Horizonbox, als je deze via een netwerkkabel aansluiten en dat ding herstart weer na een update of omdat hij vastloopt dan werkt je thuis netwerk slecht of zelfs helemaal niet.

Of dat de box zelf langzaam is of slecht geageerd.

De oplossing:
Stel het netwerk in zoals al vaker op dit forum beschreven, voor de zekerheid hieronder de screenshots.
Vervang de adressen even voor je eigen range.

En dan...
Open je Box door aan de onderkant 5 of 6 schroeven te verwijderen, aan de achterkant hoeft niet.
Wrik voorzichtig een beetje aan de achterkant en je kunt hem openen.

Verwijder dan de WiFi kaart en plak de kleine connectors van de 5 antennekabeltjes even af met plakband.
Maak je box weer dicht en Hoppa, je Box werkt nu perfect.
opstarten duurt nu 10 tot 20 seconden.
Geen problemen meer met het netwerk.

Werkt bij mij super, geen netwerkplroblemen meer en de hele box werkt sneller.
Ook na update geen problemen meer.

LET OP! Het openen is op eigen risico, bewaar de module goed en plaats deze terug als de box gewisseld wordt of als je hem terug moet sturen.

Laat ff een reactie achter..
 

Bijlagen

  • Horizon Netwerk 01.png
    Horizon Netwerk 01.png
    75,5 KB · Weergaven: 1.115
  • Horizon Netwerk 02.png
    Horizon Netwerk 02.png
    138,8 KB · Weergaven: 910
  • Horizon Netwerk 03.png
    Horizon Netwerk 03.png
    382,1 KB · Weergaven: 896
Waarschuwing.

De Horizon box is eigendom van UPC en je mag hem niet openmaken en dingen aanpassen.
Als je dat wel doet en het gaat fout kan UPC een nieuwe box in rekening brengen.
Dat is prijzig.
 
Klopt maar de WiFi kaart is een eenvoudige module die je zo kunt verwijderen.
Bewaar hem goed, als UPC de box wil wisselen dan plaats je de module toch terug!

Zolang zij niet met een goed werkend systeem komen moeten we zelf maar knutselen.
 
Zit geen zegel op, en anders verwijder je het zegel.
Zegel, Welk zegel ????

De box gaat er niet kapot van, het is een insteek module, 2 schroeven verwijderen en de kaart er voorzichtig uithalen.

Kunt hem zo weer terugplaatsen.
 
Zegel, of een gelakt schroefje?
Ik heb geen Horizon maar UPC is er niet blij mee als klanten in de box gaan zitten rommelen.
Je loopt kans dat je een rekening krijgt als je de box ooit inlevert.
Bij de eenvoudige grijze Thomson was dat al 200 euro dacht ik.

Zelf is de box rommelen zou ik niet iedereen aanraden om te doen.
Wijs mensen op dit risico is wel het minste wat je kunt doen lijkt mij.
 
Zal ze erop wijzen.
Ik heb trouwens ooit borg moeten betalen voor die box, het enige risico is dus dat ik de borg niet terug krijg.

Maar goed, de Box werkt nu goed en ik heb zelf nooit gevraagt om een box met wifi.
Ik wil ook zelf bepalen of die aan en uit kan.
Zoalng ze zelf geen oplossing hebben doe ik het zo.
 
Snarf71 zei:
Zal ze erop wijzen.
Ik heb trouwens ooit borg moeten betalen voor die box, het enige risico is dus dat ik de borg niet terug krijg.

Borg niet terug krijgen is één ding.
Een rekening van UPC krijgen voor verbreken van de zegel is iets anders.
OK, je kan besluiten om dat niet te betalen maar dan kom je in de incasso/rechtbank molen terecht.
Het openen van gehuurde boxen blijft een risico.
Een gehuurde auto ga je ook niet even "aanpassen" als er iets niet werkt...
OK, daar krijg je misschien meteen een ander wel goed werkend exemplaar voor terug 8)
 
Je moet er niet zo moeilijk over doen.
Begin dit jaar had ik problemen met de opnames, losse hdd connector.
monteur komt, schroeft dat ding open drukt de kabel aan en sluit hem weer.
Niks zegel of lak.
Zo kwam ik ook op het idee om de kaart te verwijderen.

Niet zo moeilijk over doen, je maakt niets stuk, gewoon goed bewaren.

Werkt al maanden zo bij mij.
 
Het enige probleem wat kan voordoen is het feit dat je zelf niet meer in staat bent om die wijziging ongedaan te maken.
Laat daarom familie, vrienden ect weten wat je gedaan hebt en waar het verwijderde onderdeel is.
 
Terug
Bovenaan