J
JanvBinnendijk
Medio december 2007 heb ik een huurovereenkomst afgesloten van een UPC mediabox zonder harddiskrecorder. De harddisk recorder heb ik namelijk al, deze zit ingebouwd in mijn DVD speler
Onlangs is de box op zaterdag kapot gegaan.
Ik heb de klantenservice gebeld, met een uiteerst vriendelijke dame telefonisch de storing geprobeerd op te lossen maar dit was niet mogelijk. Er moest een monteur aan te pas komen. Echter: de eerste mogelijkheid was de woensdag, dit is dus 5 dagen later.....
Nou is mijn mediabox géén 1e levensbehoefte, maar met een zoontje van 5 vijf dagen geen TV kijken.. dat is naar mijn mening niet meer van deze tijd.
Ik ben daarom met het defecte apparaat naar de dichtsbijzijnde UPC winkel gegaan met de bedoeling deze om te ruilen voor een gelijkwaardig, werkend apparaat.
In de winkel is mij te verstaan gegeven dat ze het apparaat wél hadden staan, maar dat deze niet ter vervanging werd uitgegeven maar enkel voor nieuwe klanten bestemd was.
De enige mogelijkheid om de aankomende dagen tóch TV te kijken, was de aanschaf van een mediabox mét recorder.
Dit is juist het duurdere apparaat welke ik niet nodig heb....
Ik voel me op dit moment de dupe...... een apparaat (welke ik in bruikleen heb van UPC) gaat kapot en omdat UPC binnen redelijke termijn geen monteur beschikbaar heeft wordt ik eigenlijk gedwongen een duurder apparaat te huren van welke ik de extra opties écht niet ga gebruiken.
Nu zit ik met de volgende vragen:
- moet het zo zijn dat een klant 5 dagen blijft zitten met een defecte mediabox?
- is het inderdaad zo dat ik nu opdraai voor de hogere huursom?
- is een nieuwe klant belangrijker dan een bestaande klant? (een bestaande klant kan nl ook elders nieuwe klant worden
)
Onlangs is de box op zaterdag kapot gegaan.
Ik heb de klantenservice gebeld, met een uiteerst vriendelijke dame telefonisch de storing geprobeerd op te lossen maar dit was niet mogelijk. Er moest een monteur aan te pas komen. Echter: de eerste mogelijkheid was de woensdag, dit is dus 5 dagen later.....
Nou is mijn mediabox géén 1e levensbehoefte, maar met een zoontje van 5 vijf dagen geen TV kijken.. dat is naar mijn mening niet meer van deze tijd.
Ik ben daarom met het defecte apparaat naar de dichtsbijzijnde UPC winkel gegaan met de bedoeling deze om te ruilen voor een gelijkwaardig, werkend apparaat.
In de winkel is mij te verstaan gegeven dat ze het apparaat wél hadden staan, maar dat deze niet ter vervanging werd uitgegeven maar enkel voor nieuwe klanten bestemd was.
De enige mogelijkheid om de aankomende dagen tóch TV te kijken, was de aanschaf van een mediabox mét recorder.
Dit is juist het duurdere apparaat welke ik niet nodig heb....
Ik voel me op dit moment de dupe...... een apparaat (welke ik in bruikleen heb van UPC) gaat kapot en omdat UPC binnen redelijke termijn geen monteur beschikbaar heeft wordt ik eigenlijk gedwongen een duurder apparaat te huren van welke ik de extra opties écht niet ga gebruiken.
Nu zit ik met de volgende vragen:
- moet het zo zijn dat een klant 5 dagen blijft zitten met een defecte mediabox?
- is het inderdaad zo dat ik nu opdraai voor de hogere huursom?
- is een nieuwe klant belangrijker dan een bestaande klant? (een bestaande klant kan nl ook elders nieuwe klant worden
)

