• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Defecte UPC Pace mediabox zonder Harddisk recorder

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JanvBinnendijk
  • Startdatum Startdatum
J

JanvBinnendijk

Medio december 2007 heb ik een huurovereenkomst afgesloten van een UPC mediabox zonder harddiskrecorder. De harddisk recorder heb ik namelijk al, deze zit ingebouwd in mijn DVD speler

Onlangs is de box op zaterdag kapot gegaan.
Ik heb de klantenservice gebeld, met een uiteerst vriendelijke dame telefonisch de storing geprobeerd op te lossen maar dit was niet mogelijk. Er moest een monteur aan te pas komen. Echter: de eerste mogelijkheid was de woensdag, dit is dus 5 dagen later.....
Nou is mijn mediabox géén 1e levensbehoefte, maar met een zoontje van 5 vijf dagen geen TV kijken.. dat is naar mijn mening niet meer van deze tijd.
Ik ben daarom met het defecte apparaat naar de dichtsbijzijnde UPC winkel gegaan met de bedoeling deze om te ruilen voor een gelijkwaardig, werkend apparaat.

In de winkel is mij te verstaan gegeven dat ze het apparaat wél hadden staan, maar dat deze niet ter vervanging werd uitgegeven maar enkel voor nieuwe klanten bestemd was.
De enige mogelijkheid om de aankomende dagen tóch TV te kijken, was de aanschaf van een mediabox mét recorder.
Dit is juist het duurdere apparaat welke ik niet nodig heb....

Ik voel me op dit moment de dupe...... een apparaat (welke ik in bruikleen heb van UPC) gaat kapot en omdat UPC binnen redelijke termijn geen monteur beschikbaar heeft wordt ik eigenlijk gedwongen een duurder apparaat te huren van welke ik de extra opties écht niet ga gebruiken.

Nu zit ik met de volgende vragen:
- moet het zo zijn dat een klant 5 dagen blijft zitten met een defecte mediabox?
- is het inderdaad zo dat ik nu opdraai voor de hogere huursom?
- is een nieuwe klant belangrijker dan een bestaande klant? (een bestaande klant kan nl ook elders nieuwe klant worden ;))
 
Kon je voor één maand niet een tweede box voor €4 euro huren?
Die tweede box kent toch ook een huurovereenkomst welke per maand opzegbaar is?
Lijkt me toch sterk dat ze die niet op voorraad hebben.
Of is een tweede box als overeenkomst niet op te halen in de UPC-shop.

Dat het 5 dagen duurt alvorens er een montuer kan komen is gewoon pech denk ik.
Er is er vast niet eentje eerder beschikbaar, ze laten hem toch echt geen 2 dagen nutteloos op kantoor zitten wachten denk ik.
 
Hoe ben je op het idee gekomen dat je een defecte box kan inruilen voor een nieuwe?
Een mediabox mag alleen door een monteur worden ingeruild voor een andere indien hij/zij een storing
aan het apparaat heeft geconstateerd.

Wat ik aan je verhaal afleid is dat de shop medewerker je een alternatief heeft aangeboden omdat je eerder tv zou willen kijken. Trouwens, volgens mij moet je analoge tv nog wel werken, dus helemaal zonder tv zou je niet zitten.

Als je de dvr hebt afgenomen, dan betaal je natuurlijk logischerwijs voor het abonnement dat hier aan is gekoppeld.

Nieuwe klanten worden nagenoeg bij alle grote bedrijven belangrijker gevonden dan bestaande klanten.

Overigens wel vervelend dat je 5 dagen moet wachten op de monteur.
 
Robert Koopman zei:
Kon je voor één maand niet een tweede box voor €4 euro huren?
Die tweede box kent toch ook een huurovereenkomst welke per maand opzegbaar is?
Lijkt me toch sterk dat ze die niet op voorraad hebben.
Of is een tweede box als overeenkomst niet op te halen in de UPC-shop.

Dat het 5 dagen duurt alvorens er een montuer kan komen is gewoon pech denk ik.
Er is er vast niet eentje eerder beschikbaar, ze laten hem toch echt geen 2 dagen nutteloos op kantoor zitten wachten denk ik.
Ik kon inderdaad wél een 2e apparaat huren, maar deze zou niet door de winkel verstrekt worden. De winkel is wederom alleen vor nieuwe klanten... een bestaande klant moet écht op ijn beurt wachten :(
Dat van die 5 dagen was inderdaad pech naar ik begreep van de hsop medewerker... die periode had het flink geonweerd en de UPC apparatuur blijkt dáár slecht tegen te kunnen.
Ondanks dat blijf ik het vervelend vinden dat ik 5 dagen moet wachten terwijk er gewoon voorraad aanwezig is.
Ik vind dat hier iets van coulance toegepast had kunnen worden. 2 dagen had ik kunnen & willen wachten maar 5 dagen is buiten het redelijke.
 
Mailman zei:
Hoe ben je op het idee gekomen dat je een defecte box kan inruilen voor een nieuwe?
Een mediabox mag alleen door een monteur worden ingeruild voor een andere indien hij/zij een storing
aan het apparaat heeft geconstateerd.

Wat ik aan je verhaal afleid is dat de shop medewerker je een alternatief heeft aangeboden omdat je eerder tv zou willen kijken. Trouwens, volgens mij moet je analoge tv nog wel werken, dus helemaal zonder tv zou je niet zitten.

Als je de dvr hebt afgenomen, dan betaal je natuurlijk logischerwijs voor het abonnement dat hier aan is gekoppeld.

Nieuwe klanten worden nagenoeg bij alle grote bedrijven belangrijker gevonden dan bestaande klanten.

Overigens wel vervelend dat je 5 dagen moet wachten op de monteur.
Ik ben op het idee gekomen om het apparaat om te ruilen omdat UPC binnen redelijke termijn niet in staat bleek het eerder verstrekte apparaat te komen bekijken.
De optie welke jij nu aandraagt mbt het analoog kijken is door geen van de UPC medewerkers geopperd, niet aan de telefoon en niet in de winkel. helaas. het had een goed alternatief geweest!!

Ik snap ook wel dat een nieuwe klant enige voorkeur geniet, maar bij de UPC winkel heb je als bestaande klant eigenlijk niets te zoeken..... alleen als je méér uit zou willen geve, dan staat de koffie klaar :s
 
JanvBinnendijk zei:
analoog kijken is door geen van de UPC medewerkers geopperd, niet aan de telefoon en niet in de winkel. helaas. het had een goed alternatief geweest!!

Dat had je hopelijk zelf toch ook wel bedacht?
 
Mark_640 zei:
Dat had je hopelijk zelf toch ook wel bedacht?
Nee, NATUURLIJK NIET!!! 'k heb meer verstand van verzekeringen.......
 
'k heb meer verstand van verzekeringen
Dan ben jij er toch aan gewend dat het helpen bij problemen lang duurt. ;D

Sorry, maar het was een open deur.
 
Bovendien: je box ging op zaterdag kapot, je kon op woensdag een monteur krijgen: dat is bij mij gewoon 3 werkdagen, en exact hetgeen er ook in de voorwaarden staat.

Ik besef ook dat het niet leuk is, maar ten eerste kan je inderdaad gewoon analoog kijken en ten tweede voldoet UPC in jouw geval, ook al is het niet prettig, gewoon netjes aan hun voorwaarden.
 
Terug
Bovenaan