• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Defecte Cisco 8485 ontvanger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter tvbeek40
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tvbeek40

Defecte Cisco 8485 ontvanger?

Goedemiddag,

Ik ben nu al vanaf begin oktober aan het :censored: om weer een goed signaal te krijgen op mijn interactieve digitale ontvanger van Cisco.
De ellende begon met het niet meer opnemen van programma's welke ik via de EPG had geselecteerd.
Toch maar met Ziggo gebeld, die gaven aan om de harde schijf te wissen (nog zo'n 85% vrij), dit gedaan en hierna leek het probleem opgelost te zijn.
Helaas een paar dagen later weer hetzelfde probleem, in het menu bij systeem/info gekeken blijk ik een signaal van ongeveer 30 tot 40% op tuner 1 te hebben en de kwaliteit stond toen nog wel op 100%.
Kabels e.d. gecontroleerd, nieuwe connectoren erop gezet, doorgemeten stroom van de tratec versterker gehaald opnieuw opgestart rechtstreeks in de muur aangesloten (zonder tratec versterker dus) andere (dure Monster kabel) geprobeerd maar dit heeft allemaal niets geholpen.
Helaas is het probleem alleen maar erger geworden, op dit moment is het zo dat ik de ITV niet meer kan gebruiken omdat ik niet meer door de setup van de fabrieks instellingen kom.
Uiteraard heb ik Ziggo diverse keren aan de lijn gehad, eerst zouden ze een nieuwe kabel opsturen (na 5 werkdagen heeft u deze in huis), na 2 weken had ik deze nog niet ontvangen, na gebeld te hebben nog een keer opgestuurd maar dan samen met de tratec versterker, deze ook nog steeds niet ontvangen.
Gisteren maar weer gebeld, nog steeds niets ontvangen, ze zouden me weer een nieuwe versterker sturen, wat volgens mij geen zin heeft omdat mijn andere 2 digitale Humax ontvangers het wel doen.

Heeft iemand misschien nog een helder idee, bij Ziggo loop ik tegen de muur die klantenservice heet aan? Zelf vermoed ik dat de Cisco is overleden.

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op het moment dat je de Cisco rechtstreeks op AOP hebt aangesloten met een andere kabel, en er is niet genoeg signaal, zouden ze een monteur moeten sturen. Check voor de zekerheid ook het analoge signaal even op sneeuw.

En hoezo kom je niet door de fabrieksinstellingen? Geef je wel de goede frequentie en netwerknummer door? Bij een ITV decoder moet er bijna altijd een 0 voor het vier-cijferige netwerknummer, en drie nullen achter de frequentie. Als die daarme nog geen zenders vindt heb je helemaal geen signaal meer, en moet er zeker een monteur komen.
 
Bij een ITV decoder moet er bijna altijd een 0 voor het vier-cijferige netwerknummer

Dit geldt voor sommige tv's met een CI+ module, echter NIET voor een Cisco. Negeren dus dit advies. Het lijkt op een advies van een callcenter medewerker die zijn/haar script niet goed heeft gelezen.
 
Op het moment dat je de Cisco rechtstreeks op AOP hebt aangesloten met een andere kabel, en er is niet genoeg signaal, zouden ze een monteur moeten sturen. Check voor de zekerheid ook het analoge signaal even op sneeuw.

En hoezo kom je niet door de fabrieksinstellingen? Geef je wel de goede frequentie en netwerknummer door? Bij een ITV decoder moet er bijna altijd een 0 voor het vier-cijferige netwerknummer, en drie nullen achter de frequentie. Als die daarme nog geen zenders vindt heb je helemaal geen signaal meer, en moet er zeker een monteur komen.


Frequentie e.d. heb ik allemaal ingevuld zoals door Ziggo is aangegeven, momenteel kijk ik alleen nog maar naar het analoge signaal. Als ik de Cisco opnieuw opstart dan komt ie automatisch al bij het menu waar je de taal kan kiezen en hierna moet het netwernummer en de frequentie ingevuld worden, als je dan op OK drukt dan krijg ik de foutmelding 'installatie mislukt'. Voor alle duidelijkheid het betreft hier een Cisco 8485 decoder met harddisk.

Om extra kosten te voorkomen had ik Ziggo voorgesteld om eerst een kabel op te sturen zodat ik dit eerst zelf uit kan proberen, later is de Tratec versterker er bij gekomen.
 
foutmelding 'installatie mislukt'

Ontvang je helemaal niets meer? Grote kans dat je tuner de geest heeft gegeven. Dit is mij tenminste ook overkomen na één maand gebruik van de Cisco. Die heb ik dan ook resoluut naar de vuilnisbak verwezen.
Maar misschien heb jij wel de puf om een RMA aan te vragen.
 
Dit geldt voor sommige tv's met een CI+ module, echter NIET voor een Cisco. Negeren dus dit advies. Het lijkt op een advies van een callcenter medewerker die zijn/haar script niet goed heeft gelezen.

Bij een Cisco kan je bij netwerknummer altijd 5 cijfers invullen, dus moet er een 0 voor. Simple as that!
 
Bij een Cisco kan je bij netwerknummer altijd 5 cijfers invullen, dus moet er een 0 voor. Simple as that!

Ik kan bij die van mij wel 6 nullen en het 4-cijferige netwerknummer invullen, maar ga je daarna bijv. naar Frequentie dan vallen alle nullen weg, dus 1 (of meer) nullen ervoor is totaal zinloos en overbodig.
 
Bij een Cisco kan je bij netwerknummer altijd 5 cijfers invullen, dus moet er een 0 voor. Simple as that!

Ik zal het eens proberen, maar bij de installatie geeft ie aan dat er 0,0 procent signaal is. En zonder signaal kunnen er geen instellingen binnengehaald worden.

Denk dat ik het advies van Fonzarelli uit ga proberen om een RMA aan te vragen.
 
Ik kan bij die van mij wel 6 nullen en het 4-cijferige netwerknummer invullen, maar ga je daarna bijv. naar Frequentie dan vallen alle nullen weg, dus 1 (of meer) nullen ervoor is totaal zinloos en overbodig.

Het klopt inderdaad dat de nul daarna niet te zien is, het punt is dat je hem wel moet invullen! Als je dat niet doet, zal de Cisco geen zenders zoeken of een fout aangeven. Als je 10 cijfers in kan vullen bij het netwerknummer doe je toch echt wat fout, want dat is helemaal niet mogelijk!
 
Het klopt inderdaad dat de nul daarna niet te zien is, het punt is dat je hem wel moet invullen! Als je dat niet doet, zal de Cisco geen zenders zoeken of een fout aangeven. Als je 10 cijfers in kan vullen bij het netwerknummer doe je toch echt wat fout, want dat is helemaal niet mogelijk!

Ik zou zeggen, test het zelf maar eens op een 8455. Je hebt duidelijk nergens kaas van gegeten, maar ik verwacht ook niet anders van iemand die in zijn/haar profiel een Cisco 8584 PVR(?) heeft staan, die bestaan niet namelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan