- Berichten
- 9.691
https://tweakers.net/nieuws/72453/debian-brengt-versie-60-squeeze-uit.html zei:Na een ontwikkeltijd van twee jaar is Debian 6.0 uitgebracht. De Linux-distributie, die codenaam 'Squeeze' draagt, bevat onder andere een preview van Debian GNU/kFreeBSD, waarbij Debian-code gecombineerd wordt met de FreeBSD-kernel.
Debian 6.0 draait op een groot aantal platformen, waaronder 32bit- en 64bit-x86, PowerPC, Sparc, MIPS Intel Itanium en ARM. Ook worden diverse desktopomgevingen ondersteund, zoals KDE 4.4, Gnome 2.30 en Xfce 4.6. Squeeze bevat onder andere OpenOffice.org 3.2.1, Iceweasel 3.5 en Icedove 3.0.11 - versies van respectievelijk Firefox en Thunderbird - en GIMP 2.6.11. Als Linux-kernel is gekozen voor versie 2.6.32, terwijl als bootmanager voor Grub 2 is gekozen.
(...)
Kijk eens aan...
Ik draai al meer dan een jaar Debian Squeeze naar volle tevredenheid op mijn server. Op naar Debian Wheezy (ja, ik houd van de testing releases).
