• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De Thomson TWG870 alleen modem functionaliteit en je eigen router gebruiken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ThijsNijholt
  • Startdatum Startdatum
T

ThijsNijholt

Beste mensen,

Sinds vandaag heb ik de thomson TWG870 in huis, maar had net een nieuwe router (Linksys E3000) deze had ik gekozen voor de NAS fuctionaliteit in de router. Hiermee kon ik dan mijn usb-schijf als gedeelde map in mijn netwerk zien. Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn oude vertrouwde linksys router blijven gebruiken. Is er een mogelijkheid om tegen de Thomson te zeggen dat hij geen router functionaliteit mag hebben en alleen maar als modem mag spelen?. Of is er een mogelijkheid om de usb-drive aan de thomson te hangen? Ik weet dat er een usb-poort in zit, maar dat er geen optie is om de usb-schijf te laten zien op het netwerk..

Alvast bedankt,

Thijs
 
Dat van die bovenste topic wil ik niet. ik wil namelijk mijn eigen router gebruiken en de thomson-router alleen als modem laten functioneren. Het punt is namelijk dat ik een usb-hardeschijf in mijn netwerk wil en de thomson router dit niet toe laat.

wanneer ik dus 192.168.1.1 in mijn browser typ, dan wil ik in mijn eigen router (Linksys e3000) interface zien, omdat deze gewoon beter en stabieler is dan die thomson.

dus schematisch
meterkast>thomson (als modem) >linksys (als router met een usb-hardeschijf)>de rest van mijn netwerk.

jammer dat upc niet losse modems levert voor de 120Mbps verbinding, of doen ze dat wel, maar weet ik dat niet :P
 
Dat doet UPC helaas niet.
Ik snap niet wat de reden daarvan is.
Maar niemand hier snapt dat.
 
ThijsNijholt zei:
meterkast>thomson (als modem) >linksys (als router met een usb-hardeschijf)>de rest van mijn netwerk.

Dat kan toch ook zo... maar goed, het is je aangereikt :)
 
De Thomson kan niet als pure modem werken (bridgemode) en de USB aansluiten is een vervanger van de UTP poort, maar zover ik weet is die uitgeschakeld.
Je kunt de methodes in het genoemde topic gebruiken om je eigen modem achter de Thomson aan te sluiten en de mogelijkheden van je eigen router gebruiken.
Je kunt ook contact opnemen met UPC en proberen een ander modem te krijgen dat alleen als modem (bridged) werkt. Daar doen ze echter steeds moeilijker over.
 
Bedankt allemaal. Ik heb mijn usb harddisk maar tijdelijk aan de meest gebruikte computer gehangen en het gedeeld. Van mijn eigen router maak ik dan een accesspoint. Jammer voor dat dure ding, maar niks aan te doen. En omdat ik niet altijd een bepaalde pc aan wil hebben, zal ik binnenkort een NAS aanschaffen. Ik blijf het jammer vinden dat de Thomson wel een usb poort heeft, maar deze niet gebruikt.

Er kan een slot op dit topic.
 
S men zei:
Ik snap niet wat de reden daarvan is.
Maar niemand hier snapt dat.
Ik ben het er niet mee eens, maar ik snap het wel. :-\
UPC is zo'n company van total control. van 'wij weten wat goed is voor onze klanten', 'wij dicteren wat jij mag en niet mag'
Kijk maar naar al dat encryptie gebeuren, kijk naar hoe het hele DRM rond mediaboxen en CI+ kaarten geregeld is. Het simpele feit dat als je gedurende wat langere tijd je modem/mediabox/CI+ kaart uitzet je de boel weer opnieuw moeten laten activeren. Gewoon van de zotte! >:(
 
Terug
Bovenaan