• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

de overstapservice van UPC

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fosters
  • Startdatum Startdatum
F

fosters

Even ter info, ik schrijf dit verhaal uit mijn moeder haar situatie. Zij heeft tot 1 juli een telefonie abonnement bij KPN en wil dit graag overbrengen naar UPC, omdat zij hier ook al internet van heeft en er tevreden over is. Nu heb ik dat 2e paasdag via internet voor haar geregeld. Overstapservice van UPC (onbeperkt bellen en Europa) per 1 juli 2010 en haar bestaande internetaccount gewoon onveranderd. Nu heeft mijn moeder een bevestigingsbrief thuis gehad, waarop de aanvraag bevestigd was per 1 juli en een nieuw telefoonnummer (beginnend met 010 84.....). Ik had dus het vermoeden dat de overstapservice dus niet helemaal overgekomen was en ik heb afgelopen dinsdag contact opgenomen met UPC. De helpdesk vertelde me dat er alvast een nummer aangemaakt was om haar een bevestiging te kunnen sturen, maar dat ze een aantal weken voor 1juli een brief zou krijgen, waarmee ze de overstapfunctie zou kunnen regelen en zodoende haar oude nummer zou kunnen blijven behouden.
Heeft iemand ervaring hiermee? Is dit de normale gang van zaken en nog belangrijker, is mijn moeder dan niet te laat voor wat betreft het opzegtermijn bij KPN. Ik vind het een nogal rare manier van handelen. Waarom niet gelijk het nieuwe formulier meesturen om de overstapservice te regelen en er zeker van te zijn dat mijn moeder dalijk geen twee telefonieproviders heeft. Ik hoor graag jullie reactie/ervaringen hierover. Mijn ervaring met de UPC helpdest heeft bij mij nooit erg veel vertrouwen gewekt, dus vandaar mijn vraag aan jullie. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
 
Overstappen naar UPC gebeurt inderdaad door middel van een tijdelijk nummer. Dit is altijd een nummer uit de UPC-reeks en 010-84* is er zo eentje. Tijdens de overstap-periode heeft je moeder tijdelijk twee providers, maar ze moet KPN zeker niet zelf opzeggen, anders zal ze haar nummer kwijtraken.

Ze hoort een nummerbehouds-machtiging te krijgen en in te vullen en deze weer op te sturen, daarmee wordt het proces in werking gezet.
 
Kijk..... dat stelt me weer een beetje geruster in het overstapproces. Ik ga ervan uit dat het goed gaat komen nu! Bedankt zover!
 
Terug
Bovenaan