• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DE manier van aansluiten qua splitters ivm de rest van het huis

  • Onderwerp starter Onderwerp starter descheep
  • Startdatum Startdatum
D

descheep

Vanochtend de Horizon box geïnstalleerd, op de volgende manier.

Kabel richting Horizon box.
Splitter op de box, kabel erin en kabel eruit richting antenneversterker tbv de rest van het huis.

Resultaat schokkerig beeld.
Testje gedaan zonder splitter, strak HD beeld en geen schokje meer gezien.

Kan ik beter een splitter op de aansluiting in de muur zetten en dan 1 kabel richting Horizon en 1 kabel richting antenne versterker?

Hoe hebben jullie dit opgelost?
 
kabel vanuit muur naar ingang antenneversterker

kabel vanuit een uitgang van de antenneversterker naar Horizon box / Mediabox

kabel vanuit andere uitgangen antenneversterker naar de andere TV's in huis
 
Ik heb nu de splitter op de muur, dus 1x richting antenneversterker en 1x richting Horizon.

Niet 1x meer gestotterd....had ik eerder mee moeten experimenteren
 
je hebt nu nodeloos 3,5 db demping in je signaal naar de mediabox én naar je antenneversterker

als je op de plaats van de splitter meteen de antenneversterker aansluit heb je dus 3,5 db meer signaal
 
edwin.w zei:
je hebt nu nodeloos 3,5 db demping in je signaal naar de mediabox én naar je antenneversterker

als je op de plaats van de splitter meteen de antenneversterker aansluit heb je dus 3,5 db meer signaal

Waar je wel even op moet letten is of die antenneversterker die je gebruikt wel retourgeschikt is.
 
ik heb geen antenne versterker,kan de splitter er dan gewoon tussen uit.

dus van de groene kabel direct naar de horizonbox
 
Als je maar op een plaats een coax antenne kabel nodig hebt heb je inderdaad geen splitter nodig en kun je hem het beste verwijderen.
 
Johnny54 zei:
Als je maar op een plaats een coax antenne kabel nodig hebt heb je inderdaad geen splitter nodig en kun je hem het beste verwijderen.

oke bedanki
 
prince161 zei:
ik heb geen antenne versterker,kan de splitter er dan gewoon tussen uit.

dus van de groene kabel direct naar de horizonbox

Waar komt bij jou de groene kabel de woning binnen? Is dat in de Meterkast of in de woonkamer.

Als het in de meterkast is dan zal er voor het beste resultaat een soort van "Filter" ertussen geplaatst moeten worden. Als die in de woonkamer binnenkomt zal je eerst een einddoos moeten monteren op de groene kabel. Een voorbeeld van een einddoos die wordt gebruikt door UPC is een GUT14D.
 
magicwizz zei:
Waar komt bij jou de groene kabel de woning binnen? Is dat in de Meterkast of in de woonkamer.

Als het in de meterkast is dan zal er voor het beste resultaat een soort van "Filter" ertussen geplaatst moeten worden. Als die in de woonkamer binnenkomt zal je eerst een einddoos moeten monteren op de groene kabel. Een voorbeeld van een einddoos die wordt gebruikt door UPC is een GUT14D.

Bij komt deze in de meterkast binnen, wat voor soort filter zou er dan tussen geplaatst moeten worden?
 
Terug
Bovenaan