• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

de laatste update weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

j.filarski

Hallo allemaal

Ik heb een Computer (MSI AE2211MTOUCH LCD PC en daarop aangesloten een Humax 5050-C
De Humax en dus TV wordt ingeschakeld door HDMI te kiezen op de computer.
Vandaag heb ik (eigenlijk zonder reden) de laatste update opgehaald.
Daarna kwam ik in de problemen: De TV werkt nog maar ong. 1 minuut op de computer, daarna krijg ik een groen scherm.
Ik kan alleen maar weer TV krijgen (het geluid gaar wel gewoon door) door de Humax opnieuw te starten en op de keuze knop weer naar HDMI-verbinding te kiezen. maar na ong. 1 minuut krijg ik dan weer het vervellende groene scherm.
Omdat ik zojuist de laatste update van Humax opgehaalt heb, verwijt ik die update, meer omdat die update al niet vlekkeloos opgehaald werd.
Maar ik kan die update niet verwijderen, weten jullie hoe dat moet zodat ik een nieuwe update kan inladen ????
Oh ja, De Humax is mijn eigendom
Mvg
Jan Filarski :x
 
De humax is altijd je eigendom. Of je hem nu bij 'high service low pricing', 'ik ben toch niet gek' of Ziggo hebt aangeschaft.
Ziggo heeft nl geen leen- of huurdecoders.

Het is niet mogelijk om de update te verwijderen of een andere update te laden. Updates komen via de coax (het ziggonetwerk) naar je humax en ziggo heeft maar 1 versie klaar staan.

Kun je de humax niet via scart verbinden en zo uitzoeken wat er mis gaat.
Dat groene scherm is overigens typerend voor een hdmihandshake fout.
 
ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met Humax https://www.myhumax.info/service.htm

Ja. En als TS dat doet, vraag dan meteen hoe Humax Nederland (resp. Quantis) het in zijn hoofd haalt een update uit te brengen die wemelt van de nieuwe bugs en tevens geen enkel oude - gedocumenteerde - bug oplost. De laatste update is uitsluitend en alleen een quick fix voor het probleem dat FOX HD (en NGW HD) niet konden worden gepauzeerd of opgenomen, kennelijk omdat er in het signaal van deze zenders iets zit wat niet conform de standaarden is. Maar dat probleem had dan door de zenders moeten worden opgelost, niet door een halfbakken fix van de Humax firmware die o.a. de ZOOM functie verkloot.
 
Ja. En als TS dat doet, vraag dan meteen hoe Humax Nederland (resp. Quantis) het in zijn hoofd haalt een update uit te brengen die wemelt van de nieuwe bugs en tevens geen enkel oude - gedocumenteerde - bug oplost. De laatste update is uitsluitend en alleen een quick fix voor het probleem dat FOX HD (en NGW HD) niet konden worden gepauzeerd of opgenomen, kennelijk omdat er in het signaal van deze zenders iets zit wat niet conform de standaarden is. Maar dat probleem had dan door de zenders moeten worden opgelost, niet door een halfbakken fix van de Humax firmware die o.a. de ZOOM functie verkloot.

Dat kun je toch gewoon zelf ook melden en niet jouw klachten door iemand anders laten oplossen.
 
Dat kun je toch gewoon zelf ook melden en niet jouw klachten door iemand anders laten oplossen.

Nee. Om te beginnen zijn het niet alleen mijn klachten. Verder is het zo dat als ik of iemand anders dit uitsluitend en alleen meldt bij Quantis, dat er dan niets mee wordt gedaan. De enige manier om wellicht iets in beweging te krijgen is om er publiekelijk, op een forum als dit, aandacht voor te vragen, en dat heb ik bij deze maar weer eens gedaan.
 
Nee. Om te beginnen zijn het niet alleen mijn klachten. Verder is het zo dat als ik of iemand anders dit uitsluitend en alleen meldt bij Quantis, dat er dan niets mee wordt gedaan. De enige manier om wellicht iets in beweging te krijgen is om er publiekelijk, op een forum als dit, aandacht voor te vragen, en dat heb ik bij deze maar weer eens gedaan.

Je bedoelt dus meer laten we allemaal een klaagmail sturen. Kijk dat is anders dan wat je eerst aangeeft vandaar mijn reactie :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan