- Berichten
- 3.019
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Er was eens iemand die het nodig vond om te verhuizen ( ja, inderdaad, dat ben ik ).
Al met al is dat redelijk goed gegaan maar toen begon de ellende.
Na de verhuizing eindelijk mijn AV meubel binnen en alles aangesloten, want eindelijk konden we weer eens TV kijken. Maar helaas kwamen we daar bedrogen uit.
Storing in diverse transport streams wat resulteerde in veel missende zenders.
En vanaf dat moment heb ik zo'n beetje het hele personeelsbestand van de UPC buitendienst leren kennen.
Het is begonnen met de eerste afspraak.
Hierbij werd de WCD vervangen, want dit was een oud type en zou best wel eens storing kunnen geven.
Resultaat was dat dit helaas niet al te veel geholpen heeft.
Monteur 1 heeft dus monteur 2 ingeschakeld.
Monteur 2 komt over de vloer om een lijnmeting te doen.
Bij deze meting komen er zulke schikbarende lage waarde's uit dat men maar eens in de kast gaat meten in de straat.
En ja hoor, kabelbreuk geconstateerd.
Dit zal vervangen moeten worden, maar helaas moet daar weer een andere monteur voor langs komen meneer.
In de tussentijd mijn Horizon doos ontvangen, die helaas nog slechter met lage signaalwaardes om kan gaan.
En daar komt monteur nummer 3 in beeld.
Deze doet ook een meting en constateert inderdaad ook een breuk.
Met de schep in de hand gaat hij aan de slag bij de grijze kast in de straat.
Na een klein uurtje komt hij weer terug met de vraag, hoe kan het dat u nog beeld en internet heeft meneer ? De kabel is geheel verzopen, ik snap niet dat hij nog signaal doorgeeft.
Hij kon hier helaas ook niets aan doen.
Dit zou uitbesteed moeten worden aan de BAM, mede omdat er 5 meter kabel vervangen moest worden en omdat een aantal snuggere mensen de kabels bij een van mijn buren in de tuin hadden gelegd.
De beste man heeft alles weer dichtgemaakt en is ook onverrichte zaken vertrokken.
En toen werden we gebeld door de BAM om een afspraak te maken.
En uiteindelijk stonden dus gisteren "monteur 5, 6 e 7" voor de deur om de kast uit te graven en de tuin van de buren overhoop te halen.
En je raad het al, kabel uitgegraven, en na ongeveer anderhalf uur komen ook zij tot de conclusie dat de kabel verzopen is. Enige probleem is dat het geen 5 meter is wat vervangen moet worden, maar de gehele kabel. Sorry meneer maar daar hebben wij geen opdracht voor, daar zal weer een nieuwe afspraak voor gemaakt moeten worden.
De tuin van de buren weer dicht, ( wel complimenten aan de heren want ze hebben het heel netjes gedaan ) en helaas ook weer onverrichte zaken naar huis.
En nu zitten we dus op de 5de monteurs afspraak te wachten, in de hoop dat het geheel nu wel goed komt. Helaas al 4 snipperdagen naar de klote, en nummer 5 komt er ook al weer aan. Krijg ik die ook terug van de UPC ? Mijn baas word zo langzamerhand gek van mij.
Nog even en ik heb alle medewerkers ontmoet.
*zucht*
Word vervolgd.
Al met al is dat redelijk goed gegaan maar toen begon de ellende.
Na de verhuizing eindelijk mijn AV meubel binnen en alles aangesloten, want eindelijk konden we weer eens TV kijken. Maar helaas kwamen we daar bedrogen uit.
Storing in diverse transport streams wat resulteerde in veel missende zenders.
En vanaf dat moment heb ik zo'n beetje het hele personeelsbestand van de UPC buitendienst leren kennen.
Het is begonnen met de eerste afspraak.
Hierbij werd de WCD vervangen, want dit was een oud type en zou best wel eens storing kunnen geven.
Resultaat was dat dit helaas niet al te veel geholpen heeft.
Monteur 1 heeft dus monteur 2 ingeschakeld.
Monteur 2 komt over de vloer om een lijnmeting te doen.
Bij deze meting komen er zulke schikbarende lage waarde's uit dat men maar eens in de kast gaat meten in de straat.
En ja hoor, kabelbreuk geconstateerd.
Dit zal vervangen moeten worden, maar helaas moet daar weer een andere monteur voor langs komen meneer.
In de tussentijd mijn Horizon doos ontvangen, die helaas nog slechter met lage signaalwaardes om kan gaan.
En daar komt monteur nummer 3 in beeld.
Deze doet ook een meting en constateert inderdaad ook een breuk.
Met de schep in de hand gaat hij aan de slag bij de grijze kast in de straat.
Na een klein uurtje komt hij weer terug met de vraag, hoe kan het dat u nog beeld en internet heeft meneer ? De kabel is geheel verzopen, ik snap niet dat hij nog signaal doorgeeft.
Hij kon hier helaas ook niets aan doen.
Dit zou uitbesteed moeten worden aan de BAM, mede omdat er 5 meter kabel vervangen moest worden en omdat een aantal snuggere mensen de kabels bij een van mijn buren in de tuin hadden gelegd.
De beste man heeft alles weer dichtgemaakt en is ook onverrichte zaken vertrokken.
En toen werden we gebeld door de BAM om een afspraak te maken.
En uiteindelijk stonden dus gisteren "monteur 5, 6 e 7" voor de deur om de kast uit te graven en de tuin van de buren overhoop te halen.
En je raad het al, kabel uitgegraven, en na ongeveer anderhalf uur komen ook zij tot de conclusie dat de kabel verzopen is. Enige probleem is dat het geen 5 meter is wat vervangen moet worden, maar de gehele kabel. Sorry meneer maar daar hebben wij geen opdracht voor, daar zal weer een nieuwe afspraak voor gemaakt moeten worden.
De tuin van de buren weer dicht, ( wel complimenten aan de heren want ze hebben het heel netjes gedaan ) en helaas ook weer onverrichte zaken naar huis.
En nu zitten we dus op de 5de monteurs afspraak te wachten, in de hoop dat het geheel nu wel goed komt. Helaas al 4 snipperdagen naar de klote, en nummer 5 komt er ook al weer aan. Krijg ik die ook terug van de UPC ? Mijn baas word zo langzamerhand gek van mij.
Nog even en ik heb alle medewerkers ontmoet.
*zucht*
Word vervolgd.

