• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De horizon herstart scan na 50%

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Laan
  • Startdatum Startdatum
L

Laan

Na activatie van mijn horizon pakket probeer ik de horizon box te installeren. Vreemd genoeg gaat de scan niet verder dan 50% en herstart het hele proces. Dit gaat eeuwigdurend door. Internet daarintegen werkt perfecr.
 
Dan kan je box geen verbindng krijgen met UPC voor de update.

Probeer dit eens:

- Zet de schakelaar achterop uit
- Hou je vinger boven de powerknop aan de voorkant.
- Zet de schakelaar achterop weer aan
- Druk binnen 1 sec (zodra het blauwe led aangaat) de powerknop in en hou deze ingedrukt
- laat de knop los zodra je 2x het welkomscherm op je tv gezien hebt

De box begint dan gelijk weer met scannen.

Gaat hij ook hier weer na 50% herstarten, kijk dan je bekabeling na en sluit (al is het tijdelijk) je box zo direct mogelijk op het binnenkomende signaal aan.
herhaal dan de bovenstaande stappen.

lukt het nog niet, bel dan de UPC HD, dan is er meer aan de hand.
 
Het probleem is dat de box niet online kan komen (en dan bedoel ik niet internet), hij moet kunnen communiceren met eenbepaalde server van UPC en dat lukt niet.
Dit kan verschillende oorzaken hebben, zowel in je eigen bekabeling als in het netwerk van UPC.

Moeilijk te zien waar het misgaat zo vanaf hier.
 
Misschien overbodige vraag, maar zitten alle antennestekkers erin? ::)
Als hij bij 50% reboot krijgt hij nl geen signaal binnen of een signaal dat zo slecht is dat er zelfs niet een beetje update binnengehaald wordt.

Je zou eens de antenne van de horizon even in de tv kunnen stoppen en kijken hoe je analoge beeld is.
 
Devil-Strike.net zei:
Zijn internet werkt wel gewoon via hbox als ik het zo lees.

Dat is mij nog niet duidelijk of internet inderdaad via de HB loopt of via een modem.
De 50% restart treedt nl in de meeste gevallen op bij signaalverlies.
Het zou natuurlijk kunnen dat nét de frequentie waarop de software binnengehald moet worden, gestoord is, maar dat zou toevallig zijn (of een hele oude wcd)
 
Terug
Bovenaan