Johnny54
Moderator
- Berichten
- 19.479
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Geachte heer ............,
Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij hierop in.
U geeft aan...
Ik heb mijn resultaten van de metingen op uw testserver bekeken en er een paar berekeningen op los gelaten.
Oude snelheden: 1500 / 128 Kbit/s
Periode: 25-08-2004 tot 23-04-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 883,93 Kbit/s 883,93 / 15 = 55,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 1105 / 15 = 73,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 112,69 / 1,28 = 88 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 123 / 1,28 = 96 %
Nieuwe snelheden: 2560 / 384 Kbit/s
Periode 28-04-2004 tot 04-06-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 1867,5 Kbit/s 1867,5 / 25,6 = 72,9 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 2091 / 25,6 = 81,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 363,4 / 3,84 = 94,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 371 / 3,84 = 96,6 %
Zoals uit bovenstaande blijkt heb ik nooit de maximaal geadverteerde snelheid gehaald. Sterker ik ben er niet eens in de buurt van gekomen.
Nu nog even 2 dingen, voor ik mijn vraag stel.
- De metingen zijn gedaan op verschillende tijdstippen en zonder dat er andere programma's op de pc draaiden!!!
- Ik merk dat de televisie signalen vanaf kanaal 30 op de UHF band slechter van kwaliteit zijn.
Mijn vraag.
Heeft u voor mij een duidelijk technische uitleg waarom ik nooit of te nimmer de maximale downloadsnelheid haal, zelfs niet benader, die jullie mij in de reklame beloven.
Behalve een duidelijk antwoord zou ik nog liever een oplossing zien waardoor ik, onder normale internet omstandigheden, die snelheid wel haal.
Opmerkingen:
- Komt u met dat standaard emailtje over drukte op het net, p2P programma's en dergelijke dan heeft u deze mail niet goed gelezen.
- Als u de bovengenoemde resultaten normaal vindt kan ik alleen concluderen dat u misleidende reclame pleegt.
Deze snelheden zijn inderdaad vrij normaal, natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid, daarom heet het ook "max haalbaar".
Voor de storingen op uw televisie kunt u het beste even bellen met onze helpdesk.
Mocht u nog vragen hebben, blah,blah,blah.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Voldoende geïnformeerd? Nee natuurlijk niet. Ik heb geen antwoord op mijn vraag.
Ik vraag waarom ik de maximale snelheid nooit haal, komen zij met "natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid"
Alleen is nu duidelijk dat Chello het normaal vindt dat ze maar ± 80% leveren van wat ze verkopen.
Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij hierop in.
U geeft aan...
Ik heb mijn resultaten van de metingen op uw testserver bekeken en er een paar berekeningen op los gelaten.
Oude snelheden: 1500 / 128 Kbit/s
Periode: 25-08-2004 tot 23-04-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 883,93 Kbit/s 883,93 / 15 = 55,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 1105 / 15 = 73,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 112,69 / 1,28 = 88 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 123 / 1,28 = 96 %
Nieuwe snelheden: 2560 / 384 Kbit/s
Periode 28-04-2004 tot 04-06-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 1867,5 Kbit/s 1867,5 / 25,6 = 72,9 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 2091 / 25,6 = 81,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 363,4 / 3,84 = 94,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 371 / 3,84 = 96,6 %
Zoals uit bovenstaande blijkt heb ik nooit de maximaal geadverteerde snelheid gehaald. Sterker ik ben er niet eens in de buurt van gekomen.
Nu nog even 2 dingen, voor ik mijn vraag stel.
- De metingen zijn gedaan op verschillende tijdstippen en zonder dat er andere programma's op de pc draaiden!!!
- Ik merk dat de televisie signalen vanaf kanaal 30 op de UHF band slechter van kwaliteit zijn.
Mijn vraag.
Heeft u voor mij een duidelijk technische uitleg waarom ik nooit of te nimmer de maximale downloadsnelheid haal, zelfs niet benader, die jullie mij in de reklame beloven.
Behalve een duidelijk antwoord zou ik nog liever een oplossing zien waardoor ik, onder normale internet omstandigheden, die snelheid wel haal.
Opmerkingen:
- Komt u met dat standaard emailtje over drukte op het net, p2P programma's en dergelijke dan heeft u deze mail niet goed gelezen.
- Als u de bovengenoemde resultaten normaal vindt kan ik alleen concluderen dat u misleidende reclame pleegt.
Deze snelheden zijn inderdaad vrij normaal, natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid, daarom heet het ook "max haalbaar".
Voor de storingen op uw televisie kunt u het beste even bellen met onze helpdesk.
Mocht u nog vragen hebben, blah,blah,blah.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Voldoende geïnformeerd? Nee natuurlijk niet. Ik heb geen antwoord op mijn vraag.
Ik vraag waarom ik de maximale snelheid nooit haal, komen zij met "natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid"
Alleen is nu duidelijk dat Chello het normaal vindt dat ze maar ± 80% leveren van wat ze verkopen.