DE Helpdesk - Is mijn vraag nou zo moeilijk, of...?

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Geachte heer ............,

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij hierop in.
U geeft aan...


Ik heb mijn resultaten van de metingen op uw testserver bekeken en er een paar berekeningen op los gelaten.

Oude snelheden: 1500 / 128 Kbit/s
Periode: 25-08-2004 tot 23-04-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 883,93 Kbit/s 883,93 / 15 = 55,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 1105 / 15 = 73,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 112,69 / 1,28 = 88 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 123 / 1,28 = 96 %

Nieuwe snelheden: 2560 / 384 Kbit/s
Periode 28-04-2004 tot 04-06-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 1867,5 Kbit/s 1867,5 / 25,6 = 72,9 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 2091 / 25,6 = 81,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 363,4 / 3,84 = 94,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 371 / 3,84 = 96,6 %

Zoals uit bovenstaande blijkt heb ik nooit de maximaal geadverteerde snelheid gehaald. Sterker ik ben er niet eens in de buurt van gekomen.

Nu nog even 2 dingen, voor ik mijn vraag stel.
- De metingen zijn gedaan op verschillende tijdstippen en zonder dat er andere programma's op de pc draaiden!!!
- Ik merk dat de televisie signalen vanaf kanaal 30 op de UHF band slechter van kwaliteit zijn.

Mijn vraag.
Heeft u voor mij een duidelijk technische uitleg waarom ik nooit of te nimmer de maximale downloadsnelheid haal, zelfs niet benader, die jullie mij in de reklame beloven.
Behalve een duidelijk antwoord zou ik nog liever een oplossing zien waardoor ik, onder normale internet omstandigheden, die snelheid wel haal.

Opmerkingen:
- Komt u met dat standaard emailtje over drukte op het net, p2P programma's en dergelijke dan heeft u deze mail niet goed gelezen.
- Als u de bovengenoemde resultaten normaal vindt kan ik alleen concluderen dat u misleidende reclame pleegt.




Deze snelheden zijn inderdaad vrij normaal, natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid, daarom heet het ook "max haalbaar".


Voor de storingen op uw televisie kunt u het beste even bellen met onze helpdesk.

Mocht u nog vragen hebben, blah,blah,blah.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Voldoende geïnformeerd? Nee natuurlijk niet. Ik heb geen antwoord op mijn vraag.

Ik vraag waarom ik de maximale snelheid nooit haal, komen zij met  "natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid"

Alleen is nu duidelijk dat Chello het normaal vindt dat ze maar ± 80% leveren van wat ze verkopen.
 
N

NTT

die 200km/u met de auto is op het nederlandse wegennet nauwelijks haalbaar in de praktijk.
 
Topicstarter
Topicstarter
Johnny54

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
NTT zei:
die 200km/u met de auto is op het nederlandse wegennet nauwelijks haalbaar in de praktijk.
Ik schrijf ook "nooit onder geen enkele omstandigheid"
Zelf heb jij het ook over nauwelijks en niet over nooit. Je mag toch verwachten dat je in een lange tijd ooit het maximum haalt of minstens heel dicht in de buurt komt.

Om verder discussies over mijn voorbeeld te vermijden zal ik die weg halen.
 
L

Lampje

Johnny54 zei:
Oude snelheden: 1500 / 128 Kbit/s
Periode: 25-08-2004 tot 23-04-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 883,93 Kbit/s 883,93 / 15 = 55,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 1105 / 15 = 73,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 112,69 / 1,28 = 88 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 123 / 1,28 = 96 %

Nieuwe snelheden: 2560 / 384 Kbit/s
Periode 28-04-2004 tot 04-06-2004
Download:
Gemiddelde snelheid: 1867,5 Kbit/s 1867,5 / 25,6 = 72,9 %
Hoogste gemeten snelheid: 1105 Kbit/s 2091 / 25,6 = 81,7 %
Upload:
Gemiddelde snelheid: 112,69 Kbit/s 363,4 / 3,84 = 94,6 %
Hoogste gemeten snelheid: 123 Kbit/s 371 / 3,84 = 96,6 %

Volgens mij haal je wat dingen doorelkaar in je berekening ?? Zie rode delen..
 
S

Sky is the limit

Wat ik nu niet snap (en het zal ongetwijfeld aan mij liggen) is hoe ze kunnen beweren 10Mbit te kunnen halen omdat de kabel daar geschikt voor is, terwijl ze de "verkochte" snelheid idd nooit halen. De config files in de modems zijn er toch voor om de snelheden omlaag te brengen. Hoe kan het dan dat je nooit de limiet van die config file haalt???????
??? ??? ???

Maar zoals ik al zei, ik zal het wel weer niet snappen ;D
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Chello knijpt bewust af......scheelt dataverkeer en geld  ;D

Die 10 Mbit roepen ze wel maar er is nog geen plek in Nederland waar Chello dat heeft draaien.... Vergt vlg. mij hoop hardwarematige aanpassingen waar ze het geld niet voor hebben.....

UPC/Chello  is een bedrijf met een miljarden schuld......vorig jaar werden sommige nieuwe wijken niet direct voorzien van tv signaal door UPC, dus ook geen internet omdat ze het geld niet hadden om wijkkasten te betalen....  :-\

Chello is een bodemloze put waar wij iedere maand onze eurotjes ingooien  ;D
Verwacht daarom geen wonderen zoals die 10 Mbit....Ze kunnen de snelheden die nu horen bij de abbo's geeneens waarmaken....

Kijk naar het antwoord wat Johnny54 krijgt van Chello op een normale vraag.....zegt toch genoeg......
 
Topicstarter
Topicstarter
Johnny54

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb de complete email zoals in bericht 1 gequote en er het volgende aan toe gevoegd:

Vindt u dit een normaal antwoord?
Ik vraag een technische uitleg, waarom ik NOOIT (al sinds nov. 2002) de maximale snelheid haal en u komt met: "natuurlijk haalt u niet constant de max. haalbare snelheid" Ik verwacht ook niet constant de max. snelheid, maar toch minstens ooit dicht in de buurt komen lijkt mij mormaal.
(Bij @Home heeft men officieel ook 2560 Kbit/s als max. en daar haalt men dat ook (vaak zelfs meer). Het kan dus wel.)

"Deze snelheden zijn inderdaad vrij normaal" dus gemiddeld 73 % en max. 81,7 %leveren van wat u de klanten verkoopt, vindt u normaal. Nou ik niet. Voor mij lijkt het minstens op misleidende reclame om niet te zeggen oplichting.

"Voor de storingen op uw televisie kunt u het beste even bellen met onze helpdesk." Ik heb geen echte storingen, maar ik heb dit vermeld omdat het voor u mogelijk een aanknopingspunt is waar er een probleem kan zijn.

Ik hoop deze keer een duidelijk antwoord te krijgen, nog beter een oplossing.

Antwoord:
Geachte heer, mevrouw,

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren wij u als volgt.

Om uw vraag in behandeling te nemen, vragen wij u een duidelijke omschrijving aan ons door te geven. Wij nemen uw vraag dan zo spoedig mogelijk in behandeling.

Voor een sneller antwoord adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Onze afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor
storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (? 0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u
graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

Standaard email. Ze willen dus geen antwoord geven.  >:(



@ Lampje
goed gezien.  Erg dom van mij om dat over het hoofd te zien in die email naar Chello.
Die datum is een typefout en Ik heb idd een paar waardes vergeten aan te passen na copy & paste. De vermelde percentages kloppen wel, die zijn automatisch berekend door exel.
Erg dom van mij om dat over het hoofd te zien in die email naar Chello.  :-[
 
M

MartinV

Sky is the limit zei:
Wat ik nu niet snap (en het zal ongetwijfeld aan mij liggen) is hoe ze kunnen beweren 10Mbit te kunnen halen omdat de kabel daar geschikt voor is, terwijl ze de "verkochte" snelheid idd nooit halen. De config files in de modems zijn er toch voor om de snelheden omlaag te brengen. Hoe kan het dan dat je nooit de limiet van die config file haalt???????
??? ??? ???

Maar zoals ik al zei, ik zal het wel weer niet snappen  ;D

Zijn die config files ook uit te lezen/te bekijken?, is daarin niet ergens de ingestelde snelheid terug te vinden?

Ik heb Plus en voor de verhoging had is altijd wel de maximale snelheid.
Maar sinds die verhoging haal ik dit:

Maximum snelheid voor chello plus: 4608 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 2958 Kbit/sec ; maximaal wat ik heb gehad is 3800...
369.8 KByte/sec
46.2 x ISDN

De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

Ik zit op hub LW05.
 
E

enerjhaize

MartinV zei:
...
Maar sinds die verhoging haal ik dit:

Maximum snelheid voor chello plus: 4608 Kbit/sec
Behaalde download snelheid:  2958 Kbit/sec  ;  maximaal wat ik heb gehad is 3800...
  369.8 KByte/sec
  46.2 x ISDN
   
De behaalde snelheid is:  goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

...

hiero precies hetzelfde. Ik heb trouwens ook vaak rare lag tijdens het gamen. voor de verhoging nooit last van gehad. vet beroerd die lag, kan neit normaal meer gamen..., toch maar eens de ADSL aanbiedingen bekijken denk ik...
 
S

Sky is the limit

MartinV zei:
Zijn die config files ook uit te lezen/te bekijken?, is daarin niet ergens de ingestelde snelheid terug te vinden?

Ik heb Plus en voor de verhoging had is altijd wel de maximale snelheid.
Maar sinds die verhoging haal ik dit:

Maximum snelheid voor chello plus: 4608 Kbit/sec
Behaalde download snelheid:  2958 Kbit/sec  ;  maximaal wat ik heb gehad is 3800...
  369.8 KByte/sec
  46.2 x ISDN
   
De behaalde snelheid is:  goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

Ik zit op hub LW05.
Is uit te lezen met tooltjes, zie hiervoor onder het kopje "hardware" in de rubriek Tips van het hoofdmenu.
 
Bovenaan