R
RadioRon
Hallo experts en andere liefhebbers,
Ik heb de moed gehad (ondanks de waslijst aan klachten) om de horizon te bestellen.
Gekozen om 'internet via de oude situatie' te laten bestaan.
Ik heb dus een 'oud' upc-modem.
Een utp kabeltje loopt naar mijn Dlink router; 1 van de poorten loopt via een utp kabeltje naar een switch en uit deze switch loopt een utp kabeltje naar de horizon.
De horizon krijgt 't tv-signaal via de coax en loopt hdmi naar mijn samsung tv.
- De tv doet 't (via de horizon)
- ik zie de horizon in mijn bestaande netwerk.
Inloggen op de horizon vanaf mijn pc gaat met het IP-adres +1 ! (IP is 192.168.0.182, maar dan zegt ie: kan de webpagina niet weergeven) Als ik inlog op http://192.168.0.183m, dan krijg ik de inlogpagina wèl.
En dan nu de vragen:
Kan ik gebruik maken van de wifi van de horizon
(ik zie, bv op mijn android telefoon, de horizon. Ik kan verbinding maken met de wifi van de horizon. Maar: De verbinding levert gèèn internet
2e vraag: Hoe benader ik mijn nas, (syno 212J ook op de switch aangesloten) via de horizon?
3e vraag: hoe benader ik de films op mijn hdd op de pc via de horizon??
Ik heb de halve dag+ het forum doorgelezen, maar, zoals de topic heet, ik zie nu door de bomen 't bos niet meer. Wie helpt me op 't juiste pad?
Groeten van een vol verwachting afwachtende : RadioRon uit Hilversum ..
Ik heb de moed gehad (ondanks de waslijst aan klachten) om de horizon te bestellen.
Gekozen om 'internet via de oude situatie' te laten bestaan.
Ik heb dus een 'oud' upc-modem.
Een utp kabeltje loopt naar mijn Dlink router; 1 van de poorten loopt via een utp kabeltje naar een switch en uit deze switch loopt een utp kabeltje naar de horizon.
De horizon krijgt 't tv-signaal via de coax en loopt hdmi naar mijn samsung tv.
- De tv doet 't (via de horizon)
- ik zie de horizon in mijn bestaande netwerk.
Inloggen op de horizon vanaf mijn pc gaat met het IP-adres +1 ! (IP is 192.168.0.182, maar dan zegt ie: kan de webpagina niet weergeven) Als ik inlog op http://192.168.0.183m, dan krijg ik de inlogpagina wèl.
En dan nu de vragen:
Kan ik gebruik maken van de wifi van de horizon

(ik zie, bv op mijn android telefoon, de horizon. Ik kan verbinding maken met de wifi van de horizon. Maar: De verbinding levert gèèn internet

2e vraag: Hoe benader ik mijn nas, (syno 212J ook op de switch aangesloten) via de horizon?
3e vraag: hoe benader ik de films op mijn hdd op de pc via de horizon??
Ik heb de halve dag+ het forum doorgelezen, maar, zoals de topic heet, ik zie nu door de bomen 't bos niet meer. Wie helpt me op 't juiste pad?
Groeten van een vol verwachting afwachtende : RadioRon uit Hilversum ..
