• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De Bomen en 't Bos

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RadioRon
  • Startdatum Startdatum
R

RadioRon

Hallo experts en andere liefhebbers,

Ik heb de moed gehad (ondanks de waslijst aan klachten) om de horizon te bestellen.
Gekozen om 'internet via de oude situatie' te laten bestaan.

Ik heb dus een 'oud' upc-modem.
Een utp kabeltje loopt naar mijn Dlink router; 1 van de poorten loopt via een utp kabeltje naar een switch en uit deze switch loopt een utp kabeltje naar de horizon.

De horizon krijgt 't tv-signaal via de coax en loopt hdmi naar mijn samsung tv.

- De tv doet 't (via de horizon)

- ik zie de horizon in mijn bestaande netwerk.

Inloggen op de horizon vanaf mijn pc gaat met het IP-adres +1 ! (IP is 192.168.0.182, maar dan zegt ie: kan de webpagina niet weergeven) Als ik inlog op http://192.168.0.183m, dan krijg ik de inlogpagina wèl.

En dan nu de vragen:

Kan ik gebruik maken van de wifi van de horizon ???
(ik zie, bv op mijn android telefoon, de horizon. Ik kan verbinding maken met de wifi van de horizon. Maar: De verbinding levert gèèn internet :-\

2e vraag: Hoe benader ik mijn nas, (syno 212J ook op de switch aangesloten) via de horizon?

3e vraag: hoe benader ik de films op mijn hdd op de pc via de horizon??

Ik heb de halve dag+ het forum doorgelezen, maar, zoals de topic heet, ik zie nu door de bomen 't bos niet meer. Wie helpt me op 't juiste pad?

Groeten van een vol verwachting afwachtende : RadioRon uit Hilversum ..
 
RadioRon zei:
Hallo experts en andere liefhebbers,

Ik heb de moed gehad (ondanks de waslijst aan klachten) om de horizon te bestellen.
Gekozen om 'internet via de oude situatie' te laten bestaan.

Ik heb dus een 'oud' upc-modem.
Een utp kabeltje loopt naar mijn Dlink router; 1 van de poorten loopt via een utp kabeltje naar een switch en uit deze switch loopt een utp kabeltje naar de horizon.

De horizon krijgt 't tv-signaal via de coax en loopt hdmi naar mijn samsung tv.

- De tv doet 't (via de horizon)

- ik zie de horizon in mijn bestaande netwerk.

Inloggen op de horizon vanaf mijn pc gaat met het IP-adres +1 ! (IP is 192.168.0.182, maar dan zegt ie: kan de webpagina niet weergeven) Als ik inlog op http://192.168.0.183m, dan krijg ik de inlogpagina wèl.

En dan nu de vragen:

Kan ik gebruik maken van de wifi van de horizon ???
(ik zie, bv op mijn android telefoon, de horizon. Ik kan verbinding maken met de wifi van de horizon. Maar: De verbinding levert gèèn internet :-\

Ja, zie: https://ziggoforum.nl/posts/596971/

2e vraag: Hoe benader ik mijn nas, (syno 212J ook op de switch aangesloten) via de horizon?

Als de media gedeeld staat zou je hem moeten zien.


3e vraag: hoe benader ik de films op mijn hdd op de pc via de horizon??

installeer twonky op die PC
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas... hij leek 't te gaan doen.
Zag er goed uit.
Maar toen ik, voor de zekerheid, de instellingen wilde noteren (stap 9/10) leek 't wel of de oude instelllingen terug waren. Ik heb de nieuwe instellingen op de horizon gezien, maar ze waren (waarschijnlijk) weer teruggevallen (?)
bv de DHCP vd horizon staat nu weer aan.

Wat doe ik fout?????
 
Hij neemt de gegevens van de modem "over".
Daar staat dus wel de DHCP aan.
 
Hij neemt de dhcp gegevens over van de modem?????

Wacht effe, nu wordt 't wat moeilijker voor mij;
Of bedoel je de DHCP in de router ??

Ik heb een modem (upc) en daarvandaan gaat een utp naar de wan aansluiting van mijn router.

In mijn (Dlink655) router staat DHCP aan, natuurlijk (toch??)

Bij het stappenplan ontkoppel ik modem en router. De HB en mijn PC zijn via een switch met elkaar verbonden.
Dan gaat alles goed, tot er een moment komt dat de instellingen weer 'terugspringen'

Ron.
 
Nog even: 't is een 'oud' upc modem zo eentje met: Coax in/utp eruit.
Daar zit dus geen router in (en dus ook geen dhcp. lijkt me)

RadioRon.
 
RadioRon zei:
Nog even: 't is een 'oud' upc modem zo eentje met: Coax in/utp eruit.
Daar zit dus geen router in (en dus ook geen dhcp. lijkt me)

RadioRon.
Kijk eens op de onderkant van het modem of je kan zien om welke het gaat.
Want in je profiel staat dat je 150mb internet heb. En dat met een oude modem?
 
Met uitzondering van de Cisco EPC3000 kunnen alle modems 200 Mbit/s aan.
150 Mbit/s is voor geen enkel modem een probleem.
 
AH, Dus dààrom heb ik maar 106 Mbps :)

Ik heb de 150 nèt pas gekregen en dacht dat 't nog ff moest wennen.......
Was voor mijn gevoel (ik kom van 60) al rete snel.

Ik heb dus inderdaad de genoemde uitzondering!

Waar dit forum al niet goed voor is.......

Ik ga maar eens bellen met UPC... Bedankt voor het advies!!!
 
UPC stuurt nieuw modem.

Bedankt allemaal voor nu.
 
Terug
Bovenaan