De 49pus7909/12

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beijer73

Forum Gebruiker
Berichten
5
Wie heeft - net als ik - grote problemen met de 49pus7909/12 van philips. Na gebruik van apps, dvd of anders is het beeld weg, opnamefunctie werkt niet goed, automatische progr gids werkt niet altijd, progr gegevens komen niet overeen met de uitzending en vaak de melding 'gecodeerd programma, controleer ci + module'. Deze tv is nog steeds niet Ziggo gecertificeerd maar is dit dan alleen het probleem? Ik heb de actuele software maar philips had mijn inziens deze tv met zoveel bugs nog niet op de markt mogen brengen. Wie herkent zich hierin?
 

feroza21

Forum Gebruiker
Berichten
2
problemen 49PUS7909

Wie heeft - net als ik - grote problemen met de 49pus7909/12 van philips. Na gebruik van apps, dvd of anders is het beeld weg, opnamefunctie werkt niet goed, automatische progr gids werkt niet altijd, progr gegevens komen niet overeen met de uitzending en vaak de melding 'gecodeerd programma, controleer ci + module'. Deze tv is nog steeds niet ziggo gecertificeerd maar is dit dan alleen het probleem? Ik heb de actuele software maar philips had mijn inziens deze tv met zoveel bugs nog niet op de markt mogen brengen. Wie herkent zich hierin?

Hallo,

ik ben sinds een paar maanden ook in het bezit van zo'n 7909 van Philips.
Erg mooi toestel, prachtige beeldweergave en gave ambilight.
Vanaf het begin had ik nogal wat moeite om alles aan de gang te krijgen, er zit immers ook geen handleiding meer bij...Maar na een paar telefoontjes naar Ziggo was eea wel snel duidelijk en kon ik tv kijken via CAM module op de tv......Al snel kom ik erachter dat veel functies zoals CAM module, audio weergave, @pp menu, tv menu, allemaal nog niet zo geweldig functioneren....hieronder even een opsomming:

- communicatie tussen de tv en CAM module gaat nogal 'n keer niet goed, vooral bij het aanzetten. krijg dan melding dat er geen CI+ module is, en kanaal niet gedecodeerd kan worden etc. Aan en uizetten is de oplossing
- bij audio weergave (stereo/meerkanaals) zijn er regelmatig korte onderbrekingen te horen (hick-ups)
- schakelen van live tv naar bv de tv gids geeft korte audio onderbrekingen
- in de tv gids schuiven met de blauwe "cursor'' in de tijdslijn (rechts) werkt vaak niet. Cursor schiet dan door naar beneden (andere zender) in plaats van naar rechts
- schakelen van live tv naar bv @pp menu duurt wat lang, met zandloper in beeld. En zorgt dan ook weer voor de nodige audio onderbrekingen
- sommige @pps uit het menu starten wel op, maar dan krijg ik een zwart fluwelen scherm??? en de tv lijkt niet meer te reageren?
- tijdens het afkijken van opnames via USB disk (van live tv) stop deze plots met afspelen van opname? Na deze opnieuw opgestart te hebben speelt deze de opnamen wel probleemloos af.

In het begin toen ik tegen deze issues aanliep, dacht ik te maken te hebben met falende hardware. Maar na verder contact met Philips support, en het lezen van meerdere klachten van andere gebruikers, is mij het wel duidelijk dat we hier te maken hebben met nogal wat software bugs......Moet eerlijk zeggen dat ik dit totaal niet had verwacht van zo'n duur tv toestel. En dit mede te meer omdat er Android software gebruikt is, wat toch bekend staat als zeer betrouwbaar !?

Nu maar afwachten op de nodige verbeteringen!

mvg, Feroza21
 
Topicstarter
Topicstarter
B

Beijer73

Forum Gebruiker
Berichten
5
49pus7909

Zolang deze tv niet ziggo gecertificeerd is ben ik maar weer een interactieve decoder gaan gebruiken. Dit is mij ook geadviseerd door Philips met de mededeling dat het een nieuwe tv is die nog verder geoptimaliseerd moet worden. Dat blijft natuurlijk een raar verhaal want m.i. Moet je deze tv dan nu nog niet op de markt zetten. Philips zet zich op deze manier zelf buitenspel. Maar met de decoder werkt in ieder geval alles netjes.
 

feroza21

Forum Gebruiker
Berichten
2
issues

Zolang deze tv niet ziggo gecertificeerd is ben ik maar weer een interactieve decoder gaan gebruiken. Dit is mij ook geadviseerd door Philips met de mededeling dat het een nieuwe tv is die nog verder geoptimaliseerd moet worden. Dat blijft natuurlijk een raar verhaal want m.i. Moet je deze tv dan nu nog niet op de markt zetten. Philips zet zich op deze manier zelf buitenspel. Maar met de decoder werkt in ieder geval alles netjes.


helemaal mee eens!!
 
D

Deleted member 66088

Zolang deze tv niet ziggo gecertificeerd is ben ik maar weer een interactieve decoder gaan gebruiken. Dit is mij ook geadviseerd door Philips met de mededeling dat het een nieuwe tv is die nog verder geoptimaliseerd moet worden. Dat blijft natuurlijk een raar verhaal want m.i. Moet je deze tv dan nu nog niet op de markt zetten. Philips zet zich op deze manier zelf buitenspel. Maar met de decoder werkt in ieder geval alles netjes.

dit is verhaal wat zich al een aantal jaren herhaald, sinds philips zelf geen tv's meer maakt.
het bedrijf wat nu de tv's in de markt zet doet dit al jaren met rammelende software, die gedurende de tijd steeds beter word.
heb zelf een 8007 en die sinds afgelopen jaar eindelijk redelijk stabiel is.
welkom bij de club, zou ik zeggen. het is dat ambi-light zo'n mooie optie is, anders stond er al een ander merk tv.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan