• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DCR5012 kopen vanwege HDMI, beslist HDTV abbo? of 5 euro korting op huidige abbo

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stumper
  • Startdatum Startdatum
S

Stumper

Ik heb al mijn audio video apparatuur via HDMI op Receiver aangesloten.
Via Receiver uitgang HDMI naar Plasma.

Nu zoek ik UPC mediabox met HDMI aansluiting en zie dat DCR5012 enigste mogelijkheid is.
Ik hoef geen HDTV.

Mijn huidige Digitale TV abbonement Royaal met DVR bevalt prima.
Ik heb zelf een HD recorder dus dat er geen harde schijf in DCR5012 zit is geen probleem.

Moet je beslist een HDTV abbo nemen als je DCR5012 koopt of kun je die ook laten koppelen aan je gewone digitale TV abbo, zo ja krijg je dan ook korting omdat je geen box meer huurt maar er een gekocht hebt?

Of is er een andere manier met gewone digitale abbo via HDMI te kijken, mischien een andere Mediabox, of zit er in de nabije toekomst een dergelijke box aan te komen van UPC.

Ik vind scart erg onhandig vanwege de eerder aangeven aansluiting op receiver.

Advies welkom.
 
De enige reden waarom er een HDMI aansluiting op de DCR5012 zit is voor HDTV. ;D Een standaard mediabox met een HDMI aansluiting is er niet en zal ook niet zo snel komen, qua video heb je er namelijk niet zo veel voordelen aan. Er zijn maar twee abonnementen mogelijk. Hier is dit verder uitgelegd: https://ziggoforum.nl/posts/279730/

Misschien een idee om deze een sticky te geven of bij een faq te plaatsen???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen beter beeld via HDMI vergeleken met scart?
Ik bedoel dan de beeldkwaliteit van de gewone zenders in het digitale pakket dus niet HD zenders

Zal er wel op uitdraaien dat ik Philips Mediabox met HDMI box koop, bovenop huidige abbo.
Ik betaal dan dus 5 euro extra ipv 9 euro als ik het goed begijp? (vanwege kopen box ipv huren)
 
Het schijnt dat het beeld van de SD kanalen ietsjes mooier is met HDMI maar het scheelt niet aanzienlijk.

Stumper zei:
Zal er wel op uitdraaien dat ik Philips Mediabox met HDMI box koop, bovenop huidige abbo.
Ik betaal dan dus 5 euro extra ipv 9 euro als ik het goed begijp? (vanwege kopen box ipv huren)

Nee, je blijft €9,- betalen voor het basis pakket. Ongeacht of je al een huurbox hebt.
 
Stumper zei:
Heb je geen beter beeld via HDMI vergeleken met scart?
Ik bedoel dan de beeldkwaliteit van de gewone zenders in het digitale pakket dus niet HD zenders

misschien kun je beter investeren in een goede scart-kabel. de philips-box heeft veel bugs en zou ik niet adviseren. daarnaast via hdmi geen beeldverhouding-signaal. met een goede scart-kabel (€50-100) ben je uiteindelijk misschien wel beter en goedkoper uit.
tenzij je toch HD-beeld zou willen.
 
Monster, Van den Hul... ::) Dat zijn de merken die m.i. moet negeren, dat is gewoon marketing-gelul.

Ik betaal liever € 108 aan abonnementskosten voor een HD-abonnement ipv > € 50 voor een scartkabel. Een fatsoenlijke scartkabel hoeft niet meer dan € 10 te kosten.
 
Ik laat het maar zoals het is denk ik.
Ging me eigenlijk alleen maar om de HDMI aansluiting, niet alleen omdat ik dan mischien een beter beeld heb.
Maar omdat ik alle apparatuur via HDMI door de receiver naar de Tv heb lopen.

Ik snap niet waarom niet standaard HDMI op een UPC Mediabox zit om mijn part naast de scart aansluiting zodat mensen zelf kunnen kiezen hoe ze willen aansluiten.

Ook al heb je geen HD TV ik vind HDMI toch een vrij logische aansluiting voor digitale televisie.

Alle apparatuur die ik heb loopt zoals eerder vermeld via HDMI, scart heeft zijn beste tijd wel gehad denk ik.
 
@stumper
lijkt me verstandig

@sylvester(rr)
jouw mening

@moderator
slotje erop?
 
Terug
Bovenaan