• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DCB-H360 niet meer door Ziggo ondersteund

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CeeS
  • Startdatum Startdatum
C

CeeS

Ziggo heeft laten weten dat de DCB-H360 vanaf december 2015 niet meer ondersteund wordt. Meer info is te vinden op de website van Ziggo via deze link.

Ziggo meldt onder andere:
De Samsung H360r gaat met pensioen
De Samsung DCB-H360r is de eerste en daarmee ook de oudste HD-ontvanger die je kunt gebruiken bij Ziggo. Per december 2015 verandert er wat aan het tv-signaal. Dat kan deze mediabox helaas niet aan en werkt daardoor niet goed meer. We leggen je uit wat je kunt verwachten en wat je eraan kunt doen.

Wat gaat er gebeuren met de Samsung H360r?

De Samsung H360r draait al flink wat jaartjes mee. In 2006 was met deze digitale ontvanger de eerste tv-uitzending op de kabel in HD-kwaliteit te zien. Er zit zelfs een speciaal blauw lampje op het apparaat dat alléén gaat branden bij HD-uitzendingen. Zo zeldzaam was HD-tv toen nog. Door de jaren heen hebben we bij alle vernieuwingen aan ons netwerk rekening gehouden met deze HD-veteraan, zodat je hem gewoon kon blijven gebruiken.

Nu, bijna 10 jaar later, is dit model toch echt ingehaald door de techniek. Daarom mag deze oude vertrouwde HD-ontvanger binnenkort met een welverdiend pensioen. Hij is dan niet langer te gebruiken voor digitale televisie van Ziggo. Hiermee sluiten we ons ook aan bij de fabrikant. Samsung is namelijk al een paar jaar geleden gestopt met ondersteunen van de H360r.


Wat merk ik hier precies van?
Vanaf 8 december 2015 zullen NPO 1 HD t/m NPO 3 HD niet meer werken. Het beeld gaat haperen of de zender gaat helemaal op zwart. Andere zenders doen het mogelijk nog wel. Hierna zullen in verloop van tijd steeds meer zenders gaan uitvallen, omdat de Samsung H360r niet meer wordt getest bij wijzigingen aan het tv-signaal.
 
Terug
Bovenaan