DC-207 en oudere routers van Sitecom

R

Rob

Ik heb een probleem en dat is best kort uit te leggen.

Modem: Thomson
Abo: Chello Classic

Router: Sitecom DC-207

Mijn internetverbinding valt na een aantal uren weg, de leasetijd is dan nog niet verlopen.

Nu zei de helpdeskmedewerker dat ik mijn router moest configureren op 10BAseT
Hoe ga ik dit aanpakken? En zal dit werken...

Het probleem is pas gekomen nadat ik de nieuwe modem kreeg, en deze is inmiddels ook al eens vervangen om uiit te sluiten dat deze defect is.

Wie helpt mij?

Bij voorbaat dank.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Rob zei:
Ik heb een probleem en dat is best kort uit te leggen.

Modem: Thomson
Abo: Chello Classic

Router: Sitecom DC-207

Mijn internetverbinding valt na een aantal uren weg, de leasetijd is dan nog niet verlopen.

Nu zei de helpdeskmedewerker dat ik mijn router moest configureren op 10BAseT
Hoe ga ik dit aanpakken? En zal dit werken...

Het probleem is pas gekomen nadat ik de nieuwe modem kreeg, en deze is inmiddels ook al eens vervangen om uiit te sluiten dat deze defect is.

Wie helpt mij?

Bij voorbaat dank.

Het probleem is dat de TCM390 de dhcp request en acc een beetje anders doorgeeft dan b.v. de Motorola SB5100E, je moet dan in de router de wijze van dhcp kunnen beinvloeden, bij Draytek gaat dit b.v. met:

Open een Telnet sessie met de router.
Voer de volgende commando's uit:

ip dhcpc option 1 (enter)
exit (enter)

Hierbij wordt er anders omgegaan met de naam en ip die er naar en van de dhcp server wordt gestuurd.

Misschien moet je eens met telnet naar je router gaan en alle opties eens doorsnuffelen.
Ook: de firmware naar de laatste versie brengen.

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
R

Rob

Hmm ik probeer dus die telnetsessie op te starten:

telnet 192.168.123.254 maar dan kan hij niet connecten op poort 23 zegt ie...
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.167
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Controleer ook eens:
- of het goede macadres (het macadres dat in je router staat) is geregistreerd bij https://provisioning.upc.nl
- of je kabels goed zijn (Als deze niet goed zijn, heeft hij zondermeer problemen met de automatische snelheidsinstelling.)
- of jouw router ook een pagina heeft waar je de WAN verbindingssnelheid op 10MB/s half duplex kunt instellen.
Bij mijn DC204 kan dit met: http://192.168.0.1/techsupp.htm bij jou misschien met http://192.168.123.254/techsupp.htm

Informatie over UTP kabels met RJ45 pluggen.
RJ-45 (Engels)
Wiredoc (Engels)
 
M

marter206

Ook mijn internetverbinding valt na een aantal uren weg (zonder router)

Tijdens het downloaden s'nachts of in het weekend blijkt dat mijn verbinding regelmatig weg te vallen.
Afgelopen weekend zo'n 8 tot 10 keer
Het enige wat dan helpt is de resetknop indrukken of spanning er even afhalen.

Ik heb de helpdesk gevraagd of men van dit probleem af wist NEE dus.
Het lijkt wel weer één van de trucjes van chello om het downloaden te beperken.

M.V.G.
Ronald
 
Bovenaan