DC 202 probleem met vernieuwen IP

T

Toontje

Ik heb een probleem met mijn router..
Ik krijg van Chello niet meer zoals vroeger mijn IP lease tijd van een week maar van maar een uurtje ongeveer.

Maar nu renewed mijn router die niet automatisch.
Dat betekent dat ik steeds de stroom van de router eraf moet halen zodat hij weer een nieuwe lease tijd krijgt.

Kan ik dit ergens instellen of zo?
Al een harde reset geprobeerd maar ook dat helpt niks.
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik wordt er een beetje moe van..
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.223
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zelf heb ik een DC202 versie 1 en deze heeft ook af en toe moeite met het vernieuwen.
Vroeger had ik ook leasetijden van 7 dagen. Op een bepaald moment werden die steeds korter tot ik op een bepaald moment leasetijden van 1 uur had . Ik moest toen ook regelmatig mijn router resetten.
Chello was op dat moment aan het netwerk aan het werken. Toen ze klaar waren (na ± 7 dagen) kreeg ik leastijden van 3 dagen, maar werkte alles stabieler als tevoren. Bij chello was iets veranderd.
Hier is ook al ooit een topic over geweest en als ik mij goed herrinner is er toen door iemand gezegt dat chello last had van routers die niet goed, volgens de regels, zouden werken en dat ze daarom iets in het netwerk aanpasten.
Misschien zijn ze daar nu bij jou ook mee bezig?

Ik weet niet welke versie je hebt, maar kijk eens of er geen nieuwere firmware voor jouw router is.
Misschien dat dat het eea oplost / verbeterd.
Zoniet kan kun je misschien even afwachten dat je, net als ik, weer normale leastijden krijgt.
Blijft het aan de gang dan kun je het beste contact opnemen met chello.
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Berichten
16.429
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Johnny54 zei:
Zelf heb ik een DC202 versie 1 en deze heeft ook af en toe moeite met het vernieuwen.
Vroeger had ik ook leasetijden van 7 dagen. Op een bepaald moment werden die steeds korter tot ik op een bepaald moment leasetijden van 1 uur had . Ik moest toen ook regelmatig mijn router resetten.
Chello was op dat moment aan het netwerk aan het werken. Toen ze klaar waren (na ± 7 dagen) kreeg ik leastijden van 3 dagen, maar werkte alles stabieler als tevoren. Bij chello was iets veranderd.
Hier is ook al ooit een topic over geweest en als ik mij goed herrinner is er toen door iemand gezegt dat chello last had van routers die niet goed, volgens de regels, zouden werken en dat ze daarom iets in het netwerk aanpasten.
Misschien zijn ze daar nu bij jou ook mee bezig?

Ik weet niet welke versie je hebt, maar kijk eens of er geen nieuwere firmware voor jouw router is.
Misschien dat dat het eea oplost / verbeterd.
Zoniet kan kun je misschien even afwachten dat je, net als ik, weer normale leastijden krijgt.
Blijft het aan de gang dan kun je het beste contact opnemen met chello.

Ik heb precies zelfde met me linksys router, eerst altijd 70+uur leasetijd nu 59min, maar geen last van instabiele verbinding.
 
Bovenaan