• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

datalimiet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter isy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

isy

hallo, ik ben nieuw bij Ziggo en heb een probleem.
ik heb sinds 27/05/08 een ziggo family bundel en download veel met news groepen. met grabit

mijn probleem is dat ik heb gekeken hoeveel ik verbruikt heb. en daar staat het volgende

44.22 Gb dataverkeer verbruikt
(vanaf 17-5-2008)

5.78 Gb resterend
(tot 17-6-2008)

dit vind ik raar aangezien ik maar volgens mijn download map, net rond de 12 gig heb gedownload.

kan iemand mij vertellen hoe ik op 44 gig zit ?
en hoe het kan dat ik al vanaf 17-5-2008 kan downloade terwijl ik pas 27ste me ziggo internet en accuont heb aangemaakt om in te loggen op news.quicknet.nl
 
hallo, ik ben nieuw bij ziggo en heb een probleem.
ik heb sinds 27/05/08 een ziggo family bundel en download veel met news groepen. met grabit

mijn probleem is dat ik heb gekeken hoeveel ik verbruikt heb. en daar staat het volgende

44.22 Gb dataverkeer verbruikt
(vanaf 17-5-2008)

5.78 Gb resterend
(tot 17-6-2008)

dit vind ik raar aangezien ik maar volgens mijn download map, net rond de 12 gig heb gedownload.

kan iemand mij vertellen hoe ik op 44 gig zit ?
en hoe het kan dat ik al vanaf 17-5-2008 kan downloade terwijl ik pas 27ste me ziggo internet en accuont heb aangemaakt om in te loggen op news.quicknet.nl

helemaal niemand die mij kan helpen ermee?
 
Die datum kan kloppen want er is een (voor iedereen andere) periode waarin je data geteld wordt. Die liggen dus vast en kan dus een andere reset-datum hebben dan wanneer je abbo inging.

Weet je zeker dat het verbruik niet kan kloppen?
Want om bijvoorbeeld een DVD van 4Gbyte te downloaden moet je meer data van een newsserver afhalen dan 4Gbyte door de manier van coderen van de rar/par bestanden op usernet.
 
Die datum kan kloppen want er is een (voor iedereen andere) periode waarin je data geteld wordt. Die liggen dus vast en kan dus een andere reset-datum hebben dan wanneer je abbo inging.

Weet je zeker dat het verbruik niet kan kloppen?
Want om bijvoorbeeld een DVD van 4Gbyte te downloaden moet je meer data van een newsserver afhalen dan 4Gbyte door de manier van coderen van de rar/par bestanden op usernet.


ik heb in totaal 5 films gedownload. kan dat overeen komen met 50 gigabyte aan data ?
 
Nog een aanvullling:
Je kunt het zelf eventueel even testen:
Zorg dat je een uurtje niet download, de tellers worden een keer per uur bijgewerkt namelijk. Neem dan de stand op.

Download vervolgens een DVD bijvoorbeeld en kijk hoeveel data je binnengekregen hebt (de rar en par bestanden en tel die op) Kijk eens of dat veel meer is dan de uitgepakte DVD

Vergelijk daarna het totaal aantal bytes op je computer en de teller op de site (ook even de tijd geven om de stand bij te werken). Dan weet je ongeveer hoeveel extra er bijkomt.
 
Nog een aanvullling:
Je kunt het zelf eventueel even testen:
Zorg dat je een uurtje niet download, de tellers worden een keer per uur bijgewerkt namelijk. Neem dan de stand op.

Download vervolgens een DVD bijvoorbeeld en kijk hoeveel data je binnengekregen hebt (de rar en par bestanden en tel die op) Kijk eens of dat veel meer is dan de uitgepakte DVD

Vergelijk daarna het totaal aantal bytes op je computer en de teller op de site (ook even de tijd geven om de stand bij te werken). Dan weet je ongeveer hoeveel extra er bijkomt.

ga ik even doen, dankje
 
Zou het volgende geen verklaring kunnen zijn:

Je abonnement is ongeveer halverwege je 'datalimietmaand' ingegaan. Misschien ben je daarom begonnen met een 'verbruik' van ongeveer 25 GB. Tel daar 5 DVD's bij op, en je komt in de buurt van de 50 GB.

Dat zou dus betekenen dat voor nieuwe klanten de datalimiet in de eerste maand naar rato berekend wordt.
 
ja zou kunnen, maar wel lullig dat je dan al met 25 gig eraf gehaald bent begonnen eigelijk zou ik nu nog 25 gig moeten downloade dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan