• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Data verbruik.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zeth
  • Startdatum Startdatum
Berichten
70
Deze vraag is waarschijnlijk al meer dan eens gesteld, maar ik kon zo gauw het antwoord niet vinden.
Is er een manier om je totale data verbruik te bekijken sinds je abbonee bent? Ik weet nog dat chello daar een speciale pagina voor had toendertijd. Een programma gebruiken zoals netlimiter is voor mij geen optie sinds ik met meerdere computers zit.
 
Sinds de datalimieten zijn afgeschaft is er geen noodzaak meer om dit ergens te kunnen/hoeven zien als abonnee ;)

UPC zelf houdt wel degelijk bij hoeveel een abonnee gebruikt maar alleen in gevallen van exessief gebruik valt men daarop terug om een waarschuwing te kunnen geven of zelfs in het uiterste geval een cap.
 
Je moet het echter wel heel bont maken wil je een cap krijgen. UPC werkt met een FUP en dat betekent dat je fors meer moet verbruiken dan het gemiddelde om in de problemen te komen. Ik durf te stellen dat 200 GB+ met een 60 Mbps abo geen enkel probleem zal zijn en dat is waarschijnlijk nog een flinke understatement.
 
Ik heb wel eens 2TB in 1 maand verstookt zonder waarschuwing, dus ik denk dat het wat hoger ligt dan 200gb. :D
 
Zulake zei:
Ik heb wel eens 2TB in 1 maand verstookt zonder waarschuwing, dus ik denk dat het wat hoger ligt dan 200gb. :D

Klopt hoor, er hebben in een ander topic hierover wel eens forummembers gewag gemaakt van vele TB's per maand zonder problemen te krijgen.

Aan de andere kant, de beruchte periode van de network managing tools, waarmee UPC zelfs de landelijke pers haalde, was juist bedoeld om die grootverbruikers te tackelen maar in de praktijk werden we allemaal 's avonds gecapt. Wat een heisa gaf dat toen en ze hebben toen flink in het stof moeten bijten en die grappen achterwege moeten laten onder dreigementen van de OPTA ;)
 
Terug
Bovenaan