Data verbruik ziggo go via hotspot

kwelgeest

Forum Gebruiker
Berichten
94
Beste mensen.
Aangezien ik in het buitenland was heb ik mijn telefoon als hotspot ingeschakeld en heb toen via de tablet Ziggo go gekeken. Nu blijkt dat de ziggo go app dan "denkt" dat de verbinding via normale wifi loopt en had ik een data verbruik van 4.5Gb voor 1 uur tv kijken. Weet iemand hoe dit veranderd kan worden? Kwaliteit staat al op laag maar dat wordt door de app opzij geschoven omdat het een wifi verbinding is. HELP!
 
De Ziggo Go app kan niet weten dat het om een mobiele verbinding gaat, omdat je de tablet via WiFi met je mobiel laat communiceren.
Mooiste zou zijn als je de stream kwaliteit ook voor WiFi zelf kunt instellen in de app, maar dat zit er helaas niet in.

Kun je ook een hotspot via bluetooth maken? Wellicht dat de app het dan wel als mobiele verbinding ziet.
 
Ahhhh, nu snap ik de 17GB data in Italië vorig jaar... hotspot van telefoon gemaakt en perfect beeld op de iPad :)
We hebben een grote databundel, dus dat was het probleem niet, maar kon het niet verklaren.

Thanks @kwelgeest
 
Bedankt voor jullie respons. Dan heeft netflix het beter voor elkaar. Daar kan je de kwaliteit altijd aanpassen op hoog of laag. Ongeacht de verbinding. Werk aan de winkel voor de ziggo peoples.
 
Och, jij creëert eigenlijk zelf die wifi-verbinding... de app kijkt alleen naar het formaat beeldscherm en bij de iPad is die hoger dan bijvoorbeeld de iPhone, dus hogere resolutie en de daarbij behorende bandbreedte. Je had (bij wijze van spreken) ook gewoon de iPhone kunnen gebruiken :)
 
Net geprobeerd via Bluetooth. 10 mb per minuut. Lijkt mij een stuk zuiniger. Bedankt voor de tip. Laat eerdaags wel van mij horen als ik wat langer gekeken heb.
 
Och, jij creëert eigenlijk zelf die wifi-verbinding... de app kijkt alleen naar het formaat beeldscherm en bij de iPad is die hoger dan bijvoorbeeld de iPhone, dus hogere resolutie en de daarbij behorende bandbreedte. Je had (bij wijze van spreken) ook gewoon de iPhone kunnen gebruiken :)
Beste CreativeS... ik heb alleen android apparaten, maar ik kijk graag naar een 10 inch scherm dan een 5 inch scherm. Bij Netflix gaat het allemaal wel goed dus als de wizzkids bij ziggo nou ook de kwaliteit instelling bij wifi zouden activeren dan is het probleem toch ook opgelost. Lijkt mij een bug.
 
Op het officiële Ziggo forum is deze vraag ook wel eens voorbij gekomen.
Ik dacht dat Ziggo er eens een keer iets aan ging doen.
Wanneer? Dat weet je nooit bij Ziggo.
 
Beste CreativeS... ik heb alleen android apparaten, maar ik kijk graag naar een 10 inch scherm dan een 5 inch scherm. Bij Netflix gaat het allemaal wel goed dus als de wizzkids bij ziggo nou ook de kwaliteit instelling bij wifi zouden activeren dan is het probleem toch ook opgelost. Lijkt mij een bug.
Als iets anders werkt, is het niet gelijk een bug. De Ziggo-app kijkt anders naar de verbinding. Er is wifi, groter beeld, dus hogere bitrate. De app kan niet zien dat achter die wifi-verbinding een 3G of 4G verbinding zit. En of je dat nou op een Android kijkt, maakt mij niet uit. Als het beestje maar een naam heeft en dat heeft het in beide gevallen.

Je kunt natuurlijk altijd een feature-request doen!
 
Terug
Bovenaan