• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Data verbruik verdubbeld ná blokkade

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cmore77
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
3G watchdog kan ik aanbevelen, kan je netjes aangeven wat je mag verbruiken per maand, % aangeven wanneer je melding krijgt en % aangeven wanneer de verbinding afgesloten met worden. Loopt redelijk synchroon met mijn verbruik van Vodafone
Mozilla/5.0 (Linux; Android 4.4.2; nl-nl; SAMSUNG SM-P600 Build/KOT49H) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Version/1.5 Chrome/28.0.1500.94 Safari/537.36
 
Precies hetzelfde dus meegemaakt en zojuist een e-mail van Ziggo.

Helaas is het probleem dat veel mobiele toestellen tegenwoordig veel onbewust gebruik hebben. Applicaties zoals Whatsapp, Facebook, Twitter, E-mail, enzovoorts zoeken namelijk constant contact met de mobiele masten zonder dat u erom vraagt (want anders zou u geen berichten ontvangen). Tevens updaten de meeste moderne toestellen automatisch in de avond zonder dat klanten dit merken. Dit allemaal vreet werkelijk veel data. U kunt zich voorstellen dat er dus een verschil zit tussen 'bewust' en 'onbewust gebruik'. Het onbewust verbruik is dan ook wat het probleem.
Helaas kan ik u verzoeken om bedragen te crediteren, niet uitvoeren. Excuses voor het ongemak dat u heeft ervaren en ik hoop dat het probleem niet meer voorkomt.
Men heeft totaal geen luisterend oor en tot overmaat van ergernis kan je niet reageren op de e-mail die je ontvangt. Ook moet je opzeggen via de telefoon, wat bij deze is gebeurt.
Na 4 jaar Simpel en nu weer een maand T-Mobile zijn er geen vreemde data verbruiken geweest, alleen in 4 maanden T-mobile wat mij even €300,- heeft gekost met een abonnement van €7,50.
Wat mij nog het meeste steekt We hebben u telefonisch geprobeerd te benaderen om uw e-mail te beantwoorden. Helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Hieronder leest u mijn reactie op uw vraag. Ik heb een zakelijk nummer dat zeer essentieel is en waarmee ik altijd bereikbaar ben. Ze hebben gewoon niet gebeld. :x
 
Klein lichtpuntje, Ziggo heeft mij gebeld naar aanleiding van een klacht over bovenstaande en met name dat ik gebeld zou zijn. Aan de factuur werd niets gedaan maar ik kreeg wel een half jaar een korting op mijn tv en internet abonnement twv €150,-.
Mijn mobiele abonnement heb ik wel opgezegd en vandaag de laatste factuur ontvangen. Ook hier weer een verrassing van €0,30 die extra was afgeschreven wat aangeeft dat het echt niet goed gaat bij Ziggo mobiel, de simkaart is namelijk al langer dan de factuurdatum, niet gebruikt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan