C
Cmore77
Mijn vriendin is sinds april klant bij Ziggo en heeft een Heeel Veel Abo met 2GB data. de eerste 5 maanden was haar dataverbruik max. 150MB per maand. Nu heeft ze sinds sept. een nieuwe telefoon (Samsung ipv iPhone). Blijkbaar is haar dataverbruik in oktober geëxplodeerd, mede dankzij Netflix wat weer vreemd is want thuisgebruikt ze altijd WIFI, foon laat wifi logo zien en buiten de deur kijkt ze nooit Netflix. Enfin, kosten buiten bundel bedroegen dus 190 euro.
Nu het gekke: Op 29 okt. om 11 uur 's morgen ontvangt ze een mail dat haar nummer geblokkeerd is om te voorkomen dat haar kosten te hoog worden. We kijken 's middags in Ziggo Verbruik op de website en zien een extra verbruik van 190 euro, gegevens bijgewerkt tm 15:16 uur. Vanmorgen kijk ik weer, zie ik tot mijn verbazing dat het extra verbruik 390 euro :cry: bedraagt, gegevens bijgewerkt tot 9:20 uur. Mijn vriendin heeft na de mail de telefoon nog amper aangeraakt! Gebeld met Hoogverbruik helpdesk, gaven ze aan dat waarschijnlijk op het moment dat ze het alarm ontvangen en het moment van blokkade nog 200 euro (!) extra data is verbruikt. Het alarm was ontvangen met een extra verbruik van 190 euro. Ik kan dit dus op geen enkele manier checken nu.
Ik weet dat het verbruik bijhouden je eigen verantwoordelijkheid is, maar in deze stappen klopt toch ook ergens iets niet. Ik mag toch verwachten dat als ik een mail krijg om 11 uur 's morgens met het bericht dat het nummer is geblokkeerd, dat er dan ook geen extra kosten meer volgen, temeer omdat het verbruik tm 3 uur 's middags is bijgewerkt. Hoe kan dit? Die vertraging in communicatie tussen het moment van alarmering en blokkeren van het nummer kost nu nog eens 200 euro extra! Iemand vergelijkbare ervaringen?
Nu het gekke: Op 29 okt. om 11 uur 's morgen ontvangt ze een mail dat haar nummer geblokkeerd is om te voorkomen dat haar kosten te hoog worden. We kijken 's middags in Ziggo Verbruik op de website en zien een extra verbruik van 190 euro, gegevens bijgewerkt tm 15:16 uur. Vanmorgen kijk ik weer, zie ik tot mijn verbazing dat het extra verbruik 390 euro :cry: bedraagt, gegevens bijgewerkt tot 9:20 uur. Mijn vriendin heeft na de mail de telefoon nog amper aangeraakt! Gebeld met Hoogverbruik helpdesk, gaven ze aan dat waarschijnlijk op het moment dat ze het alarm ontvangen en het moment van blokkade nog 200 euro (!) extra data is verbruikt. Het alarm was ontvangen met een extra verbruik van 190 euro. Ik kan dit dus op geen enkele manier checken nu.
Ik weet dat het verbruik bijhouden je eigen verantwoordelijkheid is, maar in deze stappen klopt toch ook ergens iets niet. Ik mag toch verwachten dat als ik een mail krijg om 11 uur 's morgens met het bericht dat het nummer is geblokkeerd, dat er dan ook geen extra kosten meer volgen, temeer omdat het verbruik tm 3 uur 's middags is bijgewerkt. Hoe kan dit? Die vertraging in communicatie tussen het moment van alarmering en blokkeren van het nummer kost nu nog eens 200 euro extra! Iemand vergelijkbare ervaringen?