• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Dagelijks ellende met de Cisco EPC3925

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sokje

Hallo,

Ik heb de afgelopen maand erg veel problemen met mijn Cisco EPC3925.

De (draadloze/bedrade) verbinding valt uit het niets weg. Ik log dan in op de router en zie dat er bij "RF signaal upstream" een kruisje straat. Dit blijft even zo, dan kort daarna heb ik geen verbinding meer en lijkt het modem zich te herstarten. Dit gebeurt meerdere malen per dag, vooral 's avonds. Als het 's avonds gebeurt, gebeurt dit in een kort tijdsframe van 5-10 minuten zo een 2-3x. Het is verschrikkelijk irritant en ook erg onverwacht. Ik game veel online en host hierbij ook veel, en met zo een onbetrouwbare verbinding is het huilen geblazen. Ik vraag me af of het met die troep Hotspots te maken heeft :no:

Wat ik heb gedaan:

De standaardprocedure bij slecht werkende routers (kanaal veranderen, zelf herstarten, poorten wisselen)

Standaarddingen uitgezet die voor een instabiele router kunnen zorgen (firewall en upnp)

Ziggo Hotspots uitgeschakeld in Mijn Ziggo

Dacht dat het aan mijn bedrade powerline verbinding lag, heb deze verwijderd en overgegaan op draadloos, maar tevergeefs.

Signaal gecheckt, dit ziet er netjes uit:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -5.0 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -3.4 dBmV 40.8 dB
Channel 3: -3.9 dBmV 40.8 dB
Channel 4: -5.3 dBmV 39.9 dB
Channel 5: -4.8 dBmV 39.7 dB
Channel 6: -5.5 dBmV 39.6 dB
Channel 7: -5.5 dBmV 39.4 dB
Channel 8: -6.4 dBmV 39.5 dB

Het gaat hier wel om de downstream channels, ik heb de upstream channels ook even opgezocht:

Channel1:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Power Level: 47.2 dBmV
Channel2:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Power Level: 45.7 dBmV
Channel3:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 45.9 dBmV
Channel4:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 47.4 dBmV

Kan iemand mij aub helpen. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.
 
Ik heb hier ook een tijd last van gehad, maar de laatste weken is het niet meer gebeurd. Ik heb zelf niets veranderd in mijn configuratie en hardware. Ik vermoed dat de oorzaak met het Ziggo signaal te maken had, maar dat is slechts een vermoeden. Firmware zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn. Ben wel blij dat de verbinding nu stabiel is.

Hiervoor had ik een Ubee EVW3200 en daar had ik nooit problemen mee.
 
Bedankt voor je reactie. Ik vind het een erg kwalijke zaak: Het werkte tot voor kort gewoon prima.

Is er iemand met een oplossing?
 
Je zou kunnen proberen de WPS uit te zetten (deze heb je waarschijnlijk toch niet nodig/gebruik je niet) Deze vind je in wireless en dan WPS.

Bij advanced settings kun je de beacon interval op 70 proberen ipv 100.

Je kunt de channel width in radio settings op 20 mhz only proberen.

Hopelijk heb je hier wat aan, laat maar horen of het lukt
 
Ik zit zo eens te kijken naar het aantal dbmv je modem geeft dat lijkt me wat hoog zie hieronder hoe dit bij mij is controleer de aansluiting van het modem eens.
Mischien zit te kabel niet goed vast.

En ik hoop dat die kabel ook alleen voor je modem/router wordt gebruikt en niet nog eens gesplitst wordt om BV een radio of tv van signaal te voorzien daar heb je immers een andere aansluiting voor

Code:
1  Locked  QAM  256306000000 Hz  -0.6 dBmV  40.4 dBmV
2  Locked  QAM  256274000000 Hz  -0.5 dBmV  40.2 dBmV
3  Locked  QAM  256282000000 Hz  -0.7 dBmV  40.1 dBmV
4  Locked  QAM  256290000000 Hz  -1.0 dBmV  39.9 dBmV 
5  Locked  QAM  256298000000 Hz  -1.4 dBmV  39.9 dBmV
6  Locked  QAM  256314000000 Hz  -0.4 dBmV  40.3 dBmV
7  Locked  QAM  256322000000 Hz    0.0 dBmV  40.8 dBmV
8  Locked  QAM  256330000000 Hz    0.0 dBmV  40.9 dBmV

Code:
[B]1  Locked  ATDMA  5120 Ksym/sec  58800000 Hz  41.5 dBmV[/B]
[B]2  Locked  ATDMA  5120 Ksym/sec  52000000 Hz  41.5 dBmV[/B]
[B]3  Locked  ATDMA  5120 Ksym/sec  44500000 Hz  41.5 dBmV[/B]
[B]4  Locked  ATDMA  5120 Ksym/sec  36000000 Hz  41.5 dBmV[/B]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties!

WPS heb ik al een lange tijd uitgezet... Beacon interval heb ik naar gezocht maar niet gevonden? WiFi staat op 20Mhz. Tijdens het typen van dit verhaal kreeg ik precies nog zo een 'crash'... Gister heb ik er dan weer geen last van gehad.

De router is als volgt aangesloten: Het signaal uit de muur zit direct aangesloten op een soort kastje met 2 aansluiting, in 1 aansluiting zit een splitter die tussen TV en radio de kabels verbindt, en de andere aansluiting zit een kabel direct aangesloten op de router.

Nu tijdens het typen valt de router weer uit... Het is echt ongelooflijk!! :censored: :censored: wat een kloteding zeg. Dacht dat ik bij KPN en hun mooie Speedtouches al genoeg ellende heb gehad, maar dit spant echt de kroon!!
 
Vergelijk de sterkte van je WiFi signaal eens met omliggende bronnen, (Google InSSIDer) komt dat beduidend lager uit, dan heb je een van de vele gare Cisco exemplaren. Omruilen of een extra WiFi router/accespoint gebruiken. Alleen is het woord "omruilen" een verboden woord geworden bij de helpdesk.
 
Vandaag 6x zonder internet gezeten. Is me nu opgevallen dat in geval van een storing alle downstream channels op 0 staan, behalve de eerste. Ook komen er extra opties beschikbaar wat betreft het DOCSIS gebeuren (heb hier verder niet aangezeten)

Gebeld met Ziggo, zij konden vanuit hun controlekamers geen problemen zien op de modem en kwamen met de suggestie het modem te resetten (Bedankt voor de hulp:roll:) ik kan wel een monteur laten komen, weet iemand hoe dit in zijn werk gaat? Moet ik dan weer het probleem telefonisch uitleggen of kan ik gewoon zeggen dat ik een monteur wil?

Kan ik ergens een ander modem aanvragen?
 
1200 bellen en vermelden dat "de voortdurende problemen een beetje frustratie beginnen op te roepen en je niet meer weet hoe ze op te lossen"
Verwijs ook naar ziggo-gebruikers.nl. Vervolgens dagelijks weer 1200 bellen en om een oplossing vragen. Begin je echt boos te worden ? dan, het is helaas niet bij je in de buurt, maar modem onder je arm, naar een van onderstaande adressen en blijven benadrukken dat je een ander wenst of direct een oplossing.
https://www.ziggo.nl/#klantenservice/contact-met-ziggo/ziggo-studio/
of Laan van Zuid Hoorn 70 in Rijswijk.
In de studio's kunnen ze een ander modem direct instellen.



 
met zulke problemen moet je gewoon bij Ziggo terecht, duidelijk een vaag apparaat.
Als last resort kan je nog proberen er een andere voeding aan te hangen maar dat is een beetje een longshot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan