Hallo,
Ik heb de afgelopen maand erg veel problemen met mijn Cisco EPC3925.
De (draadloze/bedrade) verbinding valt uit het niets weg. Ik log dan in op de router en zie dat er bij "RF signaal upstream" een kruisje straat. Dit blijft even zo, dan kort daarna heb ik geen verbinding meer en lijkt het modem zich te herstarten. Dit gebeurt meerdere malen per dag, vooral 's avonds. Als het 's avonds gebeurt, gebeurt dit in een kort tijdsframe van 5-10 minuten zo een 2-3x. Het is verschrikkelijk irritant en ook erg onverwacht. Ik game veel online en host hierbij ook veel, en met zo een onbetrouwbare verbinding is het huilen geblazen. Ik vraag me af of het met die troep Hotspots te maken heeft :no:
Wat ik heb gedaan:
De standaardprocedure bij slecht werkende routers (kanaal veranderen, zelf herstarten, poorten wisselen)
Standaarddingen uitgezet die voor een instabiele router kunnen zorgen (firewall en upnp)
Ziggo Hotspots uitgeschakeld in Mijn Ziggo
Dacht dat het aan mijn bedrade powerline verbinding lag, heb deze verwijderd en overgegaan op draadloos, maar tevergeefs.
Signaal gecheckt, dit ziet er netjes uit:
Het gaat hier wel om de downstream channels, ik heb de upstream channels ook even opgezocht:
Kan iemand mij aub helpen. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.
Ik heb de afgelopen maand erg veel problemen met mijn Cisco EPC3925.
De (draadloze/bedrade) verbinding valt uit het niets weg. Ik log dan in op de router en zie dat er bij "RF signaal upstream" een kruisje straat. Dit blijft even zo, dan kort daarna heb ik geen verbinding meer en lijkt het modem zich te herstarten. Dit gebeurt meerdere malen per dag, vooral 's avonds. Als het 's avonds gebeurt, gebeurt dit in een kort tijdsframe van 5-10 minuten zo een 2-3x. Het is verschrikkelijk irritant en ook erg onverwacht. Ik game veel online en host hierbij ook veel, en met zo een onbetrouwbare verbinding is het huilen geblazen. Ik vraag me af of het met die troep Hotspots te maken heeft :no:
Wat ik heb gedaan:
De standaardprocedure bij slecht werkende routers (kanaal veranderen, zelf herstarten, poorten wisselen)
Standaarddingen uitgezet die voor een instabiele router kunnen zorgen (firewall en upnp)
Ziggo Hotspots uitgeschakeld in Mijn Ziggo
Dacht dat het aan mijn bedrade powerline verbinding lag, heb deze verwijderd en overgegaan op draadloos, maar tevergeefs.
Signaal gecheckt, dit ziet er netjes uit:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -5.0 dBmV 40.3 dB
Channel 2: -3.4 dBmV 40.8 dB
Channel 3: -3.9 dBmV 40.8 dB
Channel 4: -5.3 dBmV 39.9 dB
Channel 5: -4.8 dBmV 39.7 dB
Channel 6: -5.5 dBmV 39.6 dB
Channel 7: -5.5 dBmV 39.4 dB
Channel 8: -6.4 dBmV 39.5 dB
Het gaat hier wel om de downstream channels, ik heb de upstream channels ook even opgezocht:
Channel1:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Power Level: 47.2 dBmV
Channel2:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Modulation: 64 QAM
Power Level: 45.7 dBmV
Channel3:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 45.9 dBmV
Channel4:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 47.4 dBmV
Kan iemand mij aub helpen. Ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.