• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

creditering worden 1 maand vastgehouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
273
Ik bemerk dat na opzeggingen van een product zoals extra mediabox of volop bellen, je na de opegging eerst nog een maand aangeslagen wordt voor dit product en dat e verrekenin pas een maand later is. Het zou toch eenvoudig moeten zijn om dit anders in te regelen.
Zo ook nu de ten onrechte activatiekosten voor de productomzetting van AIE extra naar Connect MAX. Ik kreeg de activatiekosten bevestigd in de brief waarop ik gereageerd heb begin juni. Nu bij de rekening van eind juni staat de activatikosten dus op de factuur en de credittering van deze kosten op 29-6-2016 ingeboekt zodat ze pas over een maand verrkend worden.
Dat riekt naar administartieve manupulatie om zodoende het gld zo lang mogelijk vast te houden. Hierdoor moet de klant langer op geld wachten en heeft Ziggo over al zijn abonnee's etra cashflow op zijn vermogen dus extra rente.
Reden voor mij voor een klacht.
 
over al zijn abonnee's etra cashflow op zijn vermogen dus extra rente.

Nou in elk geval niet bij 'al zijn abonnees' want bij mij werd alles netjes in dezelfde factuur met elkaar verrekend.

Overigens wordt Ziggo met de huidige rentestanden nou niet bepaald rijk van de rente op €17.50 activatiekosten voor 1 maand lijkt me :wink:
 
Bij alle wijzigingen dit opschuiven levert bij miljoenen abonnees een aardig bedrag op.
 
Waar je je druk om maakt. Zou me pas druk gaan maken als na een maand die paar euro nog niet is teruggestort/verrekend.
 
Bij alle wijzigingen dit opschuiven levert bij miljoenen abonnees een aardig bedrag op.

Valt nog wel mee. Heb je het wel eens berekend met de huidige rentestand? Voor een huishouden een leuk bedrag, maar op de omzet van Ziggo stelt het niets voor...
 
Bij alle wijzigingen dit opschuiven levert bij miljoenen abonnees een aardig bedrag op.
Maar er zijn geen miljoenen abonnees die de wijzigingskosten terug krijgen.
Als het 'normaal' gegaan was, had in jouw geval ook geen wijzigingskosten in rekening gebracht moeten worden. Blijkbaar heb je hierover gebeld en zijn die alsnog teruggeboekt. Laten we eens rekenen met een rentestand van 1% (in werkelijkheid is dit veel lager op een normale rekening), dat is per jaar, dus in 1 maand is dat 0.08%. In jouw geval dus bijna 1.5 cent rente (als het op een spaarrekening zou gebeuren). Stel dat het bij een paar duizend klanten zou gebeuren die hun teveel betaalde kosten pas de volgende maand terugkrijgen zou dat een paar tientjes, of doe eens gek een paar honderd euro rente opleveren. Ik denk niet dat Ziggo daar wakker van ligt. Gemiddelde klant zal gauw 50 euro per maand betalen keer een paar miljoen klanten, dat is toch wel iets meer en daar valt zo'n bedrag volledig bij weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan