• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

cpu-zuipende Opel reclame op webmail.chello.nl

Berichten
131
Sinds enige tijd draait er op de webmail pagina van chello (webmail.chello.nl) een uiterst cpu-verzuipende flash animatie met een reclame voor de Opel Zafira.

Die flash animatie vreet zo'n beetje alle cpu op.  Op mijn laptop, een 1.8GHz centrino is het systeem zo druk dat ik niet eens de mogelijkheid heb om de naam in te vullen.  Het blowertje in de laptop slaat ook aan, en een mp3'tje wat afspeelt begint te hakkelen.

Op mijn hoofdmachine, een 3GHz P4 slaat de blower ook aan vanwege de extra 30Watt warmteontwikkeling als gevolg van de flash animatie.  Kan ik de stroomrekening bij Chello declareren?  Ik dacht het niet!

Hier een screendump van het cpu gebruik op de 3GHz P4:

chellwebmailxg0.gif


Ik heb er over geklaagd bij chello en kreeg (na ca 1 week) te horen dat ze er niets aan kunnen doen.

Ik kan er wel wat aan doen, en dat is flash disabelen.  Jammer voor Chello en Opel maar dit soort monopolisering op mijn cpu wordt hier niet geaccepteerd.
 
Thuis heb ik er geen last van, volgens mij staat de bron van de reclame in mijn widows hosts bestand.

schermafdruk028jl1.jpg


CPU belasting 2% --> Pentium Centrino 1.4 met 512MB

Op het werk heb ik er wellast van, doordat wij internet op gaan via terminalserver is het erg langzaam.
Probeer deze link eens: https://web-mail.chello.nl/nl_NL_chello/webmail.html

Succes
 
je kunt ook je chello account instellen in je outlook express dan hoef je verder niets te doen zekers geen irritante reclame te kijken.
heb het ook getest en bij mijn p4 3.2 gyg met 1024 mb geheugen schiet hij omhoog naar de 50% en dan weer naar beneden naar de 25% en zo blijft hij schommelen.
moet toegeven dat ik dat niet had verw8.
is wel erg veel cpu load voor zo'n klein blokje reclame.
veel succes hoop dat je wat aan mijn tip hebt.
 
firefox met flashblock en adblock plugin, dan heb je ook nergens last van.
 
Lytse Pier zei:
firefox met flashblock en adblock plugin, dan heb je ook nergens last van.

FireFox is ook niet heilig meer, ik gebruik het al vanaf het begin alleen ik begin me er elke dag steeds meer aan te ergeren.
FF vreet ook geheugen, als ik 2 browsers open heb staan en doe niets dan gebruikt FF ook meer als 220MB aan geheugen. Dit zijn ook bekende "problemen" en daar doet men ook niets aan.

De oplossing hier is niet envoudig, chello zal niets doen dus moet je het zelf gaan doen, heb je er veel last van de beveiliging hoger zetten zodat flashes niet geladen worden.
 
Ik heb totaal geen last van die flash reclame.

Ik heb zelfs geprobeerde 10x diezelfde pagina tegelijk geopend te hebben, maar dit heeft/had totaal geen effect op de rest van mijn systeem. (AMD Sempron 3000+, 1024 mb. geheugen)
 
Mijn optie van het HOSTS-bestand werkt in FF en ook in IE

KLIK


die link in mijn eerste reactie gaat naar de oude inlogpagina van webmail, die heeft die flashreclame niet. Die gebruik ik op mijn werk en start snel.
 
Bert zei:
FireFox is ook niet heilig meer, ik gebruik het al vanaf het begin alleen ik begin me er elke dag steeds meer aan te ergeren.
Da's ook wel zo, maar zolang ik in IE niet met een rechtermuisklik alle images, Iframes en Flashjes kan blocken heeft FF toch absoluut mijn voorkeur. (zo zie ik de reclame in dit forum tussen de reakties ook niet ;D en kan ik avatars/signatures waar ik me aan irriteer ook met een druk op de knop onzichtbaar maken !)
 
Ik begrijp niet dat jullie er last van hebben. Ik heb een eenvoudige laptop met een heel simpele Inel Celeron processor van maar 1,4 GHz en 512 mb geheugen, nergens last van.
 
mokum64 zei:
Ik begrijp niet dat jullie er last van hebben. Ik heb een eenvoudige laptop met een heel simpele Inel Celeron processor van maar 1,4 GHz en 512 mb geheugen, nergens last van.
Je hebt je CPU gebruik nog niet bekeken denk ik. Neveneffect is bijvoorbeeld dat de blower in je laptop aanslaat na een tijdje.

Verder zal - als je de laptop op de accu gebruikt - de accutijd aanzienlijk korter worden, van 3 uur naar b.v. 1/2 uur.

En dat allemaal vanwege die flash animatie advertentie.

Ondertussen heb ik die hosts file maar in de windows\system32\drivers\etc folder gezet bij wijze van simpele ad-blocker. Een alternatief is om in IE via (engelse versie) Tools - Manage add-ons de Flash pligin te disabelen.
 
Terug
Bovenaan