Sinds enige tijd draait er op de webmail pagina van chello (webmail.chello.nl) een uiterst cpu-verzuipende flash animatie met een reclame voor de Opel Zafira.
Die flash animatie vreet zo'n beetje alle cpu op. Op mijn laptop, een 1.8GHz centrino is het systeem zo druk dat ik niet eens de mogelijkheid heb om de naam in te vullen. Het blowertje in de laptop slaat ook aan, en een mp3'tje wat afspeelt begint te hakkelen.
Op mijn hoofdmachine, een 3GHz P4 slaat de blower ook aan vanwege de extra 30Watt warmteontwikkeling als gevolg van de flash animatie. Kan ik de stroomrekening bij Chello declareren? Ik dacht het niet!
Hier een screendump van het cpu gebruik op de 3GHz P4:
Ik heb er over geklaagd bij chello en kreeg (na ca 1 week) te horen dat ze er niets aan kunnen doen.
Ik kan er wel wat aan doen, en dat is flash disabelen. Jammer voor Chello en Opel maar dit soort monopolisering op mijn cpu wordt hier niet geaccepteerd.
Die flash animatie vreet zo'n beetje alle cpu op. Op mijn laptop, een 1.8GHz centrino is het systeem zo druk dat ik niet eens de mogelijkheid heb om de naam in te vullen. Het blowertje in de laptop slaat ook aan, en een mp3'tje wat afspeelt begint te hakkelen.
Op mijn hoofdmachine, een 3GHz P4 slaat de blower ook aan vanwege de extra 30Watt warmteontwikkeling als gevolg van de flash animatie. Kan ik de stroomrekening bij Chello declareren? Ik dacht het niet!
Hier een screendump van het cpu gebruik op de 3GHz P4:
Ik heb er over geklaagd bij chello en kreeg (na ca 1 week) te horen dat ze er niets aan kunnen doen.
Ik kan er wel wat aan doen, en dat is flash disabelen. Jammer voor Chello en Opel maar dit soort monopolisering op mijn cpu wordt hier niet geaccepteerd.
en kan ik avatars/signatures waar ik me aan irriteer ook met een druk op de knop onzichtbaar maken !)