• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Country muziek zender

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cowboy
  • Startdatum Startdatum
C

cowboy

Goed nieuws voor liefhebbers van countrymuziek. Na meer dan tien jaar van afwezigheid begint op 24 januari een tv-zender die zich geheel op deze muziekstroming richt. De zender is ongecodeerd via de satelliet te bekijken.

Het Amerikaanse Country Music Television (CMT) was in de jaren ’90 voor sommige Nederlanders de belangrijkste reden om een schotel te plaatsen en tv-zenders te gaan bekijken via satelliet. Maar het doek van de Europese satellietverspreiding van CMT viel in 1998. De laatste periode was CMT alleen nog op een relatief minder bekeken Intelsat satelliet op 27,5 graden west te bekijken. Op deze satelliet werd het aanvoersignaal van CMT voor Europese kabelnetten uitgezonden. Ook het Nederlandse TV10 was één van de zenders die op dezelfde Intelsat satelliet – net als CMT – ongecodeerd te ontvangen was.
KEEP IT COUNTRY TV OP ASTRA2-SATELLIET
De satellietkijker kan echter vanaf 24 januari weer 24 uur per dag van countrymuziek in de vorm van een tv-zender genieten. Het Britse tv-kanaal Keep It Country TV begint op deze datum met satellietverspreiding via de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost. Omdat de zender ongecodeerd wordt uitgezonden, kan iedere satellietkijker binnen het uitzendgebied van de satelliet zonder abonnement en smartcard naar Keep It Country TV kijken. Hoewel de uitzendfrequentie nog niet is bevestigd, is de verwachting dat de countryzender op 11.124 GHz H – 27500 – 2/3 als onderdeel van het Britse Freesat zenderaanbod gaat uitzenden.

Kom op Ziggo, deze zender is gratis op te halen.
 
Dat het op de satelliet FTA is wil niet zeggen dat kabelproviders het zomaar FTA kunnen overnemen.
Kabelproviders zullen toch echt contracten moeten sluiten met de betreffende zender en dat zal echt niet gratis zijn.
Met de consequentie dat dit in de abonnementsprijs tot uiting komt.
Jouw denkfout is het is op de satelliet FTA dus dit kan ook op de kabel en zo werkt het niet.
 
Daar komt bij: de zender wordt doorgegeven via de Astra2, wat erop wijst dat hij in eerste plaats gericht is op het Britse kijkpubliek. Het is nog onduidelijk of die zender zelf wel belangstelling (en de eventuele uitzendrechten) heeft voor verspreiding in andere landen.

Het bericht van 'Cowboy' is trouwens grotendeels knip- en plakwerk, overgenomen van TotaalTv. Hij had op zijn minst aan bronvermelding kunnen doen.
 
En dan ter aanvulling doorgeven via de kabel valt onder weder of her vertoning en daarvoor gelden afzonderlijke rechten.
 
Buiten de rechten kwestie om lijken de reacties om te spreken van een gewilde country zender nog al flauw.
Of de interesse echt groot is blijkt tot nu toe nog niet.
 
Ach, net als Horse and Country. Een enorm kleine doelgroep... maar veel goedkoper dan de NBC Universal zenders :)
 
Creative Solution zei:
Ach, net als Horse and Country. Een enorm kleine doelgroep... maar veel goedkoper dan de NBC Universal zenders :)

Maar met een groot potentieel om weer eens lekker te klagen over Ziggo :-) Voegt men dit kanaal niet toe dan horen we maandenlang de klachten van de "grote hoeden brigade" en voegt men het wel toe dan volgt een storm van protesten van degenen die vinden dat een kanaal met een lage kijkdichtheid beter kan worden benut.
 
Terug
Bovenaan