• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Continue spontane resets modem, daarna geen verbinding tot power-cycle

Berichten
439
Sinds een aantal weken heb ik het volgende probleem. Een aantal malen per dag reset mijn modem zich spontaan. Hij gaat dan weer opzoek naar een down- en upstream frequentie die hij dan nooit vindt. Ik kan het modem zo een paar uur laten staan (of een hele nacht) maar hij blijft maar zoeken naar die frequenties.

De stroom er eventjes vanaf halen heeft geen enkele zin. Pas als ik de stroom er minimaal 30 seconden vanaf haal, vindt hij weer (vrijwel onmiddelijk) een down- en upstream frequentie en komt het modem daarna onmiddelijk online.

De snelheid daarna is echter zeer wisselvallig. Vaak moet ik dan enkele malen achter elkaar de stroom er 30s afhalen voordat ik weer de juiste snelheden behaal. Dus de eerste paar keer is het dit:



En na een paar keer pas weer dit:



Enig idee wat hier gaande is?
 
Zippy1970 zei:
Sinds een aantal weken heb ik het volgende probleem. Een aantal malen per dag reset mijn modem zich spontaan. Hij gaat dan weer opzoek naar een down- en upstream frequentie die hij dan nooit vindt. Ik kan het modem zo een paar uur laten staan (of een hele nacht) maar hij blijft maar zoeken naar die frequenties.

De stroom er eventjes vanaf halen heeft geen enkele zin. Pas als ik de stroom er minimaal 30 seconden vanaf haal, vindt hij weer (vrijwel onmiddelijk) een down- en upstream frequentie en komt het modem daarna onmiddelijk online.

Wat zijn de signaalwaardes van je modem als die online is
Op te vragen via: 192.168.100.1
 
melvintje zei:
Wat zijn de signaalwaardes van je modem als die online is
Op te vragen via: 192.168.100.1

Die zijn verre van optimaal (vooral upstream is natuurlijk bar en boos), dat weet ik zelf ook wel:

UPCWaardes.gif


Maar dat is altijd zo geweest en daar heb ik verder nooit zo'n last van gehad. Bovendien verklaart dat ook niet waarom het modem niet online wil komen zolang ik de stroom er niet 30s vanaf haal, en waarom hij de ene keer een super slechte verbinding heeft, en 30s later (na wederom de stroom ervan af te hebben gehaald) opeens een goede.
 
Toch is je upstream powerlevel van 58.2 de randwaarde en waarschijnlijk de oorzaak voor de disconnects die je krijgt.

Kan je de wijze van aansluiten eens beschrijven, hoe loopt je bekabeling? Meterkast/woonkamer/splitters/versterkers, kabellengtes?

Volgens mij is je profiel ook niet meer up to date, een Arris met 60 Mbps? Vul dat even compleet aan alsjeblieft, dat maakt de hulp een stuk makkelijker.
 
Ja, ik begrijp de disconnects wel, ik begrijp alleen niet waarom hij daarna niet meer online wil komen behalve als ik de stroom er voor 30s afhaal. En ook niet waarom hij dan de ene keer een trage en de andere keer een snelle verbinding heeft.
 
Ik woon boven een winkel. Abonnee overname punt zit in de meterkast beneden in de winkel. Op het AOP zit een retour geschikte versterker aangesloten (König, +20dB). Van die versterker gaan er twee kabels "de muur in" naar mijn woning boven. Eén van de twee kabels gaat naar de achterkant van de woning, de andere naar de voorkant. Hoe lang deze kabels zijn, weet ik niet.

Bij de achterkant van de woning gaat de kabel (KOKA799) een wandsplitter in, daarvandaan gaat er 1 kabel (ongeveer 1M) naar het kabelmodem, en de ander naar een TV.

Dus:

UPC_Aansluiting.gif


De reden dat het modem niet ook beneden in de meterkast staat, is omdat er geen mogelijkheid is een UTP kabel te trekken van de meterkast naar de woning, plus dat ik bij het modem wil kunnen. Het zou vrij vervelend zijn als op vrijdagavond het modem uit zou vallen, en ik zou 'm pas maandag weer handmatig kunnen resetten (winkel is zaterdags gesloten)...
 
Ik begrijp dat je je modem niet beneden wilt plaatsen, maar....om een goed beeld te krijgen zul je het toch even moeten doen.

Wanneer je daarbij ook zo'n hoge upstream krijgt, zit het ergens anders in, maar ik vermoed toch dat je upstream zal veranderen, waarmee aangetoond zou zijn dat je een andere oplossing voor je installatie moet vinden.

Eerst even testen dus, ze zeggen niet voor niets: meten is weten.
 
Terug
Bovenaan