• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Continu updates (grijze box)

H

Hjalmar

Ook ik heb tot op heden telkens last van continu updates, varierend van eens per uur tot iedere minuut. Ik heb dit forum eens doorgelezen en heb meerdere mensen met deze klachten gezien echter bloeden de meeste topics dood, zodat ik nog geen werkende oplossing heb gezien. Eerst maar even mijn situatie:
Ik heb de box sinds februari dit jaar, inclusief extra channel pack en Film1/Sport1.
Vanaf het begin heb ik al last van het op vervelende momenten updaten van de keys (er gebeurt overigens niks, de versie blijft gelijk) Daar ik veel Amerikaans basketball kijk en dit met name in de nacht uitgezonden wordt dacht ik in eerste instantie dat dit dagelijkse routine was die 's-nachts uitgevoerd werd door UPC omdat er dan de minste mensen kijken. Updates gebeurden eens per uur, dus alhoewel zuur, wel mee te leven.
Medio mei begon het ook overdag vaker voor te komen en ging de frquentie naar iedere 20 min. Daar ik veel weg ben niet teveel aandacht aan besteed totdat het me in juli ging vervelen omdat het toen bijna om de minuut gebeurde.
HD gebeld en middels handmatige key updates leek het even goed te gaan. Ik zat weer op het oude 1x per uur niveau. (Overigens was deze klacht nieuw, ZEI men!!!!)
In augustus werd het alweer iedere 10min. En begin september was ik het weer zat en heb HD weer gebeld. Situatie uitgelegd en een monteur werd gestuurd om de box om te ruilen. Deze kwam zowaar op het afgesproken tijdstip opdagen en begon wat te meten. Mijn kabels in huis zouden niet van voldoende kwaliteit zijn. (Kosten meer dan zijn maandsalaris maargoed) Na signaalmetingen bleek dat signaal goed was dus dat het "mijn schuld" was wegens ondeugdelijke bekabeling. Box ging hij derhalve niet vervangen. Om me niet op voorrijkosten te jagen :o zou hij de wanddoos vervangen dan was er in ieder geval iets gebeurd. Uiteraard werkte de box weer en de beste man was 20 minuten de deur uit of jawel: weer key updates. Meteen weer HD gebeld en deze medewerker wist me te vertellen dat het een bekend probleem was en dat het geen zin had om een monteur te sturen, de fout zat bij UPC. (lekkere interne communicatie)
Op mijn vraag over restitutie van mijn extra pakket werd ik doorverbonden en ik zou 1 hele maand vergoed krijgen omdat ik het toen pas gemeld zou hebben. Op mijn antwoord dat ik het al in juli/augustus gemeld had zei de beste man bot:"dat hij dat niet in z'n computer zag staan".
Overigens wist men mij te melden dat het binnen 2 weken (inmiddels 6 geleden) zou zijn opgelost. Tot op heden dus nog immer niet. Wel heb ik keurig 1 maand vergoed gekregen.
Overigens valt mij op dat het zelden of nooit gebeurd in 1 en hetzelfde camerashot, maar altijd als er van camera gewisseld wordt of als ik van zender wissel.
Daarnaast vallen sommige willekeurige zenders af en toe gewoon uit. Beeld zwart, geen geluid. Ik kan dan nog wel zappen en dan doen andere kanalen het wel maar de betreffende zender blijft zwart. Enoge wat dan helpt is stekker eruit en dan werkt het weer.
Sorry voor het lange verhaal maar ik heb meer vertrouwen in dit forum met de doe-het-zelvers ;) dan in HD UPC. Ik weet dat er veel mensen met hetzelfde kampen, iemand die het opgelost heeft?
 
Even een reactie op mezelf, sinds 2 weken nieuwe box. (Gewoon geeist van HD) En sindsdien 0,0 problemen. Lijkt dus toch aan de box gelegen te hebben. Heb de box nu zelfs ruim van WCD staan in slaapkamer en geen centje pijn.
Oftewel, moraal van dit verhaal, vraag een andere box!
 
Hjalmar zei:
Even een reactie op mezelf, sinds 2 weken nieuwe box. (Gewoon geeist van HD) En sindsdien 0,0 problemen. Lijkt dus toch aan de box gelegen te hebben. Heb de box nu zelfs ruim van WCD staan in slaapkamer en geen centje pijn.
Oftewel, moraal van dit verhaal, vraag een andere box!
Dat is niet aan de HD'er, maar aan de monteur (en de afdeling die hem bij zijn werkzaamheden ondersteunt). Het enige wat een HD'er kan doen is een monteur aansturen met de klachtomschrijving erbij. Jij kan er dan het beste voor zorgen dat de monteur dan een minuutje of 20-30 bij jou thuis blijft om het aan te kijken.
 
Bellen en probleem uitleggen, dit ligt niet aan bekabeling maar aan de software. Probeer eerst zelf een geforceerde update (linker knop ingedrukt houden en stroom erophouden), als dat niet werkt moet je toch een nieuwe vragen.
 
Terug
Bovenaan