Constant update mediabox !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DrBobby

>:( tering wat stoor ik me aan UPC, de updates zijn voor een beter beeld en zo dat snap ik, maar waarom dan precies op de momenten dat de meeste mensen kijken, zo tussen 8 en 10 s'avonds. En dan niet een keer, maar soms tot wel 10 keer, met elke keer 10 min ertussen. Tjonge jonge wat geniet ik van die film in digitaale kwaliteit, althand de stukjes die ik tussen de updates door kan zien. Licht dit nu echt aan mij of zijn er meer mensen die hier last van hebben en zich eraan storen,

TIP VOOR UPC, doe die updates s'nachts zo rond 4 uur dan heeft niemand er last van.

GreetZZZZ Bob :'(
 
Hoi Drbobby,

Updates worden 24 uur per dag uitgezonden alleen pikken sommige mediaboxen het ook overdag op. Wat hier de oorzaak van is is uit te leggen. Standaard controleerd de mediabox ongeveer 10 min. nadat hij op standby is gezet naar een update en in de avond na 11 a 12 uur.(dat zie je door de 8888 op het schermpje). Als er een splitter (dus een T splitter), een kabel versterker of een video tussen je kabel zit. Heeft de mediabox waarschijnlijk geen retour signaal en een verslechterd signaal te herkennen aan blokjes en haperingen in het geluid. Door deze apparatuur ontvangt de mediabox niet goed de software update en zal hij buiten zijn patroon vallen en ook in de ochtend, middag en avond updates gaat binnen halen. Er zijn dus ook mediaboxen bij die om de paar minuten een softeware update ophalen wat voor grote ergenis zorgt.

Oke wat kun je hier aan doen:
Je mediabox aansluiten op het eerste aansluit punt in je woning. (Meestal de woonkamer) Dus 1 kabel rechtstreeks vanaf je WCD naar de RF in van de mediabox. Een splitter op je RF out van de box plaatsen en vanaf daar aftakken naar de tv, video en eventuele andere tv's in je woning. Ga vervolgens je mediabox een handmatige software update geven. Dit doe je als volgt.

- Hou knop X(zie hier onder) ingedrukt terwijl je de mediabox van de stroom afhaalt.
- Blijf knop X ingedrukt houden, en steek de stekker weer in het stopcontact.
- Wacht totdat er op je beeld "Software upgrade in process" staat, en laat knop X los.

knop X: bij zwarte mediabox is dit de Ch- op de mediabox, en bij de zilverkleurige mediabox is dit het 'pijltje naar links'-knop (derde knop van rechts) op de mediabox.

Je mediabox heeft nu wel de goede software binnen en de updates komen niet meer op elk tijdstip binnen.

Heb je je hoofdaansluiting in de meterkast zitten en daar een splitter,neem dan contact op met de helpdesk (voor een monteur) of koop een retour geschikte splitter/versterker. UPC verkoopt deze ook voor zover ik weet voor 35 euri in de UPC shops.

Ik hoop dat je iets aan dit antwoord hebt en misschien dat dit een goede tip is voor andere digitale gebruikers.
 
Die automatische updates zijn toch overbodig en zorgen zoals hier aangegeven voor onnodige ergenis! Als er een nieuwe update is dan zou men die zelf moeten ophalen/binnenhalen.
 
Boris zei:
Die automatische updates zijn toch overbodig en zorgen zoals hier aangegeven voor onnodige ergenis! Als er een nieuwe update is dan zou men die zelf moeten ophalen/binnenhalen.

Dat kan je niet van iedereen verwachten. Waarom denk je dat Microsoft zn automatische updatefunctie heeft aangezet? Die baalde er toch ook wel van dat mensen nauwelijks de pc updaten.
 
Heb je een zwarte Thomson, bel dan de helpdesk
en laat hem omruilen voor een grijze Thomson.

Geen constante updates meer.
 
Ik heb een zwarte thomson ja en vanochtend is de 5de monteur geweest.
Ik word een beetje moedeloos van alle problemen eerlijk gezegd. Nu dit er weer bij.
Analoge kabel (ook van UPC) is bij mij nl. ook behoorlijk onder de maat, ronduit slecht zelfs, al een jaar of 2. Ik dacht van dat gezeur af te zijn als ik DTV zou nemen, maar de kwaliteit van DTV hangt ook weer af van de analoge kabel en heeft ook weer zijn eigen specifieke problemen.
Overigens is mij nog nooit aangeboden de thomson om te ruilen ook al heb ik al een
aantal keren gevraagd of het modem nog wel voldeed.
Volgende week komt de 6de monteur. Ik wacht af.
De ene monteur heeft begrip de andere zegt gewoon: Probleem niet opgelost, moet u maar weer UPC bellen mevrouw!
*zucht*

Ik ga maar eens vragen of UPC mijn telefoonrekening wil vergoeden..
Een vergoeding wil ik sowieso gaan aankaarten.
Elke keer een dagdeel vrij nemen van mijn werk vind ik trouwens ook zonde.
Ik hoop dat ze er nu eindelijk wel serieus wat aan gaan doen.
 
pollewop zei:
Ik heb een zwarte thomson ja en vanochtend is de 5de monteur geweest.
Ik word een beetje moedeloos van alle problemen eerlijk gezegd. Nu dit er weer bij.
Analoge kabel (ook van UPC) is bij mij nl. ook behoorlijk onder de maat, ronduit slecht zelfs, al een jaar of 2. Ik dacht van dat gezeur af te zijn als ik DTV zou nemen, maar de kwaliteit van DTV hangt ook weer af van de analoge kabel en heeft ook weer zijn eigen specifieke problemen.
Overigens is mij nog nooit aangeboden de thomson om te ruilen ook al heb ik al een
aantal keren gevraagd of het modem nog wel voldeed.
Volgende week komt de 6de monteur. Ik wacht af.
De ene monteur heeft begrip de andere zegt gewoon: Probleem niet opgelost, moet u maar weer UPC bellen mevrouw!
*zucht*

Ik ga maar eens vragen of UPC mijn telefoonrekening wil vergoeden..
Een vergoeding wil ik sowieso gaan aankaarten.
Elke keer een dagdeel vrij nemen van mijn werk vind ik trouwens ook zonde.
Ik hoop dat ze er nu eindelijk wel serieus wat aan gaan doen.


Voor alle duidelijkheid:

Ik bedoel de zwarte Thomson Mediabox, vraag of die monteur in ieder
geval een grijze Thomson Mediabox meeneemt en aansluit.

Als het goed is heb je dan geen last meer van constante updates.
 
jeekaa zei:
Ik bedoel de zwarte Thomson Mediabox, vraag of die monteur in ieder
geval een grijze Thomson Mediabox meeneemt en aansluit.

vreemde wijsheid ? hier een zwarte box en geen enkel probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan