Constant storing met UPC Telefonie... Géén kiestoon....

  • Onderwerp starter Freebeeezz
  • Startdatum
F

Freebeeezz

Hallo,

Sinds een paar maanden het Freetime pakket van UPC (VOIP)
Sinds de laatste maand alleen maar problemen.

- Géén kiestoon, dus niet kunnen bellen.
- Als je gebeld wordt tijdens zo'n storing gaat de telefoon gewoon over, neem je op dan hoor je niets en de andere kant ook niet.
- Nummerherkenning werkt dan ook niet meer.

Oplossing tot nu toe, even de stroom van het modem en daarna werkt alles weer normaal.

Maar vaak na een paar uur ligt alles weer plat. Weer géén kiestoon.

De helpdesk zegt dat alles normaal moet werken, ze zien géén problemen in het signaal.

Beloftes om terug te bellen komen ze niet na, ik begin er nu echt ziek van te worden.

Kent iemand bovenstaande problemen (storingen) en wat was de oplossing???


Alvast bedankt....
 

McRonald

Forum Gebruiker
Berichten
848
Woon in Amsterdam en bel met voip via upc.
Maar kan geen nummers in am*dam draaien zonder 020.
Via internet zit ik via apeldoorn ( ???)
Terwijl ik toch echt Amsterdammer ben.
Dus mijn rekening word hoger omdat hun denken dat ik in apeldoorn zit.
Heb al tig keer gebeld maar word niet opgelost.

Nog FF en dan stop ik er mee !!!!
 

eel-nath

Forum Gebruiker
Berichten
13
Hier ook 3192 niets anders dan troubles...
vorige week per direct opgegezegd wegens het niet nakomen van afspraken en toegegezegde diensten en nu weer gewoon KPN lijntje
 
E

Emieltje

Freebeeezz zei:
Kent iemand bovenstaande problemen (storingen) en wat was de oplossing???

Problemen met UPC kennen we allemaal, oplossing komt in het woordenboek van UPC geloof ik niet voor... :-\
 

Cock

Product Tester
Berichten
912
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb dit ook ondervonden regelmatig uit na verloop van enige minuten bellen verstaat de anderkant je niet meer (vallen delen van het gesprek weg) bellen met HP daar bleek na diverse telefoontjes dat ik dubbel in het systeem(??) stond heeft even geduurd maar nu geen (afkloppen) geen problemen meer :-\ >:D
 
Topicstarter
Topicstarter
F

Freebeeezz

Arris modem is de boosdoener....

Hallo mensen,

Vandaag de monteur in huis gehad.
De beste man is al wekenlang dagelijks Arris modems aan het vervangen daar dit modem gegarandeerd voor problemen gaat zorgen.
Ik heb nu een modem van het merk Webstar  ??? Dit modem zou volgens hem géén problemen moeten geven.

Probleem is echter dat de helpdesk ALTIJD jou de schuld geeft als je geen kiestoon hebt, het probleem ligt bij het Arris modem. (en dat weten ze donders goed  >:D)

De Arris modems worden nu nog steeds geïnstaleerd, na een paar weken krijgen deze nieuwe klanten gegarandeerd wazige problemen, oorzaak: het Arris modem!
Maar voordat de helpdesk een moteur langs stuurt ben je weken verder.....  >:D

Maar goed, ik kan nu weer bellen en gebeld worden, dat is na drie weken ook wel weer lekker....

Groetjes.....
 

Devil-Strike.net

Quality Member
Berichten
16.429
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb al 4maanden voip met arris en nog geen 1x uitgevallen, dus dat het aan de arris modem zou liggen kan wel maar dan zou jij een oudere revisie gehad hebben,vanaf revisie3 heb je geen problemen meer met uitval, of iedergeval stukken minder.
 
B

Bouli_sdd

Geen kiestoon ?;

Probleem1: Er waren/zijn idd arris modems die niet goed zijn en dat weet UPC ook..
Het betreft namelijk 4-adreige arris modems die kortsluiting geven, daarom worden die krengen ook omgewisseld..tot nu toe heeft bijna iedereen al een nieuw type arris modem gekregen..

Probleem2: Signaal lijkt goed te zijn, modem is altijd online..de meeste hd-medewerkers weten niet wat er aan de hand is, ik wel helaas, het signaal wisseld vaak van upload/download frequentie: gevolg, geen kiestoon, wegvallende gesprekken etc. Ze zijn druk bezig met onderzoeken hoe dit kan en er is al een kleine oplossing, de bandbreedte verhogen, zodat het signaal niet meer wisseld van frequentie, In Nijmegen zijn er ook bijna geen problemen met VoIP, omdat daar de bandbreedte goed is in de meeste gebieden.
 
R

rodney

Ik heb nu ook al een poosje UPC telefonie en het gaat moet ik zeggen hij is wel is uitgevallen, Maar dit was dan niet langdurig.

je word er natuurlijk gek van als dat te vaak gebeurd en bellen heeft vaak geen zin ja er is storing U moet maar proberen de stekker eruit te halen en 30sec later er weer erin te doen. Duuuuhhhhhhh moet ik daarvoor bellen daar kon ik zelf ook wel op komen.

Het is gewoon te hopen dat ze die helpdesk is gratis maken en betere antwoorden klaar hebben "dan gaat het een stuk beter"
 
Bovenaan