M
maarten643
al lange tijd heb ik last van een internetverbinding die niet goed is. dit uit zich met name door een regelmatig packet loss probleem.
de historie tot nu toe:
een aantal malen met de service dienst van Ziggo gebeld en daarna doorverwezen naar service plus.
inmiddels 6x service plus aan de lijn gehad (een dikke 180 euro kosten gemaakt)
allerlei instellingen aangepast in de apparatuur.
totdat iemand van service plus eens een programmaatje liet draaien op mijn pc en ontdekte dat er steeds packet loss ontstaat bij pingen.
( op dit moment ben ik weer aan het pingen naar de server van ziggo en maximaal 15x gaat het goed en dan weer...time out. dan soms 3x timeout achter elkaar enz.
in december de eerste monteur van ziggo gehad met opdracht om alles door te meten en kijken waar het mis gaat met het signaal....helaas had hij geen apparatuur en geen echt verstand van zaken dus...modem vervangen.
ook 2e monteur is geweest, zeer kundig en tel overleg met ziggo. door alles te meten is nu duidelijk dat het niet aan mijn installatie maar aan het netwerk ligt.
overigens gaat de signaalsterkte van dag tot dag op en neer...dagenlang hooguit 9mb, nu weer 45mb (zou 60 moeten zijn)
maandag stonden er 3! bussen van ziggo in de straat en bij navraag aan een van de monteurs vertelde hij dat er meer mensen zijn met slecht signaal en dat hij heel veel bandbreedte kwijt was....
het is nu vrijdag en het signaal is nog onveranderd bagger!
ik zou het op prijs stellen als hier nu eens structureel een oplossing ging komen.
tip van deze kant: zet de wijkcentrale eens flink op zn kop! als het regent gaat ook het tv signaal zo nu en dan blokjes geven.... een vochtprobleem is er in ieder geval!
mensen uit lisse met dezelfde problemen...belt u aub allemaal met ziggo om de zaak wat op te porren want het is nu blijkbaar nog niet urgent genoeg
de historie tot nu toe:
een aantal malen met de service dienst van Ziggo gebeld en daarna doorverwezen naar service plus.
inmiddels 6x service plus aan de lijn gehad (een dikke 180 euro kosten gemaakt)
allerlei instellingen aangepast in de apparatuur.
totdat iemand van service plus eens een programmaatje liet draaien op mijn pc en ontdekte dat er steeds packet loss ontstaat bij pingen.
( op dit moment ben ik weer aan het pingen naar de server van ziggo en maximaal 15x gaat het goed en dan weer...time out. dan soms 3x timeout achter elkaar enz.
in december de eerste monteur van ziggo gehad met opdracht om alles door te meten en kijken waar het mis gaat met het signaal....helaas had hij geen apparatuur en geen echt verstand van zaken dus...modem vervangen.
ook 2e monteur is geweest, zeer kundig en tel overleg met ziggo. door alles te meten is nu duidelijk dat het niet aan mijn installatie maar aan het netwerk ligt.
overigens gaat de signaalsterkte van dag tot dag op en neer...dagenlang hooguit 9mb, nu weer 45mb (zou 60 moeten zijn)
maandag stonden er 3! bussen van ziggo in de straat en bij navraag aan een van de monteurs vertelde hij dat er meer mensen zijn met slecht signaal en dat hij heel veel bandbreedte kwijt was....
het is nu vrijdag en het signaal is nog onveranderd bagger!
ik zou het op prijs stellen als hier nu eens structureel een oplossing ging komen.
tip van deze kant: zet de wijkcentrale eens flink op zn kop! als het regent gaat ook het tv signaal zo nu en dan blokjes geven.... een vochtprobleem is er in ieder geval!
mensen uit lisse met dezelfde problemen...belt u aub allemaal met ziggo om de zaak wat op te porren want het is nu blijkbaar nog niet urgent genoeg