• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

connection drop tot ik herstart

  • Onderwerp starter Onderwerp starter daafje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

daafje

Ik ben een nieuwe chello abonnee, heb het probleem dat de verbinding vaak wegvalt. Als ik dan herstart gaat het weer goed (maar op mijn pc met veel programma's in het startmenu duurt dat heel lang...).

Ik heb de instellingen al gecheckt, en netwerkadapter opnieuw geinstalleerd, maar het probleem gaat niet weg. Toch heb ik het gevoel dat het een s/w issue is omdat een reboot alles oplost... known issue?

Ik kan geen antwoord op een van de andere threads vinden..

Bedankt!
 
Wat je eventueel kan proberen , maar dit werkt per gebied wel of niet, afhankelijk van de chello dhcp server config.

Stel de tcp/ip instellingen van de aansluiting naar de kabelmodem in op fixed.
Dus schrijf de dhcp configuratie die je van chello krijgt , (ip/subnetmask/dnssen/defaultgateway) op op een papiertje.
Daarna je chello dhcp instellingen veranderen in fixed waarde.

Hierdoor heb je die vreemde chello dhcp server niet nodig. Bij mij is die server n.l. de oorzaak van zomaar verbinding weg.

succes. 8)
 
hee ik ga 't proberen, thx. Ik heb nog niet gecheckt of ik telkens een ander ip adres toegewezen kreeg van de server. Nadeel is natuurlijk wel dat op een gegeven moment je ip adres niet meer kan werken toch? Omdat ie door de dhcp server wordt toegewezen aan iemand anders?
 
https://ziggoforum.nl/topics/2550/ & https://ziggoforum.nl/topics/2018/

ff zoeken kan geen kwaad hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan