• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Connectbox vs technicolor 7200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ceppie
  • Startdatum Startdatum
C

ceppie

Zal het even kort houden , internet problemen gehad van de week.
Gesproken met helpdesk medewerker die gaf het advies om het modem te vervangen.
Ik heb de technicolor modem waar ik altijd zeer tevreden over bent geweest (staat in bridgemode).
Volgens hem verouderd en stelde voor om hem te vervangen voor een connectbox.
Tevens was er een monteur ingepland voor aankomende woensdag.
Deze morgen een sms gehad van Ziggo waarin ze aangaven dat de afspraak met de monteur niet door gaat ivm een storing. (die nog loopt)
Dus om kort te zijn de problemen lagen niet aan de technicolor , net wel de connectbox ontvangen.
Wat is nu slim de technicolor laten draaien of overstappen op de connectbox ?
Vind het een beetje irrie dat ik de connectbox niet zelf op bridgemode kan zetten.
 
Als je je snelheid 24/7 haalt kwa up en download dan zou ik je aanraden om de TC 7200 tehouden, merk je dat je download/upload inzakt in avond/weekend dan zou ik de connectbox behouden, die heeft namelijk 16 kanalen voor downstream en de tc7200 maar 8.

connectbox is namelijk nog niet helemaal 100% bug vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vasu
Als je je snelheid 24/7 haalt kwa up en download dan zou ik je aanraden om de TC 7200 tehouden, merk je dat je download/upload inzakt in avond/weekend dan zou ik de connectbox behouden, die heeft namelijk 16 kanalen voor downstream en de tc7200 maar 8.

connectbox is namelijk nog niet helemaal 100% bug vrij.

Okee bedankt voor je reply , blijf ik verlopig wel op mn oude modem zitten.
 
De connectbox kun je zelf wel op bridgmode zetten door op het apparaat in te loggen en instellingen aan te passen. Inloggegevens zijn bijgevoegd. Heb dit zelf ook gedaan, geen HD nodig gehad.
Daar komt bij, dat ik sinds dag 1 geen up-download snelheidsverlies heb ondervonden: 308Mb down en 31Mb upload.
 
Wel zelf of niet in bridgmode kunnen zetten was toch fUPC en fZiggo gebied afhankelijk?
De eerste wel en de tweede niet.
 
@CreativeS, jij zit toch in upc gebied? dan hoor je normaal gesproken zelf het modem in bridge tekunnen zetten in ziggo gebied moet je hd bellen.

Hier werkt het iedergeval wel :)

18458
 

Bijlagen

  • fupc_bridge.jpg
    fupc_bridge.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 3.068
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje als het mag , stel je voor dat ik de connectbox ga gebruiken en ik vind het niks kan ik de technicolor daarna weer gebruiken ?
 
@CreativeS, jij zit toch in upc gebied? dan hoor je normaal gesproken zelf het modem in bridge tekunnen zetten in ziggo gebied moet je hd bellen.

Hier werkt het iedergeval wel :)

Ik weet waar het hoort te staan, maar hier is die mogelijkheid in ieder geval niet en ja, fUPC met IPv6.
Heb alles inmiddels weer via de Mediabox XL, dus het is niet zo belangrijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan