• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Connectbox schiet sindskort in eindeloze loop

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Harro128
  • Startdatum Startdatum
H

Harro128

Beste forumleden,

sinds begin deze week is mijn connectbox in storing geslagen. Dit ondanks ik niets qua instellingen/kabels gewijzigd heb. De modem, die normaal alleen een wit lampje gaf, geeft een af en toe groen lampje i.c.m. een groen flitsend internet-icoontje (pijltjes). Daarbij blijft het WiFi-icoon onafgebroken branden. Na contact met de Ziggo helpdesk heb ik een vervangend modem ontvangen. Na installatie heeft het zo'n 24 uur goed gewerkt. Sinds vanmiddag gaf mijn telefoon aan 'verbonden' te zijn maar niet op het internet te kunnen. Na het modem uitgezet te hebben en na 30 minuten weer ingeschakeld te hebben, is de bovengenoemde "loop" met de groene lampjes terug. De modem is geactiveerd. Wat kan het probleem zijn aangezien ik niets veranderd heb.

Vriendelijke groet,

Harro
 
Als ik je goed begrijp is dit het 2e modem wat hetzelfde probleem vertoond ?
 
Klopt, de eerste was slechts 3 maanden oud. Dus het probleem moet haast wel elders liggen.
 
Ben toch bang dat wij forumleden daar weinig mee kunnen.
Ziggo zal dit moeten oplossen.
Er is duidelijk iets niet in orde.
Misschien kan @Webcare Ziggo iets voor je betekenen?
 
Nou juist daarom vroeg ik het ook, het lijkt mij juist bij jou te liggen omdat dit al het 2e exemplaar is misschien ergens kortsluiting ?? Maar goed idd lijkt het mij verstandig dat Ziggo een monteur stuurt met alle mogelijke apparatuur om alles grondig door te meten.
 
Misschien een kapotte splitter, of slecht contact bij een coaxplug.
Is dat allemaal gecontroleerd?
 
Beste forumleden,

sinds begin deze week is mijn connectbox in storing geslagen. Dit ondanks ik niets qua instellingen/kabels gewijzigd heb. De modem, die normaal alleen een wit lampje gaf, geeft een af en toe groen lampje i.c.m. een groen flitsend internet-icoontje (pijltjes). Daarbij blijft het WiFi-icoon onafgebroken branden. Na contact met de Ziggo helpdesk heb ik een vervangend modem ontvangen. Na installatie heeft het zo'n 24 uur goed gewerkt. Sinds vanmiddag gaf mijn telefoon aan 'verbonden' te zijn maar niet op het internet te kunnen. Na het modem uitgezet te hebben en na 30 minuten weer ingeschakeld te hebben, is de bovengenoemde "loop" met de groene lampjes terug. De modem is geactiveerd. Wat kan het probleem zijn aangezien ik niets veranderd heb.

Vriendelijke groet,

Harro

Dit klinkt meer als een signaalprobleem. Is voor ons lastig om op afstand op te lossen en zal waarschijnlijk een monteur voor moeten komen. Als je middels privebericht je postcode+huisnummer stuurt, dan zullen we een monteur voor je inplannen. Dit kan in principe iedere werkdag tussen 8:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00, dit op basis van beschikbaarheid. Als je een (aantal) werkdag(en) doorgeeft waarop de monteur langs kan komen, dan kijken we of dit mogelijk is.

Groet,

Jelle van Ziggo
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga de splitters nog eens langs. Als dat niet helpt, zal ik Ziggo om een monteur vragen.
 
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga de splitters nog eens langs. Als dat niet helpt, zal ik Ziggo om een monteur vragen.

Ik heb de vrij nieuwe splitter POA 01-UPC vervangen door een oude PTS-02KK splitter. Het lijkt tot nu toe te werken. Nogmaals bedankt voor de tip.
 
Leden,

ik wil eventjes hierop reageren. Op mijn ConnextBox heb ik ook sinds een tijdje dat mijn groene Wifi lampje constant blijft branden i.p.v. uit gaat zoals eerder. Ook ik had mail gestuurd naar Ziggo en kreeg als antwoord terug dat ze geen signaalverlies zagen en dat de ConnectBox al 11 dagen geen problemen gaf. Ik dacht nog raar want ik zet zelf iedere avond het modem uit. :P

Ik zal vandaag ook eens bij de splitter kijken. Ik heb dus wel Wifi/connectie, maar lampje blijft nu branden.
 
Terug
Bovenaan