De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Connectbox met TP-Link AV 1300, model TL-PA8010P

Viekje

Forum Gebruiker
Berichten
2
Ik heb van TP-Link AV 1300 2 x TL-WPA8630P met de TL-PA8010P als hoofdunit. Deze apparaten zijn onderling goed verbonden alle lampjes branden continu. Ik kan met m'n smartphone/tablet enz. een draadloze verbinding tot stand brengen met de powerextender. De smartphone/tablet enz. krijgen alleen geen toegang tot het internet, ze zijn dus wel verbonden alleen zonder internet. Nou heb ik zelf het vermoeden dat ik bepaalde instellingen in de connectbox moet veranderen of aanpassen. Ik denk namelijk dat het toe wijzen van het ip-adres niet goed gaat. Wie heeft de oplossing...?
 

Bijlagen

  • 20211006_153019.jpg
    20211006_153019.jpg
    162,2 KB · Weergaven: 31

René

Moderator
Berichten
9.222
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Inderdaad, opnieuw opstarten.
En je weet ook zeker dat de hoofdunit goed is verbonden met de connectbox met een ethernetkabel?
Brand het lampje van de poort waar je de ethernetkabel hebt ingestopt?
 

René

Moderator
Berichten
9.222
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
In principe hoef je niets in te stellen op je connectbox. Deze moet automatisch een IP adres geven aan de adapter.
Even voor de zekerheid, je connectbox staat in de standaard 'router' mode, en niet in 'bridge mode' toch?

Er is een tootlje voor de TP-Link waarmee je mogelijk wat meer kan zien:
 
Bovenaan