Connectbox firmware updates (Compal / Arris)

Gerardus54

Forum Gebruiker
Berichten
251
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb ook 9.1.2103.102A en weer een berg geklooi met Wifi. Traag, of webpagina's helemaal niet openen of Wifi valt uit.
 

MaxH

Forum Gebruiker
Berichten
648
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb hem in bridge mode. Dus als 'dom' modem. En dat doet ie goed (stabiel 615/42 down/up):).
 
Laatst bewerkt:

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.706
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik had met de vorige firmware ook al problemen met de Wifi.
Heb toen Smart Wifi uitgesteld.
En ineens waren de problemen verdwenen.

1629555903872.png
 

Navi

Forum Gebruiker
Berichten
265
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ook binnen in fZiggo na een reset
CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH
 

wlmpie

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ook mijn modem is vannacht spontaan gereset en ik heb nu CH7465LG-NCIP-6.15.31p1-NOSH.

Maar omdat ik ook de zwarte wifiboosters van Ziggo heb (rebranded TP-link archer C7 met ziggo firmware) klapt na een reboot van de Connectbox de DHCP server eruit. Ik moet dan eerst de wifiboosters uitzetten, daarna de DHCP server herstarten door deze uit en weer in te schakelen. Daarbij moet je wel via ipv6 inloggen op de connectbox, of met een apparaat waarvan de ipv4 leaser nog niet is verlopen, anders kom je er niet in, want de dhcp server ligt eruit.
Daarna kunnen de wifiboosters weer aan.

Erg onhandig dat Ziggo dus onaangekondigd software gaat updaten want dan gaat vervolgens mijn internet deels plat. Ipv6 doet het nog wel, dus bijv. google.nl werkt ook nog.

Iemand enig idee of dit is op te lossen? Ziggo is niet geïnteresseerd in deze bug, want oplosbaar door apparaten te herstarten, maar het blijft irritant. Zou dit oplosbaar zijn met custom firmware op de ziggo boosters? (kan eigenlijk niet want ik heb er 1 in eigendom en 1 in bruikleen) en het echte probleem zit eigenlijk in de connectbox, want daarin crasht de dhcp server.
 

den Tsaar

Quality Member
Berichten
9.270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Bij mij werkt alles goed behalve één device die het alleen maar op 2.4 Ghz wil doen en dus geen verbinding wil maken met de Connectbox. Maar als ik 5 Ghz uitschakel heeft de rest weer geen verbinding.

Iemand een tip?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Berichten
1.371
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Klinkt meer als verstoring in je wifi frequentie/kanaal.
Of een oud device wat niet met wpa2 overweg kan?....tkip..aes..?
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Berichten
1.586
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
2.4 GHz een andere naam geven en op dat device het bekende netwerk vergeten, om vervolgens een nieuwe verbinding naar jouw keuze te maken. Wel even wifi op je device uit en aanzetten na het veranderen.

Kijk ook eens bij de eigenschappen van je wifi adapter (apparaatbeheer --> Netwerkadapters --> geavanceerd) of alle keuzes wel kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan