De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Connectbox eigenzinnig

darkfalcon

Forum Gebruiker
Berichten
154
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds enkele dagen heb ik plotseling problemen met de connectbox.De verbinding wordt spontaan verbroken, zowel bekabelde als draadloze devices.Modem is slecht bereikbaar via de browser.
Regelmatig meldingen als ik probeer in te loggen, zoals "fout wachtwoord" en "andere gebruiker is reeds aangemeld". Wanneer ik na tientallen pogingen en resetten van het modem(stekker eruit) eindelijk ingelogd ben,zie ik een pagina waar allerhande fouten inzitten.Netwerk status opend met moeite maar werkt niet.
Is er een manier om een modern te testen op defecten in hardware of software?
Ik ga zometeen nog een hardreset doen, en alles opnieuw instellen.Anders zal het bellen worden met Ziggo.
PS.Voor de duidelijkheid,ik heb de witte connectbox en daaraan bekabeld de tplink als extra WiFi punt.
 

DirkLui

Forum Gebruiker
Berichten
667
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Een tip. In het verleden kwam het vaak voor dat de 220V voeding adapter na verloop van tijd problemen ging geven, waardoor de apparatuur 'spontaan' gedrag ging vertonen. Mocht je nog ergens een 12V adapter met voldoende vermogen hebben liggen dan zou ik die proberen. Dit heeft mij al meerdere malen geholpen bij problemen.
Ziggo zal je waarschijnlijk een nieuw modem met nieuwe adapter sturen waarmee het probleem ook opgelost is.
 
Bovenaan