• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

conflict Ziggo modem en Sitecom router???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jelleke1966
  • Startdatum Startdatum
J

jelleke1966

Sinds de monteur is geweest en mijn Ziggo modem in bridge mode is gezet valt mijn verbinding regelmatig weg. Ik kan niet ontdekken of het in het modem of in mijn router zit.
Vanaf het begin dat ik een nieuwe router heb zijn er problemen. Ik dacht dat het probleem in de nieuwe router zat en heb deze mogen ruilen, maar met de 2e nieuwe router hield ik dezelfde problemen. Telkens 30-60 seconden geen verbinding, maar dit kwam vanzelf weer terug.
Nu is het modem in bridgemode gezet in de hoop dat het opgelost zou zijn maar het is alleen maar erger geworden. Met regelmaat is de verbinding weg en komt niet terug. Uit/aan is de enige manier om de verbinding te herstellen.
Nu kan ik natuurlijk mijn modem uit brigdemode halen, maar het probleem van wegvallende verbinding blijft...
Mijn router is een Sitecom X7 AC1200. Mijn modem Technicolor TC7200U.

Alvast bedankt voor de reacties.

Jelleke
 
Heb je het over een draadloze verbinding (Wi-Fi), met kabel, of beide?

Heb je alle apparatuur (modem, router, PC's etc.) intussen allemaal al eens opnieuw gestart. De TC7200 en je Sitecom werken namelijk beide met IP 192.168.0.1 en mogelijk "hangen" er daardoor nog verkeerde instellingen in je apparaten.
 
@Johnny54 de Technicolor TC7200U zou in bridge mode staan en gebruikt dan http://192.168.100.1/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet ik, maar van te voren stond hij in routermode en gebruikte dezelfde IP adressen als de Sitecom.
In de apparaten kan dus nog een IP adres aan een verkeerd macadres gekoppeld zijn. In cache of iets dergelijks. Vandaar uit en weer aan.
 
Ik heb het niet over uit/aan van modem en router maar alle apparaten. :> ;)
 
heeft deze router niet de cloudsecurity functie inbegrepen?

deze zou je anders ook eens kunnen uitzetten. de functie levert soms verbindingsproblemen op......misschien helpt het....
 
Hallo allemaal, dank je wel voor de reacties.
Ik ga alles nog eens opnieuw opstarten. Kan nooit kwaad die optie nog eens te doorlopen. Alhoewel alles denk ik ondertussen wel een keer opnieuw is opgestart.
Het gaat trouwens om de bekabelde verbinding. Vanuit het modem naar de router en van daaruit 4 kabels. 2 worden permanent gebruikt door 2 desktops. 1 kabel wordt af en toe gebruikt voor de laptop en de 4e ligt naar het terras. Die wordt niet/nauwelijks gebruikt.
Cloud security heb ik nu uitgeschakeld.
 
Terug
Bovenaan