• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conflict over ongevraagd toegezonden router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter r04ach
  • Startdatum Startdatum
R

r04ach

In november 2010 heb ik, na langdurige snelheidsproblemen, met iemand van het special care team geregeld dat mijn Thomson modem omgeruild zou worden voor een Cisco. Het nieuwe modem zou via de post ontvangen. Inderdaad kwam er een paar dagen later een pakketje aan de deur, alleen bleek hier niet een Cisco modem maar een Sitecom router in te zitten. Foutje van UPC dus. Helaas had ik al voor het pakket getekend en was de bezorger alweer weg.. Contact opgenomen met special care en geregeld dat ik het modem zelf kon omwisselen bij een UPC winkel in de buurt. De router kon ik retour sturen en de specialcare medewerker zou zorgen dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht voor de router.

Tot mijn verbazing staat er op de factuur van december 2010 ineens een bedrag van EUR 99,- voor die router. Mijn specialcare dossier was alweer gesloten, dus de gewone klantenservice gebeld en gezegd dat ik het niet eens was met de rekening en dat ik de router retour afzender had gestuurd. Er werd mij doodleuk verteld dat die kosten automatisch berekend werden en dat ze daar niks aan konden doen. Of ik het maar even wilde betalen en dan zou het met de volgende factuur weer verrekend worden als de router terug binnen was. Mijn voorstel om met betalen te wachten tot de volgende factuur binnen was en die 2 elkaar dus zouden "opheffen" kon ook niet, want dan riskeerde ik automatische afsluiting. Uiteindelijk heb ik onder protest betaald.

Inmiddels zijn we twee maanden verder en heb ik het geld nog steeds niet terug. Opnieuw gebeld, op verzoek van de klantenservice een kopie van het verzendbewijs naar de klantenservice gestuurd. Afgelopen zaterdag een korte en botte voicemail van UPC dat mijn pakketje niet te traceren is en dat ik zelf maar contact moet opnemen met TNT om het uit te zoeken. Weer gebeld en verteld dat dat me de eer te na is en dat ik naar mijn mening aan al mijn verplichtingen voldaan heb en genoeg gedaan heb op dit "foutje" van UPC te herstellen, en dat ik omdehand mijn geld wel eens wilde terugzien. Uiteindelijk uitdrukkelijk overeengekomen dat ik TNT benader om een onderzoek in te stellen en dat ik, ongeacht of het pakketje nu wel of niet boven water komt, mijn geld terugkrijg als UPC een reactie van TNT krijgt.

Nu krijg ik van TNT weer de volgende reactie: "U heeft een vraag over een zending welke naar een antwoordnummer is gegaan. Ik adviseer u om contact op te nemen met de klantenservice van het bedrijf waarnaar u de zending heeft verstuurd. Wij hebben speciale contracten voor bedrijven met een antwoordnummer. Als uw zending niet is aangekomen dan neemt het bedrijf contact op met TNT. Het bedrijf zal namens u de status en mogelijke vervolgacties betreffende uw zending afstemmen met TNT en u op de hoogte stellen."

Ik word dus heerlijk van het kastje naar de muur gestuurd. UPC neemt haar verantwoordelijkheid niet, en ik vertik het om nog meer tijd/moeite/energie te steken in dit gezeik. Feitelijk gezien heeft UPC mij een product toegestuurd zonder dat ik daarom gevraagd heb, en daarvoor kosten berekend, en dat is volgens mij bij wet verboden. Ik stuur ze denk ik nog een keer een aangetekende brief met een betalingstermijn en anders wordt het maar eens tijd voor de geschillencommissie..

Iemand met soortgelijke problemen/ervaringen?
 
Nee nog niet, ik zal eens iemand PMen.. Bedankt voor de tip.
 
Terug
Bovenaan