• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

conflict met upc

L

lars_515

hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb me in september aangemeld voor digitale telefonie. Dit werd echter pas in november geleverd. UPC vindt dat ik die 2 maanden moet betalen (vraag me niet waarom). Ik bel me scheel(als hun telefoon werkt tenminste, want daar schort het ook nog eens aan) om ze te vertellen dat ik niet ga betalen voor de tijd waarin die dienst niet is gelevert.
Wat schetst mijn verbazing; ze geven inmiddels die fout toe, maar zeggen dat er alsnog betaald dient te worden en dat dat later wordt terugbetaald (in januari). Dat dacht ik effe niet, want ik heb dat geld heel hard nodig. Daarbij vragen ze ineens om borg voor die telefoon terwijl ik een contract heb waar in staat dat dit helemaal niet betaalt hoeft te worden

Gevolg: Niet betalen, geen telefoon!!! Ze sluiten de telefoon gewoon af, de hufters. Ik heb nog wel internet en TV bij die klanten, maar ook dat dreigen ze af te sluiten.
Dat kan toch niet zomaar!!!
Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?

alvast bedankt
 
Zo hoort het inderdaad niet en je hebt helaas dus duidelijk met de "verkeerde" persoon gesproken.

Feit is wel dat hun administratie zo is opgezet dat wegschrijven van bedragen tussen twee factuurperiodes in niet mogelijk is. Eerst betalen, maar je zult zien dat UPC ook schappelijk is om teveel of te onterechte bedragen in minderingte bregen op je eerst volgende factuur, welke helaas bij jou dus blijkbaar in januari volgend jaar komt.

Ik raad je aan om toch nog eens te bellen met UPC en te vragen naar de Retentiedesk. Deze wat oudere en zeker meer ervaren medewerkers zullen je zeker naar tevredenheid helpen.

Succes!
 
Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is bij UPC, maar als je onterecht een (flits)boete thuis krijgt moet je de boete ook eerst betalen voor je het geld terug krijgt.

En ik denk dat ook al heb jij een geschil met UPC, je eerst moet betalen en ze jou inderdaad mogen afsluiten als je niet betaald, indien je netjes betaald kan je daarna je conflict met UPC oplossen en daarna evt geld terug krijgen.
 
Mistique zei:
Ik weet niet hoe dit juridisch geregeld is bij UPC, maar als je onterecht een (flits)boete thuis krijgt moet je de boete ook eerst betalen voor je het geld terug krijgt.

Da's niet helemaal waar, want in dat geval krijg je een schikkingsvoorstel waartegen je een beroep kunt aantekenen.

Feit blijft wel dat het onverteerbaar is dat ze onder dwang van afsluiting geschillen oplossen. Ze zijn mij in ieder geval kwijt als klant (over 10 maanden gvd)
 
gewoon klagen met stppen abonnement als je met chello niet mee eens bent met een factuur ken je die rekening weigeren te betalen en het bedrag laten opschroten staat in nederlandse wetboek staat trouwens ook op coax.nl
 
een mailtje naar boycot.nu kan ook nog wel eens helpen heb dat zelf ondervonden dan zijn ze wel snel
 
lars_515 zei:
Da's niet helemaal waar, want in dat geval krijg je een schikkingsvoorstel waartegen je een beroep kunt aantekenen.
Let op, het beroep moet 2 weken voor de vervaldatum bij de OVJ binnen zijn ...... dus da's appels met peren vergelijken.
 
Terug
Bovenaan