Computer continue aan mag niet?

  • Onderwerp starter DieHardNL
  • Startdatum
D

DieHardNL

Moest laatst Chello HelpDesk bellen ivm netwerk storing.
Zegt die helpdesk gast: "Meneer U heeft Uw computer continue aan staan en dat mag niet".
Ik had er een server netwerk kaart inzitten met Wake-up On Line en ik denk dat die het probleem veroorzaakte. Ik heb die kaart onderstussen vervangen.
Maar nu heb ik een router die dag en nacht aan staat. Ik vermoed dat Chello dit ook ziet als "computer staat continue aan".

Nu mijn vraag (Ik heb een Classic abbonnement):

Is het juist dat je computer niet dag en nacht aan mag staan? Zo ja: Hoe los je dat op als je een router hebt? Kan ik tegen de Helpdesk zeggen dat ik een router gebruik?
 
Al steek je je computer in de brand, een helpdeskmedewerker heeft daar niks over te zeggen.

Waarschijnlijk is de kans groter dat diegene die je sprak eromheen zat te lullen, omdat hij niet meer zo snel kon bedenken waaraan de storing lag.
En dan om je op deze manier af te wimpelen. Niet zo netjes als je het mij vraagt.

Wake On LAN zorgt er alleen voor dat de computer op afstand "wakker" gemaakt kan worden.

Groetjes Messenger.

PS: Wanneer je een storing hebt is het altijd handig om zelf eerst een aantal zaken te testen. Ten eerste zou ik de PC met orginele netwerkkaart waarvan het MAC-adres geregistreerd staat direct aansluiten op het modem. Als je dan nog storing hebt bellen met de helpdesk, en zeg niks over een router. Je hebt dan kans dat je dan een stuk minder enthousiast geholpen wordt.
 
Neem nu Chello Internet, 24 uur online voor een vast bedrag per maand!

:D

(je belde zeker op 1 april??)
 
Ha ha Stuffie.

Heb je antwoord 3x moeten lezen voordat ik m begreep.
Idd ze verkopen 24 uur online en vertellen mij dat t niet mag................he he
Ik ben gerustgesteld.

Thx
 
;Dwat een flauwekul 8)
inderdaad eerst even zelf je probleem proberen op te lossen, en alleen in het uiterste geval geld uitgeven voor die tjello petdesk :P
 
Helemaal mee eens. Als je de pc d.m.v. een router heb aangesloten dan veranderd je ip adres nooit (gebruikers hebben bij Chello heeft geen vaste ip adressen). Ik heb zo het vermoeden dat er zelf bij de gegevens van de gebruikers in de computer van Chello is vermeld of er waarschijnlijk een router is aangesloten. Laatst moest ik mijn nieuwe pc aanmelden en de helpdesk medewerker vroeg mij uitdrukkelijk of de pc rechstreeks op de modem was aangesloten (een paar maanden ervoor had ik de desk gebeld en toen vroeg de medewerker ook al of ik een router heb). Alles eerst zelf proberen en als het echt niet lukt dan alles op de originele manier aansluiten (zonder router dus) en dan pas de helpdesk bellen. De helpdesk kan pingen naar je pc en als ze dat doen dan kunnen ze ook zien of er een router tussen zit. Een router zullen het niet keihard verbieden want bij de meeste ADSL abonnementen mag je wel een router aansluiten. In ieder geval altijd blijven ontkennen
 
Hmmm,als ik een klacht heb vertel ik Chello doodleuk dat ik een router er tussen heb zitten, Chello Classic of niet. Chello moet niet zeiken, want je mag bij Classic inderdaad maar één computer aan je modem aansluiten, dat klopt. Maar laat de router nu ook feitelijk een computer zijn. Dus hangt er eigenlijk maar één computer aan het modem... Sterker nog: laatste keer dat de monteur een modem kwam wisselen zat mijn router al in het netwerk en die vent heeft doodsimpel provisioning gedaan met mac address van de router. Klaar.

En zo'n hoge pet heb ik niet op van Chello's helpdesk, komen bijna standaard met oplossing 'installeer Windows maar opnieuw'. Alleen jammer dat ik dan met Knoppix' boot-CD ook alles al geprobeerd heb. En dan weet zo'n medewerker niets anders meer te melden dan dat de klacht genoteerd staat en asap verholpen zal worden....
 
VinniedB zei:
Helemaal mee eens. Als je de pc d.m.v. een router heb aangesloten dan veranderd je ip adres nooit (gebruikers hebben bij Chello heeft geen vaste ip adressen). Ik heb zo het vermoeden dat er zelf bij de gegevens van de gebruikers in de computer van Chello is vermeld of er waarschijnlijk een router is aangesloten. Laatst moest ik mijn nieuwe pc aanmelden en de helpdesk medewerker vroeg mij uitdrukkelijk of de pc rechstreeks op de modem was aangesloten (een paar maanden ervoor had ik de desk gebeld en toen vroeg de medewerker ook al of ik een router heb). Alles eerst zelf proberen en als het echt niet lukt dan alles op de originele manier aansluiten (zonder router dus) en dan pas de helpdesk bellen. De helpdesk kan pingen naar je pc en als ze dat doen dan kunnen ze ook zien of er een router tussen zit. Een router zullen het niet keihard verbieden want bij de meeste ADSL abonnementen mag je wel een router aansluiten. In ieder geval altijd blijven ontkennen

Ben ik niet helemaal mee eens. Als je je PC aanlaat staan (servertje bijv.. ook al mag t niet) dan krijg je ook niet telkens een nieuw IP..
 
Ze kunnen toch nooit zeker weten hoeveel computer je eraan hebt hangen. Ik heb een wireless router, omdat ik één computer op mn kamer (zolder) heb staan... Omdat ik niet moeilijk met draad wilde doen, heb ik voor die router gekozen... Dat hoeft dus niet automatisch te beteken dat ik een compleet netwerk hier heb staan.. Bovendien heb ik al 5 jaar hetzelfde IP.. (com21..)
 
Terug
Bovenaan