• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Compleet transponder stream verdwenen

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo,

Al maanden hebben we het probleem dat wanneer we naar zender 9 (Veronica/Jetix) of naar TMF, KidZone, CNN (en nog een paar) zappen het beeld en geluid wegvalt met de tekst mededeling dat het signaal kwijt is. Zetten we de box vervolgens op een andere zender komt het beeld terug, maar blijft het geluid weg en blijft de signaal storing tekst melding in beeld.
"Oplossing" is om dan weer naar 11 te zappen (UPC Info kanaal) dan komt alles weer terug. Totdat we weer per ongeluk naar 9 (Veronica) zappen.
Van de week stoorde me dit dusdanig dat ik gebeld heb. Vandaag monteur voor de deur.
Signaal was okee (zelfs maximaal zonder versterker er tussen)
Kabels waren okee
Vervolgens heeft hij de aansluiting in de muur (AOP) vervangen.... geen verbetering
Daarna de UPC-box vervangen..... geen verbetering
Allerlei resets... geen verbetering
UPC monteurslijn gebeld... wisten ook geen oplossing (My God, zelfs monteurs worden in de wacht gezet.... meer dan 20 minuten moest ie wachten. Da's dure tijd !)

Vervolgens kijkt hij in een service menu naar de transponder streams (via één of andere code via de afstandsbediening... jammer genoeg ben ik de code alweer vergeten)
Daar werden alle transponder streams getoond. Bleek er 1 regel helemaal leeg, zelfs de stream nummer werd niet aangegeven. Het missende nummer was 2056. En inderdaad daar zit het volgende op;

2056
Veronica digital television service (1) 12161
TMF digital television service (1) 12162
CNN digital television service (1) 12164
MGM digital television service (1) 12165
TVBS digital television service (1) 12166
Travel Channel digital television service (1) 12167


Bij controle bij de buren blijken zij exact hetzelfde probleem te hebben.
Morgen komt er een monteur die buitenshuis alles na gaat kijken.... ergens moet toch een storing zitten.

Grappige is; MGM werkt wel goed

Mijn complimenten voor de monteur, het geduld dat hij had terwijl hij steeds in de wacht stond.... Ik zoou er gek van worden.

(Heeft niets met de recente werkzaamheden a/h netwerk te maken, zoals gezegd verschijnsel doet zich al maanden voor.)
 
Als je al maanden storing hebt op 1 transportstream is de kans toch wel heel erg groot dat het een bekabelingsprobleem is geweest (voltooid VERLEDEN tijd ;).

En het heeft waarschijnlijk juist wel met de werkzaamheden te maken dat de situatie nu anders is: men heeft namelijk zenders naar andere transportstreams verplaatst.

Eén van de Webcare medewerkers kan vast wel hier vertellen of de zenders die jij noemt, na de verandering van de streamlijst op een andere stream terecht zijn gekomen.
 
citaat : Vervolgens kijkt hij in een service menu naar de transponder streams (via één of andere code via de afstandsbediening... jammer genoeg ben ik de code alweer vergeten)


Even gezocht op dit forum.
De code is menuknop en 1789.

(gezocht op code)
 
MartCom zei:
Als je al maanden storing hebt op 1 transportstream is de kans toch wel heel erg groot dat het een bekabelingsprobleem is geweest (voltooid VERLEDEN tijd ;).

Inderdaad voltooid verleden tijd. (THNX)
Was inderdaad een bekabeling probleem, of meer (niet goed genoeg afgeschermde) pluggen probleem. Maar omdat het signaal verder optimaal was (zelfs maximaal) en alle balken netjes groen waren en nieuwe kabels dit probleem niet oplosten, en zelfs een andere kabel (nieuw maar zelfde pluggen) het probleem niet oplosten wist iik niet meer waar te zoeken.

Blijft er alleen nog 1 (nieuw) probleem over..... (analoge) radio signaal werkt compleet niet meer. Wel als de kabel rechtstreeks de muur in gaat, maar niet als de witte versterker/splitter er tussen zit. Dus signaal te sterk of versterker kapot lijken me de enige mogelijkheid.
 
Die code:
MENU 1789

Was inderdaad wat ik bedoelde, maar nog niet helemaal af.
Je krijgt dan veel info te zien van de UPC box. Maar je moet daar ook nog een ander scherm te voorschijn kunnen toveren. Dat scherm heet; FREQUENTIESCAN
Het is me nu 2x gelukt dat te voorschijn te toveren door in de wilde weg wat te proberen... alleen te snel, weet achteraf steeds niet welke knop(pen) ik gebruikt had.

(GEVONDEN: page down laat steeds een nieuwe pagina zien met meer info; maar een aantal paginas hebben wat tijd nodig, dus gewoon wachten en dan weer PAGE DOWN indrukken lost dit op)

Hier krijg je een scherm te zien zoals dit;

Frequentiescan
TSID Quality Strength
2105 100% 53%
2053 100% 51%
2054 100% 51%
2055 100% 53%
2056 100% 58% <-- hier zit Veronica
2057 100% 57%
2058 100% 60%
2059 100% 60%
2060 100% 60%
2061 100% 60%


Enige manier om uit dit scherm te komen is stroom eraf en er weer op.

Edit: Inderdaad je kunt met wat geduld er ook gewoon uitkomen door de back knop
 
lessram zei:
Enige manier om uit dit scherm te komen is stroom eraf en er weer op.
Nee hoor, de back-knop doet het ook, maar je moet wel even wachten om dat te kunnen..
waarschijnlijk omdat de diagnostische software eerst helemaal klaar moet zijn om de
back-functie te kunnen gebruiken.
 
Wat ik niet snap.....
Ik heb mijn probleem dus op kunnen lossen door metaal afgeschermde pluggen te gebruiken.
Mijn buren hadden hetzelfde probleem maar bij hen is zonder dat ze ook maar iets wijzigden het probleem ook verholpen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn foute kabel plug ook op hun TV stoorde.....
(En nee ze tappen mijn kabel niet af :-) )
Misschien dus ook (deels) verholpen door de wijziging van het netwerk wat deze week is doorgevoerd?
 
Terug
Bovenaan