- Berichten
- 270
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Hallo,
Al maanden hebben we het probleem dat wanneer we naar zender 9 (Veronica/Jetix) of naar TMF, KidZone, CNN (en nog een paar) zappen het beeld en geluid wegvalt met de tekst mededeling dat het signaal kwijt is. Zetten we de box vervolgens op een andere zender komt het beeld terug, maar blijft het geluid weg en blijft de signaal storing tekst melding in beeld.
"Oplossing" is om dan weer naar 11 te zappen (UPC Info kanaal) dan komt alles weer terug. Totdat we weer per ongeluk naar 9 (Veronica) zappen.
Van de week stoorde me dit dusdanig dat ik gebeld heb. Vandaag monteur voor de deur.
Signaal was okee (zelfs maximaal zonder versterker er tussen)
Kabels waren okee
Vervolgens heeft hij de aansluiting in de muur (AOP) vervangen.... geen verbetering
Daarna de UPC-box vervangen..... geen verbetering
Allerlei resets... geen verbetering
UPC monteurslijn gebeld... wisten ook geen oplossing (My God, zelfs monteurs worden in de wacht gezet.... meer dan 20 minuten moest ie wachten. Da's dure tijd !)
Vervolgens kijkt hij in een service menu naar de transponder streams (via één of andere code via de afstandsbediening... jammer genoeg ben ik de code alweer vergeten)
Daar werden alle transponder streams getoond. Bleek er 1 regel helemaal leeg, zelfs de stream nummer werd niet aangegeven. Het missende nummer was 2056. En inderdaad daar zit het volgende op;
2056
Veronica digital television service (1) 12161
TMF digital television service (1) 12162
CNN digital television service (1) 12164
MGM digital television service (1) 12165
TVBS digital television service (1) 12166
Travel Channel digital television service (1) 12167
Bij controle bij de buren blijken zij exact hetzelfde probleem te hebben.
Morgen komt er een monteur die buitenshuis alles na gaat kijken.... ergens moet toch een storing zitten.
Grappige is; MGM werkt wel goed
Mijn complimenten voor de monteur, het geduld dat hij had terwijl hij steeds in de wacht stond.... Ik zoou er gek van worden.
(Heeft niets met de recente werkzaamheden a/h netwerk te maken, zoals gezegd verschijnsel doet zich al maanden voor.)
Al maanden hebben we het probleem dat wanneer we naar zender 9 (Veronica/Jetix) of naar TMF, KidZone, CNN (en nog een paar) zappen het beeld en geluid wegvalt met de tekst mededeling dat het signaal kwijt is. Zetten we de box vervolgens op een andere zender komt het beeld terug, maar blijft het geluid weg en blijft de signaal storing tekst melding in beeld.
"Oplossing" is om dan weer naar 11 te zappen (UPC Info kanaal) dan komt alles weer terug. Totdat we weer per ongeluk naar 9 (Veronica) zappen.
Van de week stoorde me dit dusdanig dat ik gebeld heb. Vandaag monteur voor de deur.
Signaal was okee (zelfs maximaal zonder versterker er tussen)
Kabels waren okee
Vervolgens heeft hij de aansluiting in de muur (AOP) vervangen.... geen verbetering
Daarna de UPC-box vervangen..... geen verbetering
Allerlei resets... geen verbetering
UPC monteurslijn gebeld... wisten ook geen oplossing (My God, zelfs monteurs worden in de wacht gezet.... meer dan 20 minuten moest ie wachten. Da's dure tijd !)
Vervolgens kijkt hij in een service menu naar de transponder streams (via één of andere code via de afstandsbediening... jammer genoeg ben ik de code alweer vergeten)
Daar werden alle transponder streams getoond. Bleek er 1 regel helemaal leeg, zelfs de stream nummer werd niet aangegeven. Het missende nummer was 2056. En inderdaad daar zit het volgende op;
2056
Veronica digital television service (1) 12161
TMF digital television service (1) 12162
CNN digital television service (1) 12164
MGM digital television service (1) 12165
TVBS digital television service (1) 12166
Travel Channel digital television service (1) 12167
Bij controle bij de buren blijken zij exact hetzelfde probleem te hebben.
Morgen komt er een monteur die buitenshuis alles na gaat kijken.... ergens moet toch een storing zitten.
Grappige is; MGM werkt wel goed
Mijn complimenten voor de monteur, het geduld dat hij had terwijl hij steeds in de wacht stond.... Ik zoou er gek van worden.
(Heeft niets met de recente werkzaamheden a/h netwerk te maken, zoals gezegd verschijnsel doet zich al maanden voor.)
.